שלום רב

B r u l e

New member
שלום רב

אני התוודתי למוזיקה המינימלסטית דרך הקונצ'רטו לכינור של גלאס בביצוע קרמר. מוזיקה בעלת אופי מדיטטיבי סוחף בנוייה בצורה של תבניות חוזרות ושינויים פרוגרסיביים בין לבנה ללבנה מוזיקאלית. הפרק השלישי, כך אני חושב, מהווה דוגמא מצויינת לקטע בסגנון מינימליסטי מפותח. האם אתם חושבים שהזרם המינימליסטי הוא אקפירימנטאלי וארעי או עתיד להתפתח מעבר לקיים היום?
 
עבר הווה עתיד?

לדעתי, המינימליזם הספיק כבר לגווע, וכנראה שבצדק. לא שאני מפחית בחשיבותו ואיכותו, להיפך! קשה לקרוא למוזיקה שגלאס, רייך וריילי (האבות המייסדים) עושים היום מינימליסטית (יאנג קבור במקדש שהקים לעצמו). אחרים, כמו אדאמס ואנדריסן, התרחקו אפילו מפוסט-מינימליזם. נראה לי שהסגנון ביצע מהפכה, השאיר אחריו מספר יצירות מופת והמון קטעים טובים ואז מיצה את עצמו. סה"כ - כמה פעמים אפשר לעשות ואריאציות על העקרונות הבסיסיים של המינימליזם בלי לשעמם אפילו את גדול המעריצים? ואנקדוטה קטנה לגבי הביצוע של קרמר לקוצרטו של גלאס: לפני ההקלטה, התקשר קרמר לגלאס (שלא היה מודע להקלטה, ושהה באותו זמן בברזיל), סיפר לו שחלק מהפרטיטורה איננה ברורה לו וביקש הבהרות. גלאס ענה לו שהתוים אינם מולו והוא לא ממש זוכר את פרטי היצירה. קרמר התעקש מספר פעמים אך לא קיבל מענה, כך שמן הסתם בביצוע שאנחנו מכירים ב- DG יש לא מעט פרשנות של קרמר "בעל כורחו". (אגב, לדעתי קרמר מנגן נפלא בהקלטה, אבל התזמורת איומה ונוראה - מרגישים שהם קוראים את התוים ולא ממש מתחברים למוזיקה).
 
למעלה