שלום, חדשה כאן עם שאלה

נונו01

New member
שלום, חדשה כאן עם שאלה ../images/Emo140.gif

שלום לכולם - אני אמא לשתי בנות - הגדולה בת שלוש ו - 3 חודשים והקטנה בת שנה ו - 4 חודשים. את ביתי הגדולה לא הנקתי אולם את הקטנה אני מיניקה עד היום. הדבר גורם לי עונג רב אולם גם סבל בלתי רגיל. ביתי הקטנה קמה בלילה כל שעה וחצי שעתיים כדי לבדוק שהציצים במקום, ללגום מספר שלוקים מתוקים ואז חוזרת לישון. הדבר גורם לכך שאני עייפה כרונית, מבולבלת ובלתי מרוכזת. בנוסף, במהלך היום הקטנה פשוט מסרבת לאכול אוכל מוצק מכל סוג שהוא. יש לה מעט ימים בהם היא מוכנה לפתוח את הפה וגם בימים הללו צריך לרדוף אחריה עם הכפית אחרת הלילה פשוט קשה, קשה קשה קשה !!! הייתי רוצה להפסיק את ההנקה בשעות הלילה ולעזור לה לעבור לאוכל מוצק. מאז שהייתה תינוקת היא לא אכלנית גדולה, אולם היא במגמת ירידה מתמדת בעקומות הגדילה (התחילה באחוזון 50% ולאט לאט ירדה, עד שביום שישי האחרון גיליתי שהיא מחוץ לעקומות וירדה ב - 200 גר' במשקל). אודה לקבלת עצות כיצד להחזיר את הקטנה לעקומות ואותי לשפיות ולשגרה. תודה מראש
 

Shellylove

New member
בואי נפריד בין הדברים:

בין היניקות בלילה לבעיה באכילת מוצקים, כי אני לא בטוחה שזה קשור. לגבי הלילות, אני חושבת שבגילה את כבר יכולה לעשות לה גמ"ל (גמילה מהנקות לילה). במאמרים (קטיגוריה של סיפורי גמילה) יש לנו כמה וכמה סיפורי גמ"ל. ממליצה לך לקרוא ולחזור אלינו עם שאלות/תהיות. לגבי המוצקים- בדקת אם יש לה בעיה פיזיולוגית (חוסר/עודף תחושתיות? בעיה בלעיסה?)? האם היא פעם כן אכלה ועכשיו לא? אם כן, זה נשמע לי יותר בעיה "חינוכית" כלומר האוכל משמש איזשהו כלי במעין מאבק כוחות ביניכן ואז זה מצריך טיפול מכיוון אחר.
 

דלית 3

New member
ברוכה הבאה

אמא עייפה וילדה מעל שנה זה זמן מתאים לגמ"ל (=גמילה מהנקות לילה). תקראי במאמרים וחפשי לפי "גמ"ל" - יש המון שרשורים בנושא. זה לא קשור למוצקים ויכול להיות שהיא תינק יותר בשעות היום כדי להשלים - קורה לפעמים. במאמרים תמצאי גם עצות לסרבני מוצקים. אין לי נסיון בזה, תודה לאל ולבנות, אבל מה שהכי קל לנסות ובד"כ זה פותר את הסוגיה: לתת אוכל במירקמים שונים ולראות מה היא מעדיפה. טחון דק, טחון גס ואוכל אצבעות - כל אחד והטעם והרגישות שלו. נראה לי שלרדוף אחריה רק ירחיק אותה ממוצקים והיא תהפוך כאמצעי למשיכת תשומת לב לא חיובית במיוחד. לעשות "אישו" מאוכל בד"כ מביא לתוצאה הפוכה ממה שרוצים - כל זאת כמובן כשאין בעיה רפואית או בעיית משקל "רצינית".
 
למעלה