שלום לכולם! צריכה עזרה דחוף...

אלי1216

New member
שלום לכולם! צריכה עזרה דחוף...

אני עצמאית, ועובדת עם חברה מסוימת ומציאב להם חשבוניות.בימים שאני עובדת עם החברה אני לוקחת את האוטו של החברה. יום אחד דפקתי את האוטו והחברה רוצה שאני אשלם את ההשתתפות. החברה בהתחלה כשסיכמנו דברים לא רצתה שאני אסע עם האוטו שלי כדי לא לשלם דלק ובלאי ובגלל זה אני נוסעת עם שלהם, אם הייתי דופקת את האוטו שלי היתה לי השתתפות הרבה יותר נמוכה מאשר ההשתתפות שאני נאלצת לשלם עכשיו(כמעט כפול!), מה עושים? האם זה נכון בגלל שאני אשלם את הנזק מכיסי או שהחברה צריכה לסגור את זה בעצמה עם הביטוח?
 

ים יצהר

New member
אכן בעיה

שלום
זה משהו שהייתם צריכים לסכם ביניכם לפני כן..

על פניו- זו בעיה של החברה כי הפוליסה והרכב רשומים על שמם, הם צריכים לתת את הדין מול חברת הביטוח שלהם, הם נדרשים ע"י חברת הביטוח שלהם לשלם השתתפות עצמית בגין תביעת הפוליסה שלהם..
מצד שני- אם את נהגת ואת אשמה, נראה לי הוגן וראוי שתשאי באחריות

זה שמדובר בחברה , שאת עצמאית וכו אינו רלוונטי לסיפור או לפתרון.. הייתי עונה את אותה התשובה גם אם היה מדובר בנהיגה פרטית שלך ברכב של חברים..

מציע שתלבנו ביניכם את הנושא, אולי תתחלקו בתשלום, לא נראה לי שיש פה תשובה החלטית..

בהצלחה
 

אלי1216

New member
אני רוצה לשלם אבל..

נראה שגובה התשלום הוא אדיר לעומת הזנק שנגרם וזה נראה כאילו מנסים לסחוט אותי פה, כמו כן, לא היה שום סיכום לפני כן. התייעצתי עם עורך דין שמתמחה בדיני עבודה ובוא אמר שאני לא צריכה לשלם כי לא היה שום סיכום ואם המעביד יתבע אותי אז "לא נראה לא שהשופט יהיה לטובת המעביד כי לא סיכמנו כלום לפני כן". כמו כן, ציינתי את העובדה שאני עצמאית כי רציתי להשתמש עם האוטו שלי אבל המעביד לא רצה לשלם לי דלק ובלאי כי אלו נסיעות ארוכות ובגלל שהוא רצה בעצם "לחסוך" את זה נסעתי עם אוטו של החברה.
 

מדון

New member
כאשר התחלתה לעבוד

אתה עשיתה הסכם מה ההסכם אומר
שנית אני לא יודע אם אתה באמת עצמאי נשאלת השאלה האם אתה עובד ועושה הכל לפי הנחיות המעביד או שאתה עושה מה שאתה רוצה עובד שבא לך הולך שבא לך
והאם יש מערכת של יחסי עובד מעביד ואם במחינה של האבחנה אז נוצר מצב שבעצם יש לך מערכת יחסים של עובד מעביד ולכן שי לראות את צורת העבודה כפיקציה ולעבור מבחן שנקרא בבית הדין מבחן ההשתלבות ואם מבין ההשתלבות קיים ואתה נחשב עובד המקום בכל משמעות הדבר אז יש חובה לעשות הסכם תנאי עבודה ואז לפי דיני עבודה אין חובה על עובד לשלם עבור נזק שקרא אם המעביד לא חתם אם העובד על כך בחוזה
כמו כן למה לא תכניס את הרכב למוסך שאתה מכיר ואז תראה מה העלות או צלם בכמה זויות וגש למוסך פכחות שאתה מכיר הראה לו את התמונות ושאל כמה זה צריך לעלות . האם הרכב יכול לנועה בדרכים עד למוסך ?
ראה קובץ בנושא של מבחן ההשלתבות
 

אלי1216

New member
לא היה שום הסכם,

אני עובדת שם רק ימים בודדים בחודש ואני עושה מה שנדרש והיה מוסכם מראש ולפעמים גם מעבר ואז הולכת ומחזירה את הרכב בסוף כל יום עבודה, הוא לא נשאר אצלי, הזנק הוא ממש מזערי ולא נגרם שום נזק כזה שהרכב צריך לרדת מהביש ח"וח, ובנוסף הרכב כבר תוקן.
 

מדון

New member
לדעתי אין את חיבת לתקן את הרכב במוסך של

המעסיק ,זכותך לקחת את הרכב לתקן במוסך שנותן לך את העלות הזולה ביותר .
יש לומר למעביד אני עשיתי נזק אני אתקן
 
למעלה