שלום לך ד"ר ,

eidan888

New member
שלום לך ד"ר ,

שלום לך ד"ר ,קודם כל מזל טוב על פתיחת הפורום ! אז אני יציג לך את בעייתי, אני כבן 17 ומזה כבר שנתיים וחצי שכואב לי באזור הזה ( ראה תמונה ) ואני לא יודע ממה זה.הלכתי להמון רופאים ואף אחד לא יודע למה כואב לי שם הרבה זמן ואין להם תשובות . מה שאני חושב שהסיבה לכך היא מה שרשמת בפתיחה: "חולשה או קרע בשרירי דופן הבטן, תופעה המאפשרת לרקמות שומניות או איברים אחרים כגון מעיים להתבלט ולחדור דרך חולשה זו. תופעה זו גורמת למתיחה של שכבות פנימיות ומכאן לאי נוחות וכאבים." ( וזה בדיוק מה שקורה לי ) אז איך אני יוכל לדעת בדיוק שזוהי הבעיה? תודה רבה והמשך יום טוב,מקווה לשיתוף פעולה פורה מצידך, עידן.
 
תשובה

קיימים סוגי בקעים רבים בדופן הבטן שאת השכיחים שבהם הבאנו במאמרים המצורפים. בנוסף קיימים בקעים נוספים שכיחים פחות במיקומים שונים כגון בטן ימנית או שמאלית עליונה במיקום קרוב למצויין בתמונה ששלחתה. כמו כן מיקום נדיר נוסף של בקע בדופן הבטן הוא באיזור מותן אחורית תחתונה. המלצתי להבדק על ידי כירורג ובהמשך לשקול הדמיה כגון אולטרסאונד או CT בהתאם לתוצאות הבדיקה הגופנית. בברכה
 

eidan888

New member
ד"ר,

שלום לך שוב, אני הייתי בבדיקה אצל רופא כירוג והוא אמר לי שהוא לא רואה כלום..הוא אומר שזה שריר . עשיתי אולטרסאונד וגם אמרו שאין כלום. דרך אגב זה גם מקרין לי,לצד השני של הגוף-בגב. שהרופא אומר שזה שריר לא נראה לי שזה יכול להיות כי איך שריר כבר שנתיים ככה כואב לי בצד הזה ?
 
למעלה