שלום לחבר שלי יש בעיה

אטל81

New member
שלום לחבר שלי יש בעיה

הוא טוען שהוא סובל מהתקפי חרדה (למרות שלא ממש יצא לי לראות, בעיניים!). הוא טוען שהייתה לו בעיה בנסיעה באוטובוסים, שעליה אומנם התגבר, אבל, נסיעות ארוכות באוטובוס ובעיקר ברכב, גורמות לו לחולשה. כמו כן, הוא טוען שיש לו חרדה מלעלות למטוס (למרות שמעולם לא טס), הוא חושש מהרגע שהמטוס מגיע לים, הוא יתרסק למים. אני מאוד רוצה לנסוע איתו לאילת (למשל) ולטוס איתו לחו"ל, והוא מבין אותי, ואמר שייעשה בדיקות. לא מזמן עשה בדיקות א.ק.ג, ולא מצאו כלום! איך אני יכולה להרגיע אותו, מה לעשות???? העניין מתחיל להציק לי, אני מאוד אוהבת אותו, אבל אני לא חושבת שאוכל להחזיק מעמד, אני רוצה לגלות עוד את העולם, הייתי שמחה אם הוא היה עושה איתי טיול קטן בחו"ל, אבל זה קשה. יש לכם הצעות בשבילי? האם גם לכם יש חשש מסוג זה? איך אפשר להתמודד עם בעיה זו? מחכה לתשובתכם. תודה.
 

נועםבת11

New member
אנסה לעזור לך

נראה שאכן חברך סובל מחרדות שונות, כדאי ראשית לשלול בעיה פיזית ממשית, ולשם כך רצוי לגשת לרופא המשפחה להיבדק ולערוך בדיקות דם, ובדיקות שונות ע"מ לשלול בעיה רפואית ממשית. הפרעות חרדה לא תמיד נראות לעין זה ענין של הרגשה, חברך נמנע מלעשות דברים מסוימים כגון נסיעות ארוכות שעושות לו לא טוב לדברייך, או מטיסות, ראשית ניתן ליטול כדורים שמפחיתים חרדה אך לשם כך יש לגשת לרופא המשפחה או לפסיכאטר (לא להיבהל ) שיחות עם פסיכולוג גם יכולות לעזור וטיפולים שונים אלטרנטביים. חסרים פרטים כמה זמן הוא מרגיש כך, מתי בפעם הראשונה הוא חש בהתקף חרדה, ולשאלתך בענין להחזיק מעמד נכון שלאנשים שחיים לצד הסובלים מחרדות לא קל, כי הרבה פעמים הדבר אינו ברור כי לכאורה לא רואים כלום ולמרות זאת הוא מרגיש את מה שהוא מרגיש, הרבה תמיכה שלך, וקבלה, להכיל את הרגשותיו ולא להגיד לו "תיקח את עצמך בידיים" כי זה לא עוזר. במקביל תנסי לעזור לו לדוגמא בנסיעות ארוכות לעשות הרבה הפסקות, ואולי כמו שאמרתי לקבל קצת כדורי הרגעה מרופא המשפחה. ובנוסף לא להמנע מלעשות את הדברים אך בהדרגה. מקווה שעזרתי במקצת. בנושא טיסות לא יכולה לעזור סובלת מאותה בעיה.
 

אטל81

New member
שאלות

האם כדורים שמתאימים לבעיה זו ניתנים אך ורק על ידי מרשם של רופא מוסמך, או שישנם תרופות שניתן לקנות אותם ללא מרשם? האם רגיעון יום / לילה עוזר? תרופות מחומרים טבעיים עוזרים או שצריך תרופות חזקות יותר?
 

נועםבת11

New member
יש כדורים שניתן לקנותם

ללא מרשם רופא אשר מיועדים להרגעה, כדאי לנסות ולראות. במידה ולא עוזרים יש לגשת לרופא המשפחה ולקבל כדורים ספציפיים לחרדות ולהרגעה. אך כל זה בגדר המלצה.
 
חרדת טיסה

הרבה פעמים חרדת טיסה קשורה למשהו אחר לגמרי ולא לטיסה עצמה.כדאי לך לחשוב ולנתח לפרטים מה זו טיסה בשבילך לטוב (בטח יש גם משהו טוב.לא?)ולרע.ולנסות לחדד את הרע עד לפרטים...אולי תעלי על כיוון כלשהו ותגלי שבעצם זו לא הטיסה, אלא משהו שמקושר אצלך לחויה?
 

נועםבת11

New member
האמת היא שטסתי בתוך הארץ

בהיותי בצבא לשארם אשייך אבל אז לא הייתי חרדה כל כך, כרגע נמנעת בכלל לטוס. כמובן שכרגע נכנסים דברים נוספים כמו סדרי עדיפויות כסף ובכלל אך בכל מקרה החרדה מטיסה קיימת. הטיסה אז עברה בשלום לא אגיד שלא הייתי במתח קל אך בהחלט נשלט לא כמו היום.
 
למעלה