אני משער שאתה נהג חדש ולא מנוסה
במשאית בשונה מרכב רגיל כמובן מעבר למידות הגדולות כלומר הרוחב אורך והגובה הפיזי השליטה היא קשה יותר בעיקר מבחינה זו מה גם שהמערכות ברכב משא הן יותר עדינות מאשר ברכב רגיל משום שאלו פועלות בסיוע של "בוסטרים" כלומר מגברים לכן כל נגיעה חזקה בבלמים יכולה להעיף אותך ואת המורה אל תוך השמשה הקדמית וההילוכים אינם קשים אך לעומת זאת הקאלץ' הוא בדרך כלל מלחמת עולם שניה מה גם שההגה מאוד קל בעיקר בנסיעה מהירה. עיקר הסטיות ימינה אצלך אך יכול להיות גם שמאלה אצל נהגים אחרים נובעת בעת החלפת מהלכים, לרוב נהג חדש מאבד את הריכוז בעת העברת מהלכים ומפנה את תשומת הלב אל ידית ההילוכים ובמקרים חמורים יותר גם מסיט את המבט מהכביש אל ידית ההילוכים בגלל חוסר הכרת הרצף של ההילוכים היות ואלו הם בעלי מהלך ארוך (בעיקר אם המשאית שאתה לומד עליה נהיגה היא של מרצדס בנץ) שידית ההילוכים בה נעה לאורך כ90 מעלות כלומר מתנוחת שכיבה לתנוחת עמידה ויש בה המון מקומות לטעות לעומת תיבה בעלת מהלך העברה קצר, כמובן שככל שיש יותר מהלכים הצרה הולכת וגדלה אם כי קשה לי להאמין שאתה לומד נהיגה על משאית עם יותר מ5 מהלכים הכל עניין של תרגול בקש מהמורה שיתן לך להתרגל לתיבת ההילוכים במצב עמידה של המשאית, בקש ממנו שיתן לך הוראה להכנס להילוך מסויים ועשה זאת מבלי להסתכל עליה, עבוד על הרצף בעליה וירידה מדורגת כלומר 1-2-3-4-5-4-3-2-1 ובצורה רנדומלית, בקש מהמורה בכל פעם לומר לך להכנס להילוך אחר ועשה זאת מבלי להסתכל על הידית הילוכים אלא ישר קדימה כלומר אל הכביש סטיה ימינה מקורה בהסטת הראש ימינה כלומר אל תיבת ההילוכים הדבר דומה לתופעה של הסתכלות ממושכת באחת המראות, נסה להתבונן באחת ממראות הצד לזמן ממושך ותראה שאתה סוטה עם המשאית לכיוון המראה שעליה אתה מסתכל, אותו דבר לגבי ידית ההילוכים, השיטה הטובה ביותר היא לשמור מבט אל הדרך ולא אל האמצעים המשמשים לתפעול השוטף ונהיגת כלי הרכב בהצלחה!