שלום כמה שאלות של סוחר מתחיל ומאד תקוע

shlomoximuss

New member
שלום כמה שאלות של סוחר מתחיל ומאד תקוע

הי, מזה חודש העלתי חנות עם כ40 דגמים של בגדי ים מצולמים היטב מתוארים היטב מאיכות טובה ובמחירים מצחיקים. שיטת המכירה שלי היא במחיר אחיד וגם העלתי מספר מכירות פומביות. לצערי עד כה לא קיבלתי אפילו שאלה אחת ולא הודעה אחת בנוגע למוצרים שאני מוכר. ממעקב שלי על המתחרים הם מוכרים ומוכרים הרבה במחירים גבוהים משלי ובגדי ים מכוערים אבל באמת מכוערים אפילו לא מותגים. שאלותי הן: - האם יש איזה מנגנון לקידום מכירות באיביי אפילו בתשלום שיחשוף אותי יותר לקונים. - האם יש לי אולי בעיה עם החנות שמרחיקה ממני קונים. קישור: http://stores.shop.ebay.com/Mikini-Fashion__W0QQ_armrsZ1 - האם ישנה אופציה להעלות מכירה שלא קשורה לחנות ולא תופיעה בחנות, ניסיתי והוא מכריח אותי לבחור קטגוריה של החנות ובמידה ואני לא בוחר הוא מכניס לי אותה אוטומתית לקטגוריית OTHER. חברה תודה רבה מראש לכל המתייחסים,
 

panayotiss

New member
הערות שלי

המלצה חמה אתה חייב להיכנס לחנות של מוכר מוביל ולראות איך הוא בונה את הכותרת שלו. לא ראיתי בכותרות שלך את המילה swimsuite המילה הכי חשובה לדעתי. אני מתייחס למוכר בשם e-brazyl . המודעה שלו נראית מליון דולר. תנסה לעבוד באופן דומה. בנוסף יש קידומים שאתה יכול להשתמש כמו featured plus שזה קידום שעולה 40$ ושם אותך בשורות הראשונות בחיפוש בגדי ים. בהצלחה
 

shlomoximuss

New member
panayotiss תודה על העצות אני לא מוצא...

אני לא את אופציית הקידום בדפים שהמלצת לי איך אני מגיע לשם חיפשתי בכל מקום.
 

טלי5555

New member
הבעיה המרכזית

לדעתי, היא העובדה שאתה משתמש חדש ויש לך רק 3 פידבקים וזה מרתיע קונים. כל עוד אין לך DSR יהיה לך קשה למכור. דבר נוסף, המחירים שלך נמוכים מדיי. אנשים אוהבים להוציא כסף על עצמם. מחיר נמוך מדי יוצר תוצאה הפוכה. אם יש לך רקורד טוב באיביי ו- DSR גבוה אתה יכול למכור כמו ואפילו יותר מהמתחרים. מעבר לזה, החנות מעוצבת מאוד יפה ובגדי הים פגז. אולי אזמין אחד..
בהצלחה
 

ozitex

New member
תגובתי

כבר הסברתי בעבר שמדד הרכישותץ באיביי לא מתבסס על מחיר. זוהי טעות מאד נפוצה של מוכרים חדשים ובכלל החושבים שמחיר תמדי יגרום למכירות. אני לא טוען שזה לא פקטור אבל כשנמדובר באופנה, במיוחד בגדי ים (בזה אני קצת מבין, אגב, בוגר שנקר במגמת עיצוב,כולל 20 שנות עבודה בתחום) ההתמקדות של לקוחות היא במותגים במחירים לא זולים אני בכוונה אל כותב יקרים.. עכשיו אני לאמחולק על הדגמים, על העיצוב, על החנות המצויינת ועל כל הפרטים הטכניים המופיעים בליסטינג שלך, אבל אתה צריך לקחת בחבשון שאיביי זה כמו כדור שלג מתגלגל. ככל שאתה תצבור יותר פידבקים חיוביים כך התנועה אליך תגדל, ג ם את המחירים לא יהיהו אטרקטיביים המ שקרוי. ולכן, העבודה שלך בהתחלה היא יותר קשה כי אתה צריך להיות פרפקט בכל פרמטר. לגבי השם של החברה שלך, אני לא מכיר את השם ואני מניח שלקוחות בחו"ל עוד ]פחות מכירים וזוהי מכשלה עבורך בעולם ממותג,אבל למרות הכל, אתה חייב להמשיך ולשווק את עצמך. עצותי: 1.עשה מדגם אצל מוכרים גדולים ומצליחים וראה איך נראה הליסטינג שלהם, באילו מילות חיפשו הם משתמשים בכותרת ובליסטינג עצמו והשתאם את עצמך-כלומר שפר עמדות 2.העלה את מחיריי המוצרים שלך. אם הם זולים מדי הסחורה נתפסת ככזו וקונים פוטנציאליים לא ירכשו אותה. שוב, השווה את עצמך למוכרים אחרים וקח בחשבון שאתה לא מותג כמו DIVA,GOTEX ואפילו לא כמו טורקיז שזה מותג זול יחסית אבל משווק היטב ברחבי העולם. 3.סבלנות. בהצלחה.
 

דניאל34

New member
טלי צודקת - אין לך מספיק פידבקים

אתה צריך להוסיף לך פידבקים כמה שיותר מהר תמכור כמות מסויימת במחירי הפסד - רק כדי להוסיף לשם שלך פידבקים
 

טנזניה

New member
תגלגל קצת אחורה בפורום

חפש כמה טיפים למתן שמות שלקוחות מחפשים. תשקיע בפרסום באמצעים הבאים מכור גם בצורה של מכירה רגילה ולא דרך חנות, כל פריט תציג בשמות שונים כך שלקוח שמחפש ספורט אולי יגיע לאחד מהמוצרים או אופנה בגד, ים וכדומה. תעלה מספר מכירות עם תחרות בין המוצרים בהפרש של סנטים בודדים. ודא שחלק מהמכירות יסתימו בשעות מוזרות וחלקם על פי שעת הערב של החוף המערבי בארה"ב. עלה מוצרים באתרי איי ביי שונים: אוסטרליה, ברטניה, אירלנד,גרמניה. ויאללה למכור.
 

ozitex

New member
כלל מספר אחד במסחר לאו דווקא באיביי

לא - ל מ כ ו ר - ב מ ח י ר י - ה פ ס ד !!!
 

panayotiss

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gifצודק ב 1000 אחוז../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

כשתקבל את הפידבק שלך על העסקה כולם יראו באיזה מחיר מכרת את הפריט. איך אתה חושב בדיוק לגבות בעתיד מחיר גבוה יותר? אף לקוח לא ישלם. תמיד כשאני רוכש מוצר אני מסתכל על היסטורית הפידבקים של המוכר והאם הוא מכר מוצר זה בעבר. אם הוא גובה על המוצר כעת מחיר כפול זה מרגיש ממש גרוע ללקוח אם לא לאמר ממש פראייר.
 
הרשו לי לחלוק על דעתכם

לדעתי לפעמים שווה למכור כמה מוצרים מסויימים במחיר הפסד רק כדי למשוך אנשים אל החנות. מחסני חשמל עושים זאת כבר שנים! מפרסמים דגם ספציפי של טלויזיה או מכונת כביסה בעיתון במחיר ממש נמוך ואז כשאתה בא לחנות או שנגמר המלאי או שהם משכנעים אותך לקנות דגם משוכלל יותר. העיקר מבחינתם שתגיע לחנות - שם הם כבר ידאגו להוציא אותך עם מוצר ששווה להם למכור...בשביל זה יש להם סוכני מכירות טובים
בקשר לידידינו: אם יש לו 30 דגמים של בגדי ים - דווקא יכול להיות טוב לדעתי למכור דגם אחד במחיר ממש נמוך. רוב האנשים הרי לא יעדיפו לקנות את הדגם הזול למרות שהוא לא הדגם המועדף עליהם מבחינת עיצוב, נכון? אפשר גם למכור דגם אחד במחיר הפסד אבל רק במידה אחת וצבע אחד.... לדעתי שווה אפילו את הדגם הזה לקדם בfeatured plus ואז בכלל יש סיכוי להקפת כמות הכניסות לחנות... יש גם הרבה חנויות באיביי שמוכרות ציוד הקפי למחשב ופתאום אתה מוצא אצלם משטח לעכבר ברבע דולר. איך זה יכול להיות? פר עסקה - משתלם להם? לא... אבל הפידבקים שהם עושים מזה, והכניסות לחנות + קניות של מוצרים אחרים - הופכים את זה למאוד משתלם! בקיצור - אני אישית לא מאמין ב"כלל מספר 1" הזה ובכלל לא מאמין בכלל מספר 1... הכל תמיד תלוי בסיטואציה ובתנאים שהיא מכתיבה. כמובן שברור שלא הייתי מוכר אוטו במחיר הפסד אם היתה לי חנות של כלי רכב - כך שגם השיטה של מחסני חשמל היא לא כלל אלא טריק שיווקי שעובד בנישות מסויימות ולא עובד באחרות.
 
וטיפ נוסף - מעניין.....

עכשיו חשבתי על משהו... אתה מוכר בחנות נכון? זה אומר שהתוצאות שלך עולות רק למי שמחפש "include store inventory", לא? תקנו אותי בבקשה אם אני טועה... אם אני צודק - אולי שווה לך להעלות גם כמה ליסטים מחוץ לחנות?
 

lilo4

New member
אני חולקת על דעתך ../images/Emo13.gif

אני אישית שונאת שונאת שונאת לראות פרסום של מוצר שנמכר בהנחה מטורפת. אני אתן את הדוגמא שהכי מעצבנת אותי: רשתות הפארם הגדולות שמוכרות בשמים ב-50 ו-70 אחוזי הנחה. זה מקפיץ לי את הסעיף- מבחינתי זה כאילו להגיד לי "ביום-יום אנחנו דופקים פה חתיכת מחיר, ועכשיו אנחנו מוכרים במחיר ריאלי". גם אם בתקופה של המבצעים הם מוכרים במחירי הפסד, מבחינתי זה מרגיש כמו רמאות. אני לא קונה במחסני חשמל, אבל אם הייתי מגיעה לקנות מוצר בהנחה ומגלה שהוא נגמר/נחטף ע"י חייזרים/בדיוק נגמר עליו המבצע לפני 30 שניות זה היה מדליק לי נורא אדומה גדולה, והייתי קמה ועוזבת. לא כל הצרכנים מטומטמים, אני אישית שונאת טריקים כאלה ואני גם לא ממליצה להשתמש בהם. לגיטימי שבתחילת הדרך מוכרים מוצרים במחיר נמוך יותר על חשבון הרווח, אבל להגיע למצב של הפסד? לי זה מרגיש רע [כמובן כל אחד ודעותיו ודרכיו, ומה שעובד בשבילו]
 
לילו...

אני מעריך מאוד את דעותייך אבל התחושה שלי היא שבקרב מליוני משתמשי אייבי הפרופיל שלך כקונה הוא במיעוט. אני גם כמוך - הסיפור עם מחסני חשמל בהחלט גורם לי להתרחק מהם כמו מאש אבל שוב...אנחנו מיעוט לילו. רוב האנשים חושבים הרבה יותר אינסטינקטיבי...צריכים?מחיר טוב?קונים... מעבר לכך שהדוגמה של מחסני חשמל היא דוגמה קיצונית על גבול הטעיית הציבור(למרות שה רושמים עד גמר המלאי). תהיי בטוחה שיש הרבה יותר אנשים שהופכים ללקוחות מרוצים של רשתות הפארם הגדולות כשהן מוכרות ב70% הנחה מאשר כאלה שמתרחקים... תנסי לחשוב רגע אם היית מחפשת בגד ים...והיית רואה פתאום אחד בדולר אבל לא ממש הסגנון שלך... נגיד שנכנסת רק מסקרנות למה זה כלכך זול ובכלל לא מצא חן בעינייך הדגם בתמונה הקטנה... נכנסת? עכשיו את חשופה לכל שאר המוצרים שלו. במחירים ריאליים, לא נמוכים מדי ולא גבוהים מדי... עכשיו לא תקני בפרציפ בגלל שהוא הציג בגד ים אחד שגם ככה לא רצית במחיר רצפה?
 

ozitex

New member
אני לא יודע..

אחרי 25 שנות עבודת בתחום המסחר אני לא מכיר את המושג הזה למכור במחירי הפסד. יש מצב אחד בלבד שאתה מוכר במחיר שהוא פחות מהעלות שלך והוא במקרה שהמוצר כבר לא רלוונטי, נצבר במלאי ואין לו ביקוש. כאן עושים מה שקרוי cut your loses. מי שחושב שהוא יכול בכלל לשלב הלך מחשבה שכזה של להרשות לעצמו הפסד על מוצר "חי" מוביל את עצמו מבחינה מנטלית לפשיטת רגל. בהצלחה לסוחרים הותיקים ולטריים- צאו ולמדו מהותיקים. בהצלחה לכולם!
 
ומה עם קצת לצאת מהקופסה?

לנסות לקבל רעיון חדש? אני דווקא רואה שתותחי איביי הגדולים ביותר עושים את זה.... כמעט אצל כל אחד אם תחפש לפי מחיר את המוצר הכי זול - תגלה מוצר שאין מצב שיש עליו רווח. ומה לגבי למכור כבל USB שעולה לך חצי דולר, ב10 סנט ,כשיש לך חנות שהמוצרים העיקריים בה הם לפטופים שעולים 1000$? לא מוכר לך? זה נקרא קידום מכירות אחי... וזה עובד
במקום להשקיע 1000 דולר בבאנר לפרסם את החנות או בפלטפורמות פרסום אחרות - משקיעים 200 דולר ב200 כבלים שאתה מפסיד על כל אחד דולר - והנה יצרת תנועה בחנות שלך שבאנר שעולה 1000$ לא בטוח היה מצליח לייצר... אני חושב שיצירתיות זה דבר מאוד חשוב וחוקי יסוד זה דבר מסוכן. אספר לך סוד קטן
בתחום שלי, תחום העיסוי הרפואי והפיטנס - אני די מצליח... הרבה פעמים קולגות שלי שואלים אותי איך אני מפרסם את עצמי, באיזה אתרים, כמה אני משלם וכו, כי להם קידום המכירות לא כלכך עובד. יודע מה אני עונה להם? את האמת.... אני משקיע 50 שקל בחודש בפרסום. זה הכל. איך זה מביא לי תוצאות כלכך יפות? זה כבר שאלה של איך אני מפרסם ואיך אני מנצל את הפלטפורמות הקיימות. לא אכנס איתך לפרטים עכשיו אבל בגדול - בעזרת יצירתיות וקו מחשבה קצת שונה משל מתחריי אני מצליח לייצר פי 4 עבודה בעשירית מההשקעה הכספית. חחח... האמת היא שהפסקה האחרונה שכתבתי פה בפורום לבדה - עשויה לסדר לי יותר עבודה מבאנר של 1000$ בYNET
בקיצור אוזי... מעריך אותך מאוד!!אבל חושב שהחשיבה שלך קצת מקובעת בנושא הזה... love&peace. נחום.
 

ozitex

New member
סבבה

אם שמת לב, אני לא עסקתי עד עכשיו, בניגוד לאחרים, במה עשיתי, איך עשיתי וגם לא חשפתי את דו"חות הרווח וההפסד שלי..
אתה חושב שאני מקובע? סחתיין. תחשוב. בסופו של יום כל אחד עומד מול המראה של עצמו פעילותו ויודע מה מהצעדים שעשה הביאו אותו הלום ומהו ההלום? לכל אחד הלום משלו. בהצלחה בכל מקרה!
 
אוזי יקר

לא יעזור לא לי ולא לך שאני אחשוב שאתה מקובע. אני מעדיף לחשוב שאתה לא ואם אני יכול לעזור בזה אני מאוד אשמח - זאת היתה מטרתי בהודעה הקודמת ולא להעליב חס וחלילה. יכול להיות שבתחום שבו אתה מתעסק לא שווה למכור מוצרים במחיר הפסד, אין לי מושג מה בדיוק אתה עושה וכפי שכבר ציינתי בהחלט יש תחומים בהם זה לא משתלם. אבל חשוב לי, ודווקא בגלל שאני מעריך אותך ואת האינטליגנציה שלך - שתסביר לי האם אתה חושב באמת שלמכור במחיר הפסד זה תמיד לא טוב ואם כן אז למה? העלתי טיעון די חזק לגבי הכבלים של הUSB - אני אשמח להתווכח איתך בתרבותיות על הנושא כדי ששנינו נלמד שעור או 2 ואשמח גם לשמוע דעות של אנשים נוספים. אגו לא משחק פה תפקיד וזה לא עניין של מי צודק או למי יש דו"ח רווח והפסד יותר מוצלח... כבר רשמתי peace&love?
 

ozitex

New member
מעולה..now you're talking..

אני אשטח בפניך את משנתי אם כי אנחנו כבר לא מדברים על איביי ולמעשה גולשים לנושאים כביכול לא רלוונטיים, אך מסתבר, מאד רלוונטיים. ככה. אני רואה את עניין המסחר בעולם שאין בו חוקים, למעשה. את החוקים קובע כל סוחר וסוחר וכבר ראיתי דברים שעומדים בניגוד גמור לכל כל מסחרי שאני מכיר. עכשיו, אתה טוען שכדאי למכור במחירי הפסד על מנת להשיג פידבקים. איך לדעתך אפשר לבנות עסק בריא לטווח ארוך? הרי יש דרך נוספת המאפשרת לך להשיג פידבקים ובלי להפסיד. איך? פשוט את המכירות שלך תעשה לחוג מכריך ,ידידיך ומשפחתך. פשוט העלה מאה מכירות ומכור את כל המאה לחוג מכריך הקרוב, שהרי ידוע שלכל אדם יש בסביבתו הקרובה לפחות 200 אנשים ולפיכך, לא יקשה עליך לעשות זאת ולהגיע ל-100 פידבקים ראשונים חיוביים שהם כולם זיוף וחוסר נסיון אמיתי בתוך חודש ימים בלבד! אז, אם המטרה היא פ-ידבקים, למה להפסיד גם על הדרך?
זה לעניין הפידבקים. ועכשיו לשאלתך. אני לא חושב שלמכור במחירי הפסד זה תמיד לא טוב. אבל אני חושב שראוי לסוחר לשאוף למקסם את רווחיו בכל רגע ובכל מצב. ואני אתן לך דוגמא. היו לי לקוחות שהייתי מגלגל איתם סכום חדשי נניחף לצורך דיון זה של 100,000 ש"ח לחודש. עכשיו, לקוחות אלו היו מנסים לבצע הזמ נות לגבי מוצרים מסויימים שהמחיר הספציפי על ההזמנה הספציפית היה מחיר הפסד. אבל, בקונטקסט הכוללני, הזמנה הספציפית הזאת קיזזה מהרווחים כך שבמקום להרוויח נניח 30% על המחזור הכולל, הייתי מרוויח רק 25%. אוקיי? עכשיו,זוהי החלטה אסטרטגית. אבל היא אסטרטגית בלבד ולא עקרונית. היא לא משקפת הלך רוח או מדיניות קבועה. היא תוצאה של פעילות מסויימת שנמתחת לאורך זמן ובסידה עומדת שורת הרווח האחרונה. ברור שבראייה כוללנית, אם מותחים את הפעילות על פני שנה שלמה, אז הקיזוז ברווחים אף מתקטן לנוכח העובדה שהזמנות ,מופסדות" שכאלו לא היו דבר של קבע. אני נותן לך דוגמא של פעילות על פיה כן ניתן לבצע מכירות עם רווח ידוע מראש אבל הן משולבות באסטרטגיה כללית. לעניין איביי אתה יכול להקביל את העניין ולומר כך: אני אמכור חלק מהמוצרים שלי במחירי הפסד וחלק במחירי רווח ובסוף- אני אהייה מורווח, על פי הדוגמא שהבאתי לעיל, אבל והאבל הוא גדול. כשאתה עוסק בפעילות RETAIL, אתה לא עושה החלטות מהסוג שאני נתתי לעיל אלא אם כן יש ברשותך מוצרים שאתה מעוניים להיפטר מהם על מנת לפנות מדף,או להפנות את מאמציך לכוונים חדשים ואתה לא מעוניין לבזבז את זמנך על מוצרים שאין רווח בצידם. אבל, מה שאני טוען הוא עניין אסטרטגי-והוא אומר,ראשית אני לא עובד על מכירות שאין בצידם רווח. זוהי השאיםה הראשונה שלי. א ם לאחר מכן, תוך כדי פעילות אני רואה מצב שבו אני יכול להפיק רווח כלשהו ממכירה בהפסד,סבבה. אני לא רואה, מעבר לנושא צבירת פידבקים, איזה רווח יכול לצאת ממכירה בהפסד ללקוחות פרטיים, במיוחד כשמדובר במוצרים שלא נמצאים במלאי שלך כמוכר. וכמו שציינתי, את הפידבקים שלך אתה יכול לצבור מבלי להפסיד כלל. אליך חנוך.
 
אחלה טיעונים../images/Emo13.gif

האמת היא שאני בכלל לא דיברתי על קניית פידבקים אלא על צבירת מבקרים בחנות... לגבי השיטה שהצגת לצבירת פידבקים - היא מעניינת מאוד , אבל אני אישית ממש לא מעוניין שכל מכריי ידעו בשלב זה מה אני מוכר באיביי ובכמה...זאת מעין חרב פיפיות...מצד אחד בשלבים הראשונים אתה צריך את החברים שלך ומצד שני אתה מעדיף שהם ידעו שאתה מתעסק בזה(אם בכלל) בשלב יותר מתקדם כשהעסק כבר רץ אבל אז אתה כבר פחות צריך אותם.... בכל מקרה לא בפידבקים עסקינן... אנחנו עוסקים במכירה במחיר הפסד למטרת קידום מכירות. ולמען האמת אנחנו עוסקים בנושא במסגרת איביי ולא במסגרת אחרת. אני מסכים איתך שיש סיכון בדבר, אבל אני חושב שאם עושים זאת בשכל תוך התחשבות בהשלכות האפשריות - לעיתים זה מאוד משתלם. נחזור לדוגמא של בעל חנות המחשבים שמוכר לפטופים ב1000 דולר ומעלה. אם הוא יעלה מכירה כמותית של 100 משטחי עכבר כל אחד בדולר, והוא משלם עליהם 2 דולר - מסכים איתי שלכל היותר הוא יפסיד על הסיפור 100 דולר? בהנחה שהוא גובה מה שהוא מוציא על השיפינג ושכל היחידות יימכרו.... במקרה הספציפי הזה - מה רע לעשות מדיניות קבועה(ולא החלטה אסטרטגית)של להעלות כל חודש ליסט כזה? אתה שולט בכמה תפסיד מקסימום, אתה מקבל 100 כניסות לחנות בחודש, אתה מקבל 100 פידבקים בחודש, אתה מתאמן בשירות לקוחות, ומה אתה משלם עבור כל זה? 100 דולר. אם אתה מוכר לפטופים במעל 1000 דולר ומאמין במוצר שלך - אני חושב ששווה לך להשקיע את ה100 דולר האלה בפרסום "משוכלל" כמו שהצעתי... מספיק שאחד מהמאה האלה קונה אח"כ לפטופ וכיסית את ה100$ בריבית
יש פה איזשהו סיכון שאני לא שם לב אליו? אגב,לדעתי אם זה מביא לך הרבה צפיות בחודש הראשון(למשל 3 קניות של לפטופ ברווח של 400$ לחתיכה) שווה לך בחודש השני להעלות 200 משטחי עכבר ו"להפסיד" 200 דולר! ועכשיו תסביר לי מה הקטע עם חנוך?
 
למעלה