שלום לכולם. רוצה להתייעץ אם אפשר

DANAMIR4

New member
פרחים? בכלל קראת את ההודעה? לא יאומן.......אנשים לא מבינים

מה הם קוראים וזה נכתב בעברית ברורה
 

קליספרה

New member
משלוח מנות אמור להיות מתן בסתר

הוא התחיל כרעיון לתת צדקה וחסד לאלה שאין להם ואז עבר כרגיל לאיזה מסורת הזויה (ובעיני גם בזויה) של קח ותן.
כל התיאור שלך פה חוטא לרעיון משלוח המנות. כל מה שאת עושה זה לנקר עיניים. קודם שופוני תראו כמה אני משקיעה ואז לא רק שאת חכה למחיאות כפיים סוערות - את גם מצפה למשלוח "שווה ערך". איפה מתן בסתר ואיפה זה.

אני למשל לא מוכנה אפילו להכנס לכל משחק השופוני הזה. זה לא חלק מהמסורת שלי.
יש מצב שהוריה הם כמוני וכמו רבים אחרים - שונאים לאפות, לא טובים באריזות, לאחר שנתקעו עם משלוח ממך בפעם הראשונה ניסו להחזיר אבל התגובה שלך הראתה בדיוק את דעתך למתן סל מוכן - זלזול ועיקום פנים - אז למה שימשיכו?
באמת מעניין שהם עושים הכל להתחמק מהמשלוחים האלה.

את רוצה לתת, תתני - נתינה לא לשם קבלה אלא נתינה לשם נתינה.
אם את לא מסוגלת לזה - עזבי אותם לנפשם

אני בטוחה שגם בלי הכפיים ומשלוח המנות מהם יהיה לך חג שמח
רק בריאות
 

mykal

New member
רק להבהרה,

בפורים יש שני דברים,
האחד משלוח מנות--שזה מה שהשואלץת התיחסה אליו,
והוא נעשה בין מכרים וחברים ומטרותו היא לקרב ולחבר.
והשני הוא מתנות לאביונים--שזה ענין של חסד. ודוקא כאן הוא לא מתן בסתר.
 

קליספרה

New member
אני מוכנה לבדוק את זה אבל למיטב ידיעתי את טועה

המקור הוא אותו מקור. מחלקים משלוח מנות לכולם כדי לא "לתייג" את האביונים ככאלה.
משלוחי מנות לא ניתנים כדי לקבל חזרה - הם אמורים להנתן בסתר -
הרעיון הוא לתת לאחרים כדי לתת לא כדי לקבל חזרה.
 
בשום מקום לא כתוב

שמשלוח מנות ניתן בסתר. בהרבה מהמקרים השולחים מציינים את שמם במשלוח מנות. ובדרך כלל נהוג להחליף משלוחי מנות. זה לא חובה להחזיר, ומי שנותן לא אמור לצפות לקבל בחזרה, אבל זה ממש לא מתן בסתר.
 
אגיב ברשותכן לנושא הזה ספציפית וזו דעתי:

כשנותנים את המשלוח מטעמי מצווה (יש לתת לפחות ל-2 אנשים) אתה לא חייב לקבל חזרה. אני עושה זאת בין חברים ומשפחה לכיף, לקרב וכן, גם מצפה לתגובה. מודה. לא בודקת איך ואם אבל מבינה. למשל, בין חברות יש החלפת משלוחים פרט לשתיים שאני מאוד אוהבת אבל מעולם לא קיבלתי ואני ממשיכה לתת כי אני יודעת שהן שמחות לקבל. יש לי אחות אחת שמקבלת והיא היחידה שלא נותנת. לאם כלתי זה קצת רגיש. נותנת לאם חברתו של בני השני הרווק ומקבלת חזרה. סימן שהם אוהבים ומעריכים ורוצים שנמשיך עם המסורת. כדי שכלתי תרגיש בנוח, נתתי שוב ושוב להוריה. אי אפשר שתהיה אצלי בבית עם הבן, ישאלו מה ולמי כל המשלוחים ואמנה את כולם מלבד את הוריה. הסיבה ששאלתי, הרגשתי שיש מעין התעלמות או זלזול. באופן הנתינה בפעם הראשונה ובהתעלמות אחר כך. אילו היה אדם זר הייתי עוצרת וזהו אבל מעורבת כלה מקסימה שמחוברת מאוד. שאלתי מה דעתכן כדי להבהיר לעצמי מה לעשות. אני חושבת שאשאל את כלתי בעדינות כפי שייעצו לי כאן וזהו.
&nbsp
 
לדעתי לשאול את כלתך עלול להיות בעייתי,

ועלול להוביל לסכסוך בינך לבין כלתך, או בינך לבינם. במקומך, מאחר שאת חוששת לפגוע בכלתך, הייתי ממשיכה לתת להם, לא מצפה לשום תמורה, וזהו.
 
קליספרה,

מה שאנסה להסביר לך: מה שהזוי בשבילך, עשוי להראות נחמד ומיוחד לאחרים. אז אולי עבורך זה מיותר והזוי ובזבוז כסף וזמן ושופוני ולאחרים זו מסורת מקסימה ועשיה ויצירתיות וביטוי עצמי. אבל הגבתי ואגיב גם לך על תגובתך, לא שאלתי אם כדאי לערוך משלוח או לא, אעשה בכל מקרה כבכל שנה לקרובים לי, משפחה וחברים ויש ביניהם שמחים (ואפילו חברות שלא מוותרות) אבל שאלתי מה דעתן של המגיבות כאן על המקרה הספציפי משום שבמקרה היא אימא של כלתי המקסימה. יש מי שמחפש ילדים ושמח למרות שזה עינוי ולמרות שאין להם שום מושג למה ומהיכן המקור. אני פה נהנית ורק שאלתי כי אני מתלבטת....אז למה את חושבת שזה שופוני? ואם את חושבת שזה בשביל שופוני, טוב, אל תעשי. זה בסדר גמור. דעתי שונה. אוהבת לקשט ולערוך וכך אני בכל אירוח וערב שבת ולא, לא מצפה אבל כתבתי את העובדות כדי להסביר וציפיתי לתגובות שתתייחסנה לשאלה שכתבתי.
האם ראית שכתבתי שהחזירו סל מוכן? היכן ראית שכתבתי שנתתי להם באופן אישי את הפעם ההיא שהחזירו לי? הילדים היו חברים המשלוח נעשה עם הבן שלי והוא עצמו החזיר לי. לא הכרתי אותם עדין. מה שאמרתי אמרתי לבן שלי , לא להם.
אין לי בעיה שלא נותנים. כאמור עושה זאת עם שתי חברות שלא מוותרות ואחת האחיות שלי ואחיין נוסף מה שלא הבנת הוא, ששאלתי אם כדאי לי להמשיך לתת לאם כלתי משום שאינני יודעת אם אני אמורה להתייחס לתגובות ולהפסיק או להמשיך כאילו הכל בסדר. נראה לי שאעשה אחד מהשתיים כפי שהציעו לי או לתת ולשכוח מזה או לשאול את כלתי, הבן שלי...בכל מקרה חג שמח.
&nbsp
 

קליספרה

New member
בואי ואחדד

גם אני לא אמרתי לך להפסיק לחלק משלוחי מנות.
זה יופי לחלק משלוחי מנות למי ששמח מהם, ובוודאי שזה יופי לשמוח במשלוחי מנות שאת מקבלת
אבל זה לא מה שאת עושה - לא ככה?

מה שאני אמרתי לך הוא שאת מפספסת את הרעיון של משלוח מנות בגדול
הרעיון הוא הנתינה, את הפכת את זה לחשבונאות
אולי לא נעים לשמוע אבל זאת עובדה.

הדרך היחידה לעשות משהו עבור מישהו אחר הוא כשאת חושבת על מקבל המתנה.
את לא אמורה להיות בכלל בעניין - את שם כדי לשמח אחרים - אבל איפשהו העסק הזה הלך אצלך לאיבוד.
את מכינה את משלוחי המנות למענך כי את נהנית מההשקעה ומההתרגשות ומהיצירתיות הבעיה היא שאת מצפה שיריעו לך על זה וחזירו לך חזרה. את עושה את זה כדי לקבל תמורה.

החמים שלך מראים חוסר נוחות ברורה מהעניין וזה די ברור שתחושת חוסר הנוחות לא נובעת מעצם קבלת המשלוח (ואני ממש לא מזלזלת בו) אלא מעצם העובדה שאת רוצה עבור מתנה תעודת משלוח וקבלה וזה באמת חבל.

את יכולה לקבל את הדברים שלי או להנעל על שלך - הכל בסדר - באמת שלא אמרתי את זה סתם כדי להתנגח בך אלא כדי להראות לך זווית אחרת
 

mykal

New member
עם הזוית האחרת אני מזדהה,

רק שאני 'מדיקת' אי אלו פרטים.
לא מדובר בחמים שלה, אלא במחותנים.
והשאלה לא התיחסה לענין הלקבל חזרה, אלא למורכבות שנוצרה---
שמצד אחד היא מבינה--שהם לא בענין,
מצד שני---היא ממשיכה לשלוח לאחרים--ומקוה שכלתה לא תיפגע, אם הוריה לא יקבלו,
(זה עלול להתפרש לא נכון).
ואת 'המלכוד' הזה היא מנסה לפתור.
 
תודה קליספרה. אני לא נעולה על כלום. מקבלת הכל ורק להיות

פתוחים בלי להתנגח ולחשוב במקומי ועל מה אני חושבת.
&nbsp
ובכל זאת, נצא מתוך הנחה שאני רוצה תמורה על מה שאני עושה כן? מחיאות כפיים ובמה ונשיקות ותודות וכו' וכו'. אני לא אבל נניח ואזרום אתך שאני רוצה כביכול תמורה (והאם את תמיד עושה מתום לב? סתם שאלה) אני שוב: האם תייעצי לי להתענג שוב על המשלוח של חמות בני ולצפות לתמורתם בגין התגובות משנה שעברה? אולי כך תביני מה כוונתי.
&nbsp
 

קליספרה

New member
אין בעד מה -ואני באמת מבינה מה שאת אומרת

אני פשוט חושבת שנוצרה כאן פצצת זמן טעונה סביב הנושא והוא מונע מכולם להנות מהמסורת
מה אני מציעה לך?
אני חושבת שאם הנושא מאוד חשוב לך, תכיני גם להם משלוח, קחי אותו אל כלתך ובנך הביתה יחד עם המשלוח שלהם. דברי עם כלתך ותסבירי לה שהכנת משלוח גם להוריה - כי את רוצה לשמח אותם ומבחינתך זה לקיים הלכה - ומייד תבהירי שהוריה ממש לא חייבים להחזיר במשלוח משלהם, את פשוט נהנית מהעשייה והנתינה - תשאירי אצלה את המשלוח עם פתק יפה של חג שמח וזהו.
 

mykal

New member
אהבתי את הרעיון. בהחלט עוקף 'מוקשים'.

 

קליספרה

New member
הלכתי ללמוד לגבי משלוח מנות

כדי שלא אצא מחטיאה
אכן משלוח המנות ניתן כדי שלאף אחד לא יהיה חסר דבר שיפגע בשמחת החג
יש לשלוח לפחות שני משלוחי מנות, יש דיון שלם לגבי האם קבלה המשלוח והשימוש בו דרוש להשלמת המצווה - אבל בשום מקום לא נאמר שמי ששלח לך את המשלוח צריך להחזיר לך משלוח חזרה.
אז תודה כן, משלוח חזרה - לא
 

mykal

New member
אני שמחה שלא טעיתי,

לימדתי את זה כ"כ הרבה שנים. נחמד תמיד ללמוד עוד.
 
למעלה