שלום רציתי לדעת

שלום רציתי לדעת

יש ברשותי רעיון לפטנט והבנתי שהשלב הראשון הוא חיפוש הפטנט כדי לוודאות שלא קיים הפטנט מחיפושים באינטרנט מצאתי כמה חברות לכולם שיטות גבייה שונות ומחירים שונים ורציתי לדעת לפי איזה קריטריונים בוחרים חברת חיפוש ? (המחירים קצת שונים בין החברות אך לא בהרבה אולם יש חברות שגובות תשלום רק במידה ונמצא רישום (אפילו דומה) אז מה עושים בסיטואציה שכזאת לאיזה חברה פונים??? תודה מראש
 
באיזה תחום הרעיון שלך?

ניוטון באיזה תחום הרעיון שלך? לדוגמה: הייטק, תרופות, רכב, מוצר צריכה, מכשיר ביתי, תהליך תעשייתי, בניין, חומרי גלם, מוצרי ביניים, וכדומה. בהצלחה
 
אפשר לקרוא לזה הייטק

למרות שזה לא בדיוק כתבת בהתחלה ניוטון התכוונת בהמלצה לחברה או קראת לי?
 

SZ Co

New member
חיפושי פטנטים

שלום, לפני שניגשים לחיפוש פטנטים כדאי מאוד להיעזר במשרד עורכי פטנטים בנוגע לשאלה הבסיסית של האם ההמצאה בכלל פטנטיבילית ברמה הבסיסית ביותר. לא מעט פעמים הגיעו אלינו לפגישה לקוחות אחרי חיפוש פטנטים בחברות המסחריות כשמלכתחילה ההמצאה אינה פטנטבילית... בזבוז מיותר של כסף וזמן. ישנן 3 רמות של חיפושי פטנטים: 1. חיפוש עצמאי - כזה שאתה יכול לעשות לבד בבית במאגרי המידע הפתוחים לציבור. 2. חיפושים ע"י חברות מסחריות. 3. חפושים ע"י משרדי עורכי פטנטים. חיפושים שנעשים ע"י חברות מסחריות מספקים לממציא אוסף של בקשות לפטנטים ופטנטים רשומים אולם הם אינן יכולות ואסור להן לספק לו חוות דעת. כלומר הממציא נשאר עם תוצאות שעליו לנתח לבד או לפנות עם התוצאות למשרד עורכי פטנטים (וכנראה לשלם עוד). חיפושים שנעשים ע"י משרדי עורכי פטנטים מתמקדים בלתת לממציא חוות דעת ופחות בלתת לו אוסף של תוצאות. מאחר וחוות הדעת מחייבת מומחיות בעריכת וניתוח בקשות פטנט - רק משרדי עורכי פטנטים יכולים לספק זאת. המחיר - בהתאם. כל ממציא צריך להחליט מהי רמת החיפוש שמספיקה לו לדעתו ולפעול בהתאם. בכל מקרה, הפורום אינו המקום להמלצות על גופים מסחריים ואינו המקום לדיונים בנושאים כספיים. בברכה,
 
לכולם יש אינטרסים

ניוטון בקצר בתגובתי הקודמת התכוונתי אליך ולא לחברת "ניוטון" בבואך לבחון את הפוטנציאל של הרעיון/תגלית/המצאה שלך, עומדות בפניך אפשרויות רבות. אני מניח שאת השלב המקדים המפורט בסעיף 1 בתגובת שילון צוקרשטיין לעייל כבר ביצעת, כלומר, חיפוש עצמאי במקורות מידע גלויים (גוגל ואחרים), הן של מוצר דומה להמצאתך, והן של פטנט דומה להמצאתך. במידה ולא ביצעת חיפוש עצמאי, אנא עשה זאת (ממציאים רבים "חושבים לב" על המצאה/רעיון, ומכיוון שחשבו עליו לבד, ומכיוון שאינו מצוי בסביבתם הקרובה, מניחים שאין כזה). לגבי חיפושים מקצועיים: ראשית, פטנט אינו מטרה. פטנט הוא אמצעי (לא זול, אורך זמן לא קצר) להגדלת פוטנציאל הרווח מהמצאה. אפשר להרוויח מהמצאה גם ללא פטנט, כלומר, הליך בקשת פטנט הוא אחת האפשרויות העומדות בפני ממציא בדרך למימוש המצאתו. צודק שילון צוקרשטיין בתגובתו, אבל חשוב להבין שיש אינטרס לכל גורם אליו תפנה: חברות מסחריות מתפרנסות מחיפושים ומבניית אב טיפוס. האינטרס שלהן להמריץ אותך למיקוד החיפוש ולבניית "אב טיפוס" או "אמצעי הדגמה" המתאים ליכולותיהן. משרדי עורכי פטנטים מתפרנסים מעריכת בקשות פטנט, רישום בקשות פטנט, והתמקחות עם בוחני הפטנטים. האינטרס שלהם הוא להתחיל בתהליך הרישום. שנית, מכיוון שעומדות לפניך אפשרויות רבות, עליך לתכנן את מהלכיך. תכנון, או תכנית עסקית, או קיום עסקים, הוא תחום בו עוסקות חברות מסחריות אחרות. תכנית עסקית בסיסית מעריכה את הפוטנציאל הגלום בהמצאה, את האפשרויות למימוש חלקים מהפוטנציאל, ואת ההשקעה (כסף, זמן, אבני דרך) הדרושה למימוש כל חלק מהפוטנציאל. רישום בקשת מהווה חלק מתכנית עסקית. שלישית, בכל האפשרויות, אפשר ורצוי להתנהל בצורה מדורגת, להתחיל מתכנית/חיפוש ראשוני (מאות עד אלפי ש"ח בודדים בלבד), ובהנחה שהרעיון/המצאה לא נפסל בה, להמשיך לתכנית/חיפוש מעמיק יותר (גם על סמך הערכה משופרת של הפוטנציאל הגלום ברעיון) חשוב להבין שהאינטרסים של כולם אינם על חשבונך: כרגע אתה בעלים ב- 100% של רעיון שערכו 0. כל מי שמגדיל את הרווח הסופי שלך, ולוקח חלק מהגדלת הרווח, תורם לך. אין זה "משחק סכום אפס" בו כל הוצאה נגרעת מהרווח שלך. תכנון מהלכים נכון יוצר סינרגיה בה כל הוצאה מגדילה את הרווח שלך. בהצלחה
 

SZ Co

New member
יש לי קצת הסתייגות משתי נקודות בדבריך

לכולם יש תמיד אינטרסים בחיים, אולם כשמשרד עורכי פטנטים מבצע חיפוש הוא מחוייב בנאמנות וחב אחריות מקצועית. עלול להשתמע מדבריך כאילו חיפושים שעושים משרדי עורכי פטנטים רשלניים בכוונה כדי לעודד עריכת בקשות... ואין רחוק יותר מהמציאות. הנקודה השניה היא שעל אף שאפשר לפרש את האמירה שפטנט אינו המטרה בצורה נכונה, רבים מפרשים את האמירה הזו בצורה לא נכונה. נכון שהמטרה הסופית היא רווח, אבל יש גם מטרות ביניים ולכן אני תמיד טוען שפטנט יכול להיות מטרה, לדוגמא: 1. כשהממציא עצמו אינו יכול לייצר בעצמו או לשווק בעצמו את המוצרים נשוא ההמצאה. קח לדוגמא את עולם הרכב - שיפורים בבלמים, מנועים וכדומה, לא סביר להניח שממציא פרטי יוכל לעשות זאת בעצמו ללא עזרת יצרניות הרכב. ללא פטנט הסיכוי של הממציא להוביל את המוצרים לשוק או להרוויח מכך גם אם יצאו לשוק - שואף לאפס, אם לא פחות מכך. 2. כשחברה רוצה להגדיל את פורטפולויו הפטנטים שלה (בייחוד חברות נסחרות וחברות לפני בדיקות נאותות כאלו ואחרות). במקרים כאלה פטנט רשום הוא בהחלט מטרה בפני עצמה. 3. כשחברה רוצה ליצור לעצמה מוקדי רווח חדשים. שוב, פטנט, גם אם אין בכוונתה לייצר את המוצר, הוא מטרה בפני עצמו כדי למכור רישיונות שימוש בטכנלוגיה. בימים אלו אנו מלווים חברה יצרנית שגילתה תוצר משנה של טכנולוגיה שהיא פיתחה מתאים לתחום אחר לגמרי משלה ואנו בתהליך רישום הפטנט על כך ומאחר והחברה הזו אינה רוצה לפתוח מפעל בתחום זה (שהם לא מכירים לעומק) יש התעניינות מגורמים שלישיים ברכישת רישיונות שימוש. 4. כשאדם רוצה פטנט על שמו (כן, יש אנשים שזה חשוב להם וזו מבחינתם מטרה בפני עצמה). ישנם כמובן מקרים נוספים, אולם לדעתי אלו המקרים העיקריים. בברכה,
 
מקבל את הסתייגות 1 ונקודה 4, השאר לא

הסתייגות אחת מקובלת לחלוטין: סליחה מכל מי שהבין לא נכון את דברי, והבהרה רוב רובם של משרדי עורכי הפטנטים והחברות המסחריות בתחום עושים עבודה נאמנה, דואגים למוניטין של עצמם, ואחראים מקצועית לעצמם, ומאפשרים ללקוח להגדיל את רווחיו. עדיין, לכולם (כולנו) יש מטרה כלכלית בסופו של דבר, ואי אפשר שלא תשפיע על כיוון הפעולה, החיפוש, פירוש תוצאות החיפוש, והתוצאה הנמסרת ללקוח. בהסתייגות השניה, מקובלת נקודה 4 בלבד, והיא אופיינית מאוד לפטנטים הנובעים מהאקדמיה (פטנט הוא פרסום רשמי, פרסום רשמי הוא התפוקה של חברי סגל אקדמי בכל המוסדות האקדמיים (אוניברסיטאות, מכוני מחקר, מכללות ואחרים). שאר הנקודות שציינת הן דוגמאות לאמצעים (טובים) לעשיית רווח עתידי, גם אם לא מיידי וישיר. בברכה חגי שושני
 
למעלה