שלום לכולם
מחפשת מידע

שלום לכולם ../images/Emo70.gif מחפשת מידע

על מערכת החינוך היפנית בגילאים הצעירים. מאיזה גיל לומדים, מה לומדים, מידת הנוקשות שמגלים כלפי הילדים, גם בבית וגם בבית הספר. אשמח לכל עזרה בנושא!
 

karnush72

New member
שלום. אני מלמדת בבתי ספר יסודיים

ביפן כך שאני יכולה לענות מניסיון אישי ובינתיים על חצי רגל (אצלנו כבר 12 בלילה ואני הולכת לישון) חינוך חובה ביפן הוא מגיל 6 עד גיל16. מתחילים כיתה א כמו בארץ- מגיל 6 (שנת הלימודים מתחילה מאפריל -12 אם אני זוכרת נכון ולא מהראשון בספטמבר כפי שנהוג בארץ) מה לומדים???? כמו אצלנו. חשבון. יפנית.טבע.מדע. חברה (רק בכיתה ו מפרידים את לימודי החברה ולימודי ההיסטוריה. עד אז זה ביחד), בשיעורי מוסיקה לומדים חלילית. מעבר ללימודים יש המון INTERACTION ACTIVITIES .שזה יותר פעיליות חברתיות בתוך בית הספר. פעיליות בין שכבות הגילים, פעילויות בשיתוף עם הקהילה. (ניקוי הגן הציבורי הקרוב לבית הספר, גידולים חקלאיים הנעשים בשיתוף עם החוות המקומיות.....), יום הספורט בבית הספר הוא אחד האירועים ה-גדולים!!!! ממש מרימים מופע שלם על הרגליים. אם ראית את כל המופע שעורכים בטקס הפתיחה של האולימפיאדה - אז זה מאוד דומה.(כמובן בסטנדרטים של ילדים). יום הספורט נערך בסוף שבוע. כל המשפחות. כל תושבי האיזור מגיעים לצפות בזה. זה ממש הפנינג גדול. כיום כבר לא קיימת נוקשות בבתי הספר ואני לא חושבת שגם בבית. כשהתחלתי ללמד מאוד הופתעתי לגלות שהתדמית של התלמיד הממושמע. המצוחצח. כל מה שאנחנו ראינו בערוץ 8 בארץ כבר לא קיים. פעם המערכת היתה נוקשה מידי והיום היא פשוט עשתה תפנית של 180 מעלות ולפי דעתי היא רכה מדי. הם עדיין לא מצאו את שביל הזהב. התלמידים ממש יכולים להתפרע בכיתה והמורים לא עושים כלום. הם מפחדים לעשות מפני שההורים מתלוננים וכוחם של ההורים ביפן היום הולך וגובר. יש היום המון AMAEMBO - הייתי מתרגמת את זה ל"מפונקים" (???) הנוקשות והתחרותיות באים לידי ביטוי ב- JUKU. אלה הם PREP SCHOOLS והדגש עליהם הוא גדול. בניגוד לישראל שכל אחד הולך לבית הספר התיכון הקרוב לביתו - ביפן יש מבחני קבלה לכל בתי הספר התיכוניים בין שהם פרטיים ובין שהם ציבוריים והמבחנים בבתי הספר התיכוניים הטובים הם מאוד קשים. ומי שרוצה ללכת לאוניברסיטה טובה צריך ללכת לתיכון טוב. וכך - כל אלה שבאמת רוצים לעמוד בתנאי הקבלה הקשים של בתי הספר התיכוניים מתחילים ללמוד ב-JUKU כבר מבתי הספר היסודיים. הם שמים דגש גדול וחשיבות רבה לכך ולכן מזלזלים בבית הספר היסודי. בית הספר היסודי הוא לעניין חברתי. וה-JUKU הוא לצורך לימודים. וכך נוצר לחץ גדול על הילדים (ויש הרבה מקרי התאבדות - או לאחרונה מקרי דקירות - ואף רצח הורים בשל הלחצים הלימודיים.) טוב - זה הכל להיום. אם יהיו לך עוד שאלות אשמח לענות אם אוכל. לילה טוב
 

Manty

New member
../images/Emo45.gif ו... קצת הערות

שנת הלימודים אינה מתחילה בתאריך קבוע. זה משתנה משנה לשנה ומבי"ס לבי"ס. באיצ'י-ני נן סה לומדים פיאניקה, שזה מן שילוב כזה בין פסנתר לחלילית. כבר בגיל הגן יש ילדים שהולכים לג'וקו ומתכוננים למבחני כניסה לבתי ספר יסודיים פרטיים. יאלה, הגיע הזמן להכנת באן גוהאן... (שריצ'אן, אייכ???)
 

GnomeBubble

New member
אם זה מעניין אותך

אז יש בתוך מאמרי הפורום מאמר על נושא "סירוב בית-הספר" ש-hazu1 כתבה. מדובר בתופעה של ילדים יפנים שמסרבים ללכת לבית הספר.
 
למעלה