שלום! חדשה :)

שלום! חדשה :)

אז ככה, אני בת 28, בת לילדה מקסימה בת 4. בעלי ואני מצפים לילד שני, שעומד להוולד
עוד 7 חודשים. השאלה שלי היא כזאת: היום ביתי שאלה אותי כיצד הגיע התינוק לבטן, ואני לא יודעת איך מסבירים כזה דבר לילדה בת 4. אשמח לעזרתכן.
 
ברוכה הבאה, בשעה טובה

אני בדיעה שלא צריך לשקר ולספר סיפורי מעשיות (חסידות, כרובים וכדו')מצד שני בגיל 4 לא הייתי מפרטת את כל התהליך והשלבים.עד לאן כן? זה תלוי בך, בגישה שלך, בתפיסה שלך , אפשר לומר עובדות מדעיות -לאמא יש ביצית, לאבא יש זרע, חיבור של שניהם יוצר תינוק שגדל בבטן. אפשר לתאר את מעשה האהבה -החיבוקים, הנשיקות, ההיצמדות, שבסופו תינוק מתחיל להתפתח בבטן של אמא עד שהוא מוכן לצאת. יכול להיות שמה שתגידי יעורר שאלות נוספות, יכול להיות שלא. נסי גם לחפש ספר שהכי נוח לך איתו והאת מרגישה שהוא מעביר הכי קרוב להשקפתך את תאור התהליך בין ההורים.יש הרבה ספרים (אנשים קטנים בבטן, אמא הטילה ביצה ,איך באים תינוקות לעולם ועוד....)
 

לאייה

New member
יש קלטת וידאו בדיוק בשביל זה

"ילד בא מאהבה" זו קלטת אנימציה חמודה מאוד שמסבירה בפשטות לגיל הרך כיצד באים ילדים לעולם.
 

ענתר

New member
בזמנו הייתה קלטת

ילד בא מאהבה הבת השלישית שלי צפתה בגיל צעיר בה הרבה כשהיו שאלות, עניתי בהתאם לרמה
 
אני רוצה שתסבירי לי דבר אחר..

איך לבת 4 יכולה להיות בת בת 28?
(קראי את ההודעה שלך
) אני לא חושבת שבגיל הזה היא ממש יכולה להבין את כל התהליך מה גם שזה עלול להרתיע אותה מאוד אם תסבירי במדויק. יש בובת ברבי בהריון שיכולה להועיל ואת יכולה להסביר יותר על ידי סיפור "נשיקה וחיבוק מאבא" או להסביר שיש חומר לאבא וחומר לאמא שכששניחהם נפגשים נוצר תינוק.. באמת קשה להסביר :) מזל טוב
 

ButtercupA

New member
ספר על גוף האדם

מאפשר לשבת עם הילדה, לקרוא איתה יחד וככה היא מקבלת תשובות על פי מה שמעניין לה. היתרון הוא שיש ציורים וזה ממחיש, מה שבשיחה רגילה קשה להסביר. לדוגמא http://bookme.co.il/Books/Item_Details.aspx?Barcode=42-2400134
 

צימעס

New member
לאמא בבטן יש ביציות

כדי שביצית תהפוך לתינוק, אבא צריך להעביר לאמא זרע. (אני לא ראיתי לנכון, והילדים גם לא שאלו איך בדיוק אבא עושה את זה) כשזרע וביצית נפגשים בבטן, הם מתחברים, ואז גדלים יחד בהדרגה והופכים לתינוק. נורא פשוט. לא? חוצמזה, ספר מצחיק שאני אוהבת: "אמא הטילה ביצה".
 
למעלה