שלום חובבי ארנבונים!

Rose162

New member
שלום חובבי ארנבונים!

מצאתי את מקומי! אני בת 18,מגדלת ארנבת שמנה,גדולה,לבקנית ונוראית בשם דוט כבר 4 וחצי שנים.. היא מאולפת לצרכים,הולכת חופשי בבית רוב הזמן,רואה טלוויזיה,רצה למקרר שמישהו פותח אותו (בעלת תאבון בריא.. XD),היא הספיקה בחייה לאכול שני כבלים של 220 וולט ולהשאר חייה (מאז כבר סגרנו את כל הכבלים) עושה מסאג' בגב,חופרת מכאיבה נוהמת-דרקונית קטנה. לפני שלושה חודשים אולי קצת פחות הוספתי לה סוף סוף חברה-לולה ראש אריה שחורה ולבנה..אבל דוט כנראה לא רגילה לחברים ושהקטנה רוצה לשחק,דוט מתעצבנת ורבה איתה :\ יש לכם מושג איך לגרום להן להיות חברות? הן בכלובים נפרדים... תודה :)
 

טוטס

New member
ברוכה הבאה


ארנבונים הם חיה טריטוריאלית ועבור דוט, שחיה בגפה כבר כ"כ הרבה שנים, ה"חברה" הזו היא כרגע אויבת. לוקח זמן להתרגל זו לזו...לפעמים זה מהר ולפעמים מאוד לאט (ולצערינו לפעמים גם אף פעם לא). בואי ספרי קצת כיצד ניסיתם להרגילן זו לזו מהרגע שלולה הגיעה וננסה לעזור בצורה יותר ממוקדת (אגב, בת כמה לולה? ומי אמר לכם מה המין שלה?)
 

Rose162

New member
אז ככה

לולה בת כמה חודשים.. בערך 4\5 שתיהן בכלוב נפרד אבל באותו חדר אחת ליד השנייה. אני מלטפת את שתיהן באותו הזמן כדי שמישהי לא תקנא..הן מריחות אחת את השנייה ואוכלות לפעמים מאותה הצלחת אבל שלולה מתקרבת לכלוב של דוט...בלאגן! צרחות מכות! ולולה לא מפחדת חחח ושוב מנסה. לולה נקבה,נאמר על ידי מי קניתי ממנו וגם על ידי וטרינר וגם כי אני יודעת לבדוק בעצמי. שזה מגיע באמת למקום של טריטוריה-הכלוב הגדול של דוט,היא לא מסכימה ללולה להכנס לשם..והתכנון שלי זה שהן יהיו באותו כלוב..
 

טוטס

New member
עדיין אין את כל הפרטים


מהרגע שהארנבונת החדשה נכנסה הבייתה מה עשיתם כדי שיחברו זו לזו (תתארו ממש מהרגע הראשון איך נהגתם)
 

jorge5

New member
אז ככה

כעיקרון צריך מידי פעם להפגיש ביניהן בביקור זאת אומרת שאת מסתכלת ורואה שהן לא רבות ואחרי השלב הזה את צריכה להשים אותן באותו כלוב בזמן מבוקר ולבדוק שהן לא רבות ואז כעיקרון לעלות את הזמנים לאט לאט ואז הם אמורות להתרגל אחת לשנייה. אבל זה מה שהבנתי מי טוטס ונעמי התשובה שלי לא בטוחה במאה אחוז אני מציע שתחכי לתשובתם... :)
 

Rose162

New member
ברגע הראשון

שמתי את הקטנה מול הכלוב של הגדולה שתריח אותה.. אבל היא התעלמה ובכל זאת קניתי לה כלוב משלה שוב,באותו חדר אחת ליד השנייה.. לאט לאט שחררתי אותן ביחד
 

טוטס

New member
כשהן משוחררות בשטח גדול ביחד (נניח בסלון)

אין שום בעיות בכלל? רק סביב הכלוב שלה דוט תוקפת? אם כן - זה מאוד הגיוני. זו הטריטוריה שלה והיא שומרת עליה היטב... אם רק שם זו הבעיה - אני חושבת שהפתרון הכי טוב זה פשוט ליצור טריטוריה חדשה לגמרי שם יוכלו שתיהן לחיות ביחד. אם דוט כ"כ מגוננת על הטריטוריה הנוכחית שלה - זה גם יכול להיגמר בפציעה והרג של הקטנה... בכל מקרה - לשתי ארנבונות את צריכה כלוב של 1.5 מטר בערך...
 
למעלה