שלום לכולם

לא נראה לי

לדעתי, רוב הישראלים ימשיכו לנסוע ברכב, גם אם התחבורה הציבורית תהיה נוחה. כי את המנטליות (שעצם השימוש בתחבורה ציבורית נתפס כמשהו נחות ולא מכובד) אי-אפשר לשנות בקלות. אגב, לגבי הרעיון של קטנועים ברכבת - לא כל-כך ברור לי איך זה אפשרי, כאשר גם ככה רכבות מפוצצות באנשים ואין מקום אפילו לשבת, אז איפה תמצא מקום לשים את הקטנוע?
 

gershon17

New member
מאיפה אני יודע איך?

בשביל מה מחזיקים כל כך הרבה אנשים טובים ברשות הרכבות אם לא כדי לפתור בעיות כאלה בדיוק? כל האנשים ששאלתי (ומדובר על מעל 10, שבבעלותם מעל ל-10 מכוניות) אמרו שאם היתה להם דרך לשלב באופן נוח קטנוע מהבית לעבודה ובדרך רכבת, הם היו משתמשים בה.
 
אנשים יעברו לתחבורה ציבורית כשהיא

תפעל גם בשבתות וחגים. זה מאד מהותי. בלי רכב אתה תקוע בעוצר בבית או תלוי בחברים בשבתות וחגים.
 

gershon17

New member
לא האנשים שאני מכיר

מה זה משנה אם יש אוטובוסים בשבת, אם ממילא אני צריך לעבור חמש תחנות כדי להגיע לאנשהו? המחיר של רכב הוא לא כזה גבוה, ואין בעיה להחזיק אחד. אני אחזיק אחד אם תהיה תחבורה ציבורית יעילה ואם לא (וכך כמעט כל מי שאני מכיר מסביבי). אבל אם תהיה תחבורה ציבורית מהירה ונוחה, אני אשתמש בה למרות שיש לי רכב.
 

gershon17

New member
לא יחסי בכלל

בארבע משכורות מינימום אתה קונה רכב שנוסע ומממן רשיון וטיפולים לשנה.
 
נו?

נגיד שזה נכון: אם אתה מרוויח שכר מינימום, ההוצאה על הרכב הכי דפוק לוקחת 25 אחוז משכרך - וגם זה רק אם אין איזה קלקול חריג, תאונה או גניבה. זה לא ממש "אין בעייה". מעבר לכך שיש סטודנטים, מובטלים וקשישים שלא מגיעים למינימום. כל האנשים האלה נצורים בשבתות וחגים.
 

gershon17

New member
יש כאלה שלא יכולים לקנות אוטו

אבל אוטו הוא לא מותרות, ולרוב המכריע של המשפחות יש אחד או יותר כאלה בדיוק. לכל אלה אתה תעזור אם תוריד את המס על המכוניות. אתה תעזור יותר דווקא לחלשים מביניהם, שלפתע יוכלו להרשות לעצמם מכוניות בטוחות יותר, ותעזור לכולנו בכך שתשיג אוויר נקי יותר. נכון שלא תעזור למי שלא יכול להרשות לעצמו מכונית, אבל אז מה? מה, אם לא עוזרים להם צריך לוותר על לעזור לאחרים?
 
לא אמרתי שלא צריך להוריד את המס

רק התווכחתי עם טענתך שקניית והחזקת רכב היא לא בעייה, וקיום תחבורה ציבורית בשבת לא ישפיע על המעבר לתחבורה ציבורית ועל ההחלטה לרכוש רכב. >>>ולרוב המכריע של המשפחות יש אחד או יותר כאלה בדיוק. זה ממש לא נכון. רכב פרטי יש רק ב 40 אחוז מבתי האב.
 

gershon17

New member
גם לי הוא נראה נמוך

אבל כאמור, אין לי שום נתון אחר שסותר אותו, ולכן אני לא יכול להתווכח על הנושא.
 
ע"פ הלמ"ס, 56.6 אחוז ממשקי

הבית מחזיקים במכונית או יותר. בדקתי כרגע, הנתון של 40 אחוז היה מוכר לי מארגון המאבק החוצה ישראל. כנראה זה משתנה לפי הגדרת "משק בית". גם 57 אחוז זה לא "רוב מכריע".
 
טוב, זה קשור לעניין הסקטוריאלי

בסביבתך החברתית אני בטוח שרוב מכריע (כלומר, גדול מאד) של המשחות מחזיקים ברכב.
 
למעלה