שלום לכולם. שאלה

טלסקי

New member
שלום לכולם. שאלה

אני מהפורום השכן (או הבנדוד..איך שתקראו לזה...) פורום כלבים אבל בעוונותיי אני גם אוהבת חתולים
חתולה חמודה המליטה את גוריה בחצר ביתינו. היא חביבה ביותר, ואני מלטפת אותה ומרימה אותה גם. סידרתי לה עיקור, וגם יש כלוב נשיאה. הנסעיה אל הוטרינר עלולה להארך בערך חצי שעה... האם יש דרך להרגיע אותה לפני הכנסתה לכלוב? ובכלל, מה הדרך הטובה ביותר להכניס אותה לכלוב בלי שתכנס ללחץ? האם הלחץ הוא בלתי נמנע? הגורים עוד לא ממש מרשים לי להתקרב אליהם. ארצה לסרס/ לעקר גם אותם. מה הדרך הטובה ביותר "ליצור קשר" עם הגורים ולהרגיל אותם אליי? אני מניחה שיש לי עוד זמן עד שאוכל לסרס ולעקר אותם, כי סך הכל הם בני שלושה או ארבעה חודשים. אשמח לעיצות.
 
היי שכנה ../images/Emo8.gif

נתחיל מהסוף... אם הגורים בני שלושה או ארבעה חודשים אפשר וכדאי כבר גם אותם לעקר/לסרס, בעיקרון חתולי רחוב רצוי וכדאי לעשות זאת בגיל צעיר מהסיבה הפשוטה כי ככל שהם מתבגרים קשה יותר לתפוס אותם, על גורים יותר קל "לעבוד", לגורים גם יש נטיה להיעלם והעיקור עשוי להבטיח את השארותם באזור. היכן אתם מבצעים את העיקור? זה תקציב לא קטן לעקר מספר חתולים בבת אחת, יש לכם מרפאה שמתחשבת? לגבי החתולה, אכן הלחץ הוא בלתי נמנע ויכול להיות שבדרך היא תיילל אבל לא בהכרח, יש חתולים שדווקא נרגעים בזמן נסיעה, אם היא ידידותית אז ההכנסה לכלוב לא אמורה להיות בעייתית, פשוט לשים בפנים אוכל והופ לסגור עליה את הדלת, לוודא שהדלת נסגרה כמו שצריך ואפילו בשביל להבטיח יותר שלא תברח לסגור עם אזיקונים. בהצלחה וכל הכבוד על הטיפול גם בחתולים
 

ofczen

New member
שינוע חתולה..

היי טלסקי, קודם כל, את עושה את הדבר הנכון והרצוי לחתולה ולכולם ועל זה קבלי
. למה אני מדגיש את זה? כי בדרך לוטרינר סביר להניח שתשאלי את עצמך כמה וכמה פעמים אם זה שווה את זה, והתשובה היא ללא ספק כן!
יצא לי לקחת במכונית שלי עשרות חתולים בהזדמנויות שונות ומשונות ועד היום זה כאב לב כל פעם מחדש... הובלתי חתולי בית וגם חתולי רחוב, וברוב המקרים התגובות נעו בין בכי ופחד היסטרי (כאילו שוחטים אותם לפחות) ועד לקריזה קולנית ועצבנית מלווה בצרחות ונשיפות + חשיפת שיניים וכל ה"הצגה" מסביב. בודדים היו החתולים שישבו בשקט... אבל גם כאלה יש (אולי יש לך מזל...?) מה לעשות, חתולים "לא ממש אוהבים" את הרעיון שסוגרים אותם בכלוב נגד רצונם ולוקחים אותם למקום לא ידוע. החדשות הטובות זה שאחרי יום יומיים בד"כ הם שוכחים את העניין וחוזרים לשגרה כאילו לא קרה כלום... טוב. רק כמעט, כי בפעם הבאה שרק תראי להם את קצה הכלוב סביר להניח שתראי איך חתול בורח בריצה במהירות של שיאן אולימפי
יש הטוענים שרסקיו, קט-ניפ או ולריאן עוזרים להרגיע את החתול, אני טרם נתקלתי במקרה שזה ממש עזר אבל זה בטח לא מזיק. בקיצור - הלחץ בד"כ די בלתי נמנע. תוך כדי נסיעה דברי אליה בטון מרגיע, אם היא לא נושכת\שורטת תלטפי אותה עם אצבע דרך הסורג. עדיף לכסות את הכלוב עם שמיכה או מגבת גדולה כך שיהיה חשוך בפנים והיא לא תוכל לראות את מה שקורה מסביבה, זה גם עוזר. מכונית חדישה וחרישית תמיד עדיפה ממכונית קופצנית, רועשת ולא מבודדת מרעש הרחוב. ספרי לוטרינר שהיא חתולת רחוב ואם יש צורך תשאירי אותה להתאוששות מלאה אצלו כי לא מומלץ לשחרר אותה לרחוב מיד אחרי הניתוח. לגבי הגורים - בגיל 3-4 חודשים הם כבר לא באמת גורים... נקבות יכולות להתייחם ולהרות כבר בגיל 4-5 חודשים וזה בהחלט כבר גיל שבו מומלץ לעקר ולסרס. בקיצור - יש לך פחות זמן ממה שחשבת. אם אין לך דרך לתפוס אותם בעצמך, תוכלי להזמין לוכדים מאחת העמותות שילכדו אותם, יעקרו\יסרסו ויחזירו אותם. סביר להניח שזה גם יהיה הרבה יותר זול מאשר וטרינר פרטי, כולל הלכידה. אם תספרי באיזה אזור את גרה, המומחיות כאן ימליצו לך כאן למי כדאי לך לפנות באזור שלך. בהצלחה !
 
למעלה