שלום... "אני רק לשאלה"

מצב
הנושא נעול.

פיצפוץ1

New member
שלום... "אני רק לשאלה" ../images/Emo35.gif

שלום... "אני רק לשאלה"

שלום לכל ההורים למחוננים רציתי לשאול מתיי הבחנתם שהילד שלכם ניחן בכישורים יוצאי דופן? אני אסביר למה אני שואלת: בני בן שנתיים + 4 חודשים, ילד נבון וקולט דברים דיי מהר, אך אתמול קרה דבר שאני ובעלי נשארנו פעורי פה לגביו.... על דלת הכניסה יש לנו מלא מגנטים עם מילים קצרות (קיבלנו מבזק בדואר בראש השנה). המגנטים מפוזרים על הדלת תמיד, והוא משחק איתם מידי פעם - מוריד ומדביק חזרה. אתמול הוא החליט לסדר את כל המגנטים בשורה ובעלי קרא לי לבוא לראות - הוא סידר את חלקם בשורה מימין לשמאל, כשכל המילים היו בכיוון הנכון, בעלי ניסה לבדוק אותו והיה מגנט אחד שנפל ועליו רשומות שלוש מילים אחת מתחת לשניה, והוא לקח אותו והדביק לו אותו הפוך על הדלת, אז המתוק הזה הוריד אותו וסובב לכיוון הנכון וצירף לשורה !!!!!! נראה לי קצת חריג לפעוט בגיל הזה להבדיל את הכיוון המדויק של המילים, לא????? אני פונה אליכם כבעלי ניסיון (זה גם ילד ראשון שלנו ואני עכשיו בהריון) איך אני צריכה להתייחס לדבר המופלא הזה?
 

פיצפוץ1

New member
בהתלהבות שלי גם צילמתי את זה...

שלום... "אני רק לשאלה"

שלום לכל ההורים למחוננים רציתי לשאול מתיי הבחנתם שהילד שלכם ניחן בכישורים יוצאי דופן? אני אסביר למה אני שואלת: בני בן שנתיים + 4 חודשים, ילד נבון וקולט דברים דיי מהר, אך אתמול קרה דבר שאני ובעלי נשארנו פעורי פה לגביו.... על דלת הכניסה יש לנו מלא מגנטים עם מילים קצרות (קיבלנו מבזק בדואר בראש השנה). המגנטים מפוזרים על הדלת תמיד, והוא משחק איתם מידי פעם - מוריד ומדביק חזרה. אתמול הוא החליט לסדר את כל המגנטים בשורה ובעלי קרא לי לבוא לראות - הוא סידר את חלקם בשורה מימין לשמאל, כשכל המילים היו בכיוון הנכון, בעלי ניסה לבדוק אותו והיה מגנט אחד שנפל ועליו רשומות שלוש מילים אחת מתחת לשניה, והוא לקח אותו והדביק לו אותו הפוך על הדלת, אז המתוק הזה הוריד אותו וסובב לכיוון הנכון וצירף לשורה !!!!!! נראה לי קצת חריג לפעוט בגיל הזה להבדיל את הכיוון המדויק של המילים, לא????? אני פונה אליכם כבעלי ניסיון (זה גם ילד ראשון שלנו ואני עכשיו בהריון) איך אני צריכה להתייחס לדבר המופלא הזה?
בהתלהבות שלי גם צילמתי את זה...
 

1שייכת

New member
את לא צריכה להתייחס לזה בשום דרך.

שלום... "אני רק לשאלה"

שלום לכל ההורים למחוננים רציתי לשאול מתיי הבחנתם שהילד שלכם ניחן בכישורים יוצאי דופן? אני אסביר למה אני שואלת: בני בן שנתיים + 4 חודשים, ילד נבון וקולט דברים דיי מהר, אך אתמול קרה דבר שאני ובעלי נשארנו פעורי פה לגביו.... על דלת הכניסה יש לנו מלא מגנטים עם מילים קצרות (קיבלנו מבזק בדואר בראש השנה). המגנטים מפוזרים על הדלת תמיד, והוא משחק איתם מידי פעם - מוריד ומדביק חזרה. אתמול הוא החליט לסדר את כל המגנטים בשורה ובעלי קרא לי לבוא לראות - הוא סידר את חלקם בשורה מימין לשמאל, כשכל המילים היו בכיוון הנכון, בעלי ניסה לבדוק אותו והיה מגנט אחד שנפל ועליו רשומות שלוש מילים אחת מתחת לשניה, והוא לקח אותו והדביק לו אותו הפוך על הדלת, אז המתוק הזה הוריד אותו וסובב לכיוון הנכון וצירף לשורה !!!!!! נראה לי קצת חריג לפעוט בגיל הזה להבדיל את הכיוון המדויק של המילים, לא????? אני פונה אליכם כבעלי ניסיון (זה גם ילד ראשון שלנו ואני עכשיו בהריון) איך אני צריכה להתייחס לדבר המופלא הזה?
את לא צריכה להתייחס לזה בשום דרך.
את צריכה ליהנות, ליהנות ושוב ליהנות! וגם - לא להתפעל יותר מדי בנוכחותו. וגם - לזכור שיותר חשוב - בעיניי לפחות - להעניק חום, אהבה וקבלה ללא תנאים, ולהציב גבולות כשצריך, מאשר לספק גירויים אינטלקטואליים.
 

פיצפוץ1

New member
כן, אבל השאלה שלי בעצם היא....

את לא צריכה להתייחס לזה בשום דרך.
את צריכה ליהנות, ליהנות ושוב ליהנות! וגם - לא להתפעל יותר מדי בנוכחותו. וגם - לזכור שיותר חשוב - בעיניי לפחות - להעניק חום, אהבה וקבלה ללא תנאים, ולהציב גבולות כשצריך, מאשר לספק גירויים אינטלקטואליים.
כן, אבל השאלה שלי בעצם היא....
האם זה נחשב לדבר יוצא דופן, האם אתם בתור הורים לילדים מחוננים יכולים לומר שראיתם דברים דומים אצל ילדיכם - אין לי למה להשוות כי זה ילד ראשון שלי. ברורו לי שאני לא ארוץ עכשיו לרשום אותו לחוג מתמטיקה במכון וייצמן (אולי ביוטכנולוגיה...) אהבה וחום אצלנו תמיד יש, ואין שום שאלות או ספקות בעניין. ואגב המגנטים היו שם כי הוא שיחק איתם ולא משום שחשבנו שזה יגרה אותו אינטלקטואלית אם זה מה שהשתמע מדבריי. לא הייתיח מצפה מילד בגילו בכלל להבין את השימוש בהם, מלבד העובדה שהם נדבקים לדלת !!!
 
את לא צריכה להתנצל

כן, אבל השאלה שלי בעצם היא....
האם זה נחשב לדבר יוצא דופן, האם אתם בתור הורים לילדים מחוננים יכולים לומר שראיתם דברים דומים אצל ילדיכם - אין לי למה להשוות כי זה ילד ראשון שלי. ברורו לי שאני לא ארוץ עכשיו לרשום אותו לחוג מתמטיקה במכון וייצמן (אולי ביוטכנולוגיה...) אהבה וחום אצלנו תמיד יש, ואין שום שאלות או ספקות בעניין. ואגב המגנטים היו שם כי הוא שיחק איתם ולא משום שחשבנו שזה יגרה אותו אינטלקטואלית אם זה מה שהשתמע מדבריי. לא הייתיח מצפה מילד בגילו בכלל להבין את השימוש בהם, מלבד העובדה שהם נדבקים לדלת !!!
את לא צריכה להתנצל
לתת גירויים אינטלקטואליים מסוג זה זה מצויין.
 

shani74

New member
יכולה להגיד איך זה אצלנו

כן, אבל השאלה שלי בעצם היא....
האם זה נחשב לדבר יוצא דופן, האם אתם בתור הורים לילדים מחוננים יכולים לומר שראיתם דברים דומים אצל ילדיכם - אין לי למה להשוות כי זה ילד ראשון שלי. ברורו לי שאני לא ארוץ עכשיו לרשום אותו לחוג מתמטיקה במכון וייצמן (אולי ביוטכנולוגיה...) אהבה וחום אצלנו תמיד יש, ואין שום שאלות או ספקות בעניין. ואגב המגנטים היו שם כי הוא שיחק איתם ולא משום שחשבנו שזה יגרה אותו אינטלקטואלית אם זה מה שהשתמע מדבריי. לא הייתיח מצפה מילד בגילו בכלל להבין את השימוש בהם, מלבד העובדה שהם נדבקים לדלת !!!
יכולה להגיד איך זה אצלנו
אני ובעלי "היינו מחוננים", היום שנינו מתמטיקאים (אני עומדת לעשות הסבה) והבת שלי בת שנה ו-11 חודשים. למרות שמעולם לא לימדנו אותה, היא יודעת להבדיל בין ספרות לאותיות. היא יודעת גם לזהות חלק מהאותיות. לפני גיל שנה היא ידעה לזהות צורה של עיגול (היא קראה לו "בה" - כי הבלונים במעשה בחמישה בלונים הם עגולים), ובגיל שנה וכמה חודשים כבר זיהתה את כל הצורות (ריבוע, אליפסה, משולש, מלבן, עיגול, וכו'). טווח הריכוז שלה היה תמיד גבוה מאוד. בגיל שנה וארבעה חודשים היה לה אוצר מלים של מאות מלים, היא ידעה לדקלם את המספרים עד 10 ולשיר את האלפבית, ידעה לזהות ולשיים צבעים, ובגיל שנה וחצי היא התחילה לדבר במשפטים נכונים דקדוקית (ובכלל ההתפתחות המילולית שלה הייתה קצת שונה מבספרים - היא אף פעם לא אמרה משפטים בלי מילות קישור, למשל, ולא היה לה שלב של זוגות מלים או משפטים קצרים, אלא כשהיא התחילה לומר משפטים היא אמרה אותם בהתחלה מאוד מאוד לאט - עם רווח גדול בין כל 2 מלים) - אבל ידוע שבנות מתפתחות מהר יותר מבנים מבחינת שפה. היא זוכרת שירים וסיפורים אחרי שהיא שומעת אותם פעם-פעמיים (לפעמים היא מבקשת לחזור שוב אחרי שמיעה ראשונה) - אתמול למשל היא ישבה בסלון של הסבים שלה ושרה "איתי - לא מתעסק ברגשות יותר מדי" - ואחרי שאנחנו מקריאים לה ספר היא אוהבת לקחת אותו ולהקריא אותו לעצמה. היא אוהבת פזלים, ולאחרונה היא התחילה לבנות מגדלים מורכבים מלבני עץ. אבל דווקא בעניין של כיוון של אותיות נראה לי שהיא לא חזקה במיוחד - כי מאז ומתמיד היא אהבה לקחת ספרים ולהפוך אותם, ולקרוא אותם הפוך. כמו כן לאולימפיאדה היא כנראה לא תגיע (אולי רק לאולימפיאדה במתמטיקה) - היא התחילה ללכת רק בגיל שנה ושלושה חודשים, רק כשהיא הייתה מ-מ-ש בטוחה שהיא לא תיפול (חודש אחרי שעשתה כמה צעדים בפעם הראשונה), וגם הזחילה שלה לא הייתה מדהימה. מה שאת מתארת יכול לדעתי לרמז על אינטליגנציה גבוהה - סידור דברים לפי תבניות והבחנה בחוקיות ויזואלית. לדעתי הדרך הנכונה היא תמיד לפעול כאילו יש לך ילד מחונן, גם אם זה לא נכון - להתפעל מהצדדים החזקים שלו ולנסות לטפח אותם, תוך מתן תשומת לב גם לצדדים היותר חלשים וניסיון לעזור לו בהם, וכמו שציינו - הרבה אהבה וחום שאינם תלויים בהישגים.
 
למה לא להתפעל?

את לא צריכה להתייחס לזה בשום דרך.
את צריכה ליהנות, ליהנות ושוב ליהנות! וגם - לא להתפעל יותר מדי בנוכחותו. וגם - לזכור שיותר חשוב - בעיניי לפחות - להעניק חום, אהבה וקבלה ללא תנאים, ולהציב גבולות כשצריך, מאשר לספק גירויים אינטלקטואליים.
למה לא להתפעל?
 

1שייכת

New member
אמרתי "לא להתפעל

למה לא להתפעל?
אמרתי "לא להתפעל
יותר מדי". זה מה שלמדתי בקורס הורים של אדלר (לגבי ילדים בכלל): אם מתפעלים מילד יותר מדי יוצרים בו ציפיות מאוד גבוהות מעצמו. אני לא מתה על "מרשמים" מסוג כזה, אבל עוד המלצה בנושא הזה, למשל בעניין של המגנטים, היא לומר: סידרת אותם יפה ונכון, כל הכבוד (למשל), ולא - למשל - איזה חכם אתה. או בציורים: הציור הזה מאוד יפה/צבעוני/מוצא חן בעיניי, ולא - אתה ממש צייר מוכשר. ומתנצלת בפני כל מי שהעצות האלה קצת מרתיעות אותו... (כמוני למשל...)
 
אז יוצרים לו ציפיות גבוהות מעצמו

אמרתי "לא להתפעל
יותר מדי". זה מה שלמדתי בקורס הורים של אדלר (לגבי ילדים בכלל): אם מתפעלים מילד יותר מדי יוצרים בו ציפיות מאוד גבוהות מעצמו. אני לא מתה על "מרשמים" מסוג כזה, אבל עוד המלצה בנושא הזה, למשל בעניין של המגנטים, היא לומר: סידרת אותם יפה ונכון, כל הכבוד (למשל), ולא - למשל - איזה חכם אתה. או בציורים: הציור הזה מאוד יפה/צבעוני/מוצא חן בעיניי, ולא - אתה ממש צייר מוכשר. ומתנצלת בפני כל מי שהעצות האלה קצת מרתיעות אותו... (כמוני למשל...)
אז יוצרים לו ציפיות גבוהות מעצמו
ע"י כך שנוטעים אצלו תחושה כי הוא מסוגל להגשים אותן. זוועה של עצות.
 

ציפי ג

New member
לא אוהבת את אדלר

אמרתי "לא להתפעל
יותר מדי". זה מה שלמדתי בקורס הורים של אדלר (לגבי ילדים בכלל): אם מתפעלים מילד יותר מדי יוצרים בו ציפיות מאוד גבוהות מעצמו. אני לא מתה על "מרשמים" מסוג כזה, אבל עוד המלצה בנושא הזה, למשל בעניין של המגנטים, היא לומר: סידרת אותם יפה ונכון, כל הכבוד (למשל), ולא - למשל - איזה חכם אתה. או בציורים: הציור הזה מאוד יפה/צבעוני/מוצא חן בעיניי, ולא - אתה ממש צייר מוכשר. ומתנצלת בפני כל מי שהעצות האלה קצת מרתיעות אותו... (כמוני למשל...)
לא אוהבת את אדלר
עוד דוגמא.
 

Amir S 1

New member
בגיל שנתיים כבר הבנו שהוא חריג

שלום... "אני רק לשאלה"

שלום לכל ההורים למחוננים רציתי לשאול מתיי הבחנתם שהילד שלכם ניחן בכישורים יוצאי דופן? אני אסביר למה אני שואלת: בני בן שנתיים + 4 חודשים, ילד נבון וקולט דברים דיי מהר, אך אתמול קרה דבר שאני ובעלי נשארנו פעורי פה לגביו.... על דלת הכניסה יש לנו מלא מגנטים עם מילים קצרות (קיבלנו מבזק בדואר בראש השנה). המגנטים מפוזרים על הדלת תמיד, והוא משחק איתם מידי פעם - מוריד ומדביק חזרה. אתמול הוא החליט לסדר את כל המגנטים בשורה ובעלי קרא לי לבוא לראות - הוא סידר את חלקם בשורה מימין לשמאל, כשכל המילים היו בכיוון הנכון, בעלי ניסה לבדוק אותו והיה מגנט אחד שנפל ועליו רשומות שלוש מילים אחת מתחת לשניה, והוא לקח אותו והדביק לו אותו הפוך על הדלת, אז המתוק הזה הוריד אותו וסובב לכיוון הנכון וצירף לשורה !!!!!! נראה לי קצת חריג לפעוט בגיל הזה להבדיל את הכיוון המדויק של המילים, לא????? אני פונה אליכם כבעלי ניסיון (זה גם ילד ראשון שלנו ואני עכשיו בהריון) איך אני צריכה להתייחס לדבר המופלא הזה?
בגיל שנתיים כבר הבנו שהוא חריג
חריג מאוד, בעיקר עם קליטת השפה, אוצר המילים שהיה לו והזיכרון הפנומנלי שלו. איך להתייחס לזה? בכיף. להנות מכל שניה. (וזה ממש ממש לא קשור לזה שהוא כשרוני).
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה