התנ"ך אמת או שקר?
היי.. אז ככה... היום יותר ויותר חוקרים מוכנים להודות, כי קיימים לא מעט אירועים בתנ"ך המאומתים ברובם ע"י ממצאים ארכיאולוגים ומבוססים על ידם באופן שניתן להסמך עליו. אך אני צריך להבהיר ,חוקרים רבים שחקרו את התורה התייחסו רק לפשט..וכאן יש מלכודת עצומה..משום שהתנ"ך נכתב בתימצות רב כפי שבוודאי ידוע לך.. ואי התייחסות לתורה שבעל פה מהווה מכשול להבנת הידע הרב שתנ"ך מנחיל..התנ"ך אינו ספר תיעוד היסטורי,וארועים פשוטים בתנ"ך מובנים על ידנו בצורה מוטעית לעיתים כפי שהתרחשו במציאות(למשל "סיפור יציאת מצריים"),אולם העובדות והסיפורים שנכתבו בתנ"ך אינם המצאה או מיתלוגיה אלא אמת חיה. ע"פ הגישה הרוחנית של חכמי חז"ל וכפי שמסופר בספר שמות ניתנו שתי תורות בהר סיני אחת התורה המוכרת לנו היום(שבחלקה אבדה כנראה)והיא כוללת חמשה חומשי תורה. והשנייה היא "התורה "שבעל פה,והיא כוללת בתוכה את ההסבר "לפשט" התורה. התורה שבעל פה עשירה במידע היסטורי רב והועברה באופן מדוקדק :משה מסר אותה ליהושע ממשיך דרכו,יהושע מסר אותה לנביאי ישראל,ונביאי ישראל מסרוה לסנהדרין עד אחרון חכמיה,במהלך השנים נכתבו טקסטים של התורה שבעל פה,וכיום הטקסט הגבוהה ביותר המשויך לגילוי סוד פשט התורה הוא "ספר הזוהר"המכיל בתוכו מידע רב ומפתיע על כול פרשה ופרשה בתורה.דורות של משכילים יהודים הזהירו כי הבנת התורה כפשט היא שגויה ומוטעית,בספר הזוהר מבינים עד כמה פער ההבנה הוא עמוק. ועכשיו לממצאים:מפתיע לגלות כי סיפור "נוח והתיבה" למשל הוא מין הסיפורים הנפוצים ביותר בתרבויות השונות,הסיפור אמנם שונה מתרבות לתרבות אך מסגרת הסיפור נותרת בעינה-האלים או האל כועסים על מעשי האדם,ומחליטים\מחליט להעניש את בני האדם בכליון וחורבןהמגולם בצורת מבול אדיר,אדם ישר נותר בין החוטאים והוא מבקש רחמים מין האלים\האל וניתנת לו הרשות לבנות תיבה כדי להציל את עצמו ומשפחתו,הוא מתבקש להאסף בה את החיות כדי שישמשו אותו,מבול גדול שוטף את הארץ ומחריב את כולה עד תום מלבד האיש הישר ומשפחתו בתיבה איש לא ניצל.מעניין שהסיפור נפוץ לאו דווקא בארצות התיכון.(בין הממצאים העתיקים המנציחים מבול שכילה את הארץ הוא תחריט שנמצא בהודו וגילו מתאורך לתקופה של לפני 4,000 שנה) עוד ממצא מעניין ומעורר תדהמה הוא "מצבת המלכים השומרים" מצבת זו שנתגלתה בעירק (אים איני טועה),מכילה בתוכה שמות של מושלים\מלכים במצבה יש ציון ל"מבול גדול"שפקד את הארץ,ויש הפרדה בין המלכים שמלכו לפני המבול ואלו שמלכו\משלו אחריו(יש לציין כי המצבה מכילה גם שמות אלים,אולם למצבה יש בסיס היסטורי מובהק משום שאת חלק מין המלכים המופיעים בה זיהו החוקרים-עוד מידע בנושא תוכל לקרוא במאמר של"מסורתי" במאמר העוסק במלחמת המלכים בכנען)ממלכת שומר העתיקה משויכת בד"כ לממלכה העתיקה שנער הלא היא בבל.ע"פ ספר בראשית בוני מגדל בבל התקבצו "בבקעת שנער" והקימו בה ממלכה משגשת,ממלכה זו נפוצו כול העמים ללשונם לאחר בניית מגדל בבל. התנ"ך מהווה עבורו צוהר והצצה לעולמות וממלכות שאבדו(בניהם כמה צווילזציות אדירות כמו:הממלכה החיתית,המצרית,השומרית,הפלישתית,הפניקית,היוונית וכו') התנ"ך הוא מכרה זהב אדיר החושף עבורנו מידע היסטורי רב,שיכול בקלות לענות על שאלות רבות המעסיקות את החוקרים משחר ימי ההיסטוריה. אך שוב יש להתייחס לתורה כמכלול בלי התייחסות לרמז לדרש ולסוד ,הפשט לא מתגלה... "הפרדס" מתגלה בשלמותו כאשר הוא נחקר כמכלול,כול חלק משלים את משנהוא בהרמוניה..(פרד"ס-פשט,רמז,דרש,וסוד) לצערי ישנם עוד חוקרים רבים המאמצים את הגישה השמרנית (והמתנשאת)השוללת מכול וכול את התנ"ך כמסמך היסטורי מאומת,אולם בעיני חוקרים אלו מתנהלים ככשם ששוטה מתנהג כשמתחת לרגליו מונח אוצר אדיר, והוא בטיפשותו ויהירותו מתעלם ממנו כאילו היה אבן פשוטה.. אני משוכנע כי בשנים הקרובות יתגלו ממצאים חסרי תקדים שיחשפו את אמיתותה של התורה והתנ"ך בפרט,ויוכיחו מעל לכול ספק כי התנ"ך מכיל בתוכה אמת היסטורית....סופה של האמת להתגלות..וטוב מאוחר מאשר אף פעם..