שלום לכם

סימה53

New member
שלום לכם

דיי חדשה כאן בפורום שמחה שמצאתי. שאלה לי אליכם: אני גרה בבניין בין 6 קומות מדורג כאשר אני בקומה החמישית והאחרונה.הבניין דיי ישן אך מתוחזק היטב. דירתי קטנה -78 מ"ר יש לי 4 ילדים כולם בחדר אחד כבר בוגרים-אך לא מתלוננים. הייתי רוצה לעבור דירה אך בעירנו בעיית דיור נוראית אין דירות בבנייה רק לאחרונה יש מעט מעט התאוששות וגם המחירים בשמיים. הייתי רוצה לבנות בגג שמעליי,יש לי גג ריק אין בו כל שימוש יש בו 3 דוודים אשר יכולים לעבור לגג העליון יותר. הייתי בעיריה רציתי לבקש אישור בניה אך ביקשו שאסגנן מכתב משכנע ואסביר את מצוקתי,והם ידונו בעניין כי הבניין הזה לא מיועד לתוספת. למי מכם שכבר היה נסיון בעניין הזה,למי עוד כדאי לתת העתקים? אולי יש כאן מישהו שיודע לנסח מכתב שכזה? אודה לכל עזרה בנושא.
 

בינא

Member
היה רצוי שתכתבי באיזו עיר מדובר...זה יעזור../images/Emo13.gif

כדי לתת תשובה עניינית. מה שלמעשה ענו לך, לא יכול לתפוס... את תלויה ב-ת.ב.ע. = תוכנית בנין עיר שלה יש תקנון שמגדיר את אחוזי הבניה המותרים באותו חלק של העיר. העניין הוא שבאזורים הישנים, יש מצבים בהם מותר לבקש שינוי באחוזים האלה ועושים זאת עם אדריכל שמתמצא בשינוי ת.ב.ע. מקומית (כך זה נקרא). העניין הוא שאם תנסי לבצע שינוי ב-ת.ב.ע. מקומית לבד, תגלי שזה עולה אלפי שקלים ולקראת אמצע התהליך, ידרשו ממך להרחיב את הבקשה, כך שהעירייה תוכל להנות מהתוצאות שלה (תוספת של מליוני שקלים עבור אגרות בניה חריגה, היטלים וארנונה על תוספת השטחים). היות ורק הצטרפת לפורום והאפשרויות לפתרון בעיה כמו שלך רבות, המלצתי היא שקודם-כל תכתבי באיזו עיר מדובר ובאיזו שכונה, כי אולי מישהו מהקוראים/כותבים כאן מכיר ויכול ליעץ ו/או לספר מה הוא עבר בעניין דומה. שנית מומלץ מאוד לפנות לאדריכל/ית שמתמצא/ת בתוספות למבנים ישנים קיימים, כדי שהוא/היא ילכו לעירייה לבדוק לך את האפשרויות וזאת כי להם לא יספרו סיפור ויבקשו שיכתבו להם מכתבים... אם יש תקנות בניה מתאימות, רק אדריכל יכול למצוא את הפרצה שתאפשר לך להוסיף על הגג בצורה כלשהי. בחיפה למשל הוסיפו קומות גג ע"י שינוי הגגות השטוחים לגגות משופעים, מה שיצר עליות גג עם שטחים נוספים וחדרים קלאסיים לילדים.
 

סימה53

New member
תודה רבה על התשובה

ואם מישהו/מישהו מתמצא בעינייני המגורים בקרית גת,או יש למישהו אדריכל שיכול לעזור לי במשהו אשמח.
 

בינא

Member
בקרית גת בנו על פי ת.ב.ע. ישנות לעולים חדשים

ולכן יש סיכוי שניתן לבקש חריגה שתאושר. המלצה על אדריכל שמתמצא היטב בחומר מסוג זה נשלח לך במסר.
 
למעלה