שלום אני חו"ב

שלום אני חו"ב

אני חזרתי בתשובה(על הצד הדתי לאומי לא החרדי או משהו חוץ מזה אני רק בן 16 וחצי) לפני כשנה וחצי ועברתי מבית ספר חילוני לישיבת בני עקיבא ועכשיו אני מסיים שם שנה ראשונה ואני מרגיש שנחלשתי מאד ואין בי בכלל את אותם האמונה המוטיבציה והכוח וההתלהבות שהייתה לי בקשר ליהדות לפני שהגעתי לישיבה אני מרגיש שאני רוצה לחזור לבית הספר החילוני שלי ושהיצר הרע מתגבר עלי וכובש אותי מבפנים אין לי בכלל מוטיבציה ללכת למקומות של חיזוק האמונה ואין לי מישהו שיבין אותי כמו שאני רוצה שיבין אותי האם תוכלו ליעץ לי מה אני עושה?
 
אלעד, ברוך הבא לפורום ../images/Emo13.gif

הגעת למקום הנכון. כולנו גם במצב שלך ו/או היינו במצב שלנו כך שאנחנו בהחלט מבינים אותך. לא לחינם אומרים: 7 יפול צדיק וקם. זה אומר שאפילו לצדיקים יש נפילות. אז אם לצדיקים יש נפילות מה אנחנו נגיד? אחרי עלייה גדולה תמיד באה ירידה גדולה. אנחנו צריכים מתוך הירידה להוציא את עצמנו בכוח. אומרים גם שאחרי הפעולות נמשכים הלבבות. זה אומר שאתה צריך להכריח את עצמך בכוח לעשות מצווה כלשהי מכל הלב. ומכיוון שמצווה גוררת מצווה אתה תרגיש הרבה יותר טוב עם עצמך. אבל קודם כל, אל תלחץ מהמצב. זה מצב טבעי ביותר. אתה צריך לחזור וללמוד כיצד ללכת אבל הפעם בצעדים של תינוק. לאט לאט. צעד אחרי צעד.
 

הרברונן

New member
שלום וברכה

בכל תהליך נפשי בחיים שיש לו משמעות גם בחיי היומיום ובאופן התנהלותם יש לזכור שקורים שני דברים במקביל: בגדול: תהליך של שינוי, התקדמות, פריצת דרך ומציאת ביטוי טוב יותר ל"אני העצמי" שלי בקטן: עבודה יומיומית קשה ומעיקה עם מורכבויות ודרישות חדשות שלא היכרנו קודם. אתה לא מתאר בדיוק את טיבה של ההתחבטות האמונית שהזכרת, אבל זכור שאם תנסה לדסקס עם עצמך מה באמת גרם לך לתהליך החזרה בתשובה ומה באמת מפריע לך עכשיו ומה היחס בין השניים, סביר שתוכל לעבור את המשבר מחוזק. ובכלל, לגבי משברים, זכור שאנו חיים בעולם אותו ברא הקב"ה שבור מלכתחילא דווקא כדי שניצור בו מערכת של תיקונים. תיקון ע"י אדם אפשרי רק אם הוא באמת עובר משבר, וככל שהשבר גדול יותר וצולחים אותו באופן ברור (גם אם בדרך מועדים...) כך גדול גם התיקון. ואין שמחה כהתרת הספקות. כל טוב ושבת שלום, רונן
 
צודק. קראתי את זה באיזשהוא מקום

קראתי שכשנמצאים בירידה צריך לשחזר מה גרם לנו לעלייה הראשונית ולנסות לשחזר את ההתלהבות שנגרמה לנו בעקבות זה. ההתלהבות סוחפת. ההתלהבות גורמת לשמחה.
 
וואלה צודק (((:)

אוהב, בשביל הנתנייתי שלנו - אם יש לך את זה במחשב תוכל להכניס את הקטע הזה לכאן. אולי זה יועיל לו במשהו. ואם זה לא יועיל אז זה בטח לא יזיק. אבל אם אין לך את זה במחשב - תגיד לי בערך איזה זה נמצא בספר ואשתדל להקליד את זה בעזרת השם בלי נדר
כבר אמרתי לך שאתה צדיקקקקק?
 
בשעה טובה ../images/Emo48.gif

לפי דעתי, ... בכל דרך זכותך ללכת, אך עליך להיות משוכנע בעצמך כי זוהי הדרך שלך, ובשום פנים ואופן לא להיכנע לסביבה רק מפני שאינך יכול לעמוד בלחצים. אם כבר בחרת לפנות בכיוון הזה כאשר (לפני כשנה) היית בצומת, אל תסטה ממנה רק מפני שאתה חושב כי "ניגמר לך הדלק". חפש את "תחנת הדלק הקרובה"
והיכנס שם להתרעננות
. החזרה בשאילה היא מסלול חוקי, אך לא נועדה בשום פנים ואופן לפתור בעיות של היעדר "חומר תבערה למנוע"
יש לי שני חברים כדלקמן: ראשון היה דתי לפני היותו זמר והמשיך באדמו"רות תוך כדי היותו זמר
אחיו, היה דתי לפני היותו רב ראשי של הצנחנים, וכיום הוא גמלאי-צה"ל וטוען רבני
בקיצור, דע לך, כי החזרה בתשובה לא נעלה לך שום דלת בחיים, אך טרם הספקת להכיר את כל תענוגות המסורת היהודית.
, סענדער
 

leahle

New member
שלום נתניתי

גם אני צעירה, אומנם בת 18, אבל די מבינה אותך... כולנו עוברים את מה שאתה עובר, גם ללא קשר ישיר לחזרה בתשובה, ולגיל יש תפקיד משלו פה... לא זוכרת מי, אבל מישהו פה אמר נקודה חשובה, שאתה צריך להיות שלם על ההחלטה, ועם הדרך שלך, אבל זה שאתה לא נכנע ולמרות הכל עדיין רוצה ומחפש דרך להתמודד מראה שאתה כנראה כן שלם עם זה יהודי צריך לזכור כלל חשוב, אין אפשרות להשאר באותו מצב, יהודי הוא כמו נדנדה, אם הוא לא עולה, הוא פשוט יורד... מחפש עצה מעשית? קח משהו אחד, אפילו דבר קל יחסית לביצוע, אבל עליו תקפיד "באש ובמים" מה שנקרא... אתה כבר תראה שברגע שמקפידים על דבר אחד ומצליחים, הסיפוק נותן הכל, ומקפיץ הלאה... ואל תתרגש מההתלהבות הראשונית שפגה, איך אמר "אוהב ישראל" בחתימה שלו? :)) בהצלחה, לכולנו...
 
הנה המאמר: קרא ותהנה

הסכנה שבהרגל חיים היה נשוי באושר לאשתו. כשהתחתן איתה היתה היא בעיניו כלילת המעלות: יופי, חכמה ומידות במקום אחד. ממש: "אשת חיל מי ימצא". רבות היה מתפאר באשתו כי היא-היא בת זוגו מן השמיים. במשך הזמן התחיל חיים "להתרגל" אליה. אין היא כה יפה כפי שחשב. גם חכמתה אינה מן הגבוהות. השגרה היום-יומית, הרגילות אליה, הביאוהו לבסוף למאוס בה, ומתוך כך - הדרך לגירושין לא היתה ארוכה במיוחד… יונתן חזר בתשובה לפני כחמש עשרה שנה. זוכר הוא את הימים הראשונים שלו כשומר מצוות. היה נכנס אל בית הכנסת בחרדת קודש. פיק ברכיים היה אוחזו כל אימת שהזמינו הגבאי לשאת את ספר התורה אל התיבה. זוכר היה את תפילות השבת והחג, ויותר מכולם - את תפילות הימים הנוראים, השתפכות הנפש, חרדת קודש, אווריה של קדושה. והנה, לאט לאט, במשך הזמן הרגיש יונתן איך גופו ונשמתו "מתרגלים". אין הוא מרגיש יותר את הטעם הנפלא של הקדושה אותו הרגיש בתחילת הדרך. "מה אעשה?", שאל יונתן, "כיצד אחזיר לנשמתי את ההתלהבות שהיתה בה קודם?" יוסף היה אברך צעיר, שוקד בכולל על לימוד הגמרא והפוסקים. עיני ראש הכולל לא משו ממנו וממידותיו הטובות. היה מביט בו בחיבה ובהרגשה, שהבחור נועד לגדולות. לא פלא, שכאשר הגיעו ממשפחתו של גדול הדור לכולל, וביקשו אברך שיסייע לגדול הדור הקשיש, לא היסס הרב, ומיד הצביע על יוסף. "זהו בחור בעל מידות", אמר בבטחה. ויוסף, כששמע לראשונה, כי הוא מועמד לשרת בקודש את גדול הדור, היה רועד מהתרגשות וחרדה. בימים הראשונים היה יוסף מקיים את רצון הרב בדחילו ורחימו. מורא רבו - כמורא שמיים. אך במשך הזמן כבוד גדול הדור ירד בעיניו. לא שחס ושלום היה מזלזל בו, אלא שההתרגשות חלפה, והשגרה וההרגל שבשימוש הרב הם שהפחיתו את התלהבותו. הרגל! משמש הוא בשתי כוחות: טוב ורע. הדבר המניע אותנו לקום בוקר-בוקר ולהתפלל שחרית, הכוח הדוחף אותנו לקיים את מצוות בוראנו יום יום, במעגל שנה מושלם, הינו כוח ההרגל. ויש שכוחו - רע הוא! כאשר חדוות עשיית המצוות פוחתת, מפנה ההתלהבות את מקומה לטובת השגרה המשעממת. עשיית המצוות נעשית בלי חשק, כמעט בלי כוונה, וכך אט אט יורד האדם במדרון חייו, וחי בבחינת: "מצוות אנשים מלומדה". ´ההתלהבות היא כמו פתילת הנר - בלא השעווה, ההרגל, תיכבה במהירות! משפט חכם, אך כיצד אפשר באמת לקיימו הלכה למעשה? כיצד אפשר לשמור על החשק בעשיית המצוות? כיצד אפשר לקיים מצווה ולהרגיש כאילו אני מקיימה בפעם הראשונה? התשובה היא פשוטה: עלינו לתאר לעצמנו איך היו נראים חיינו ללא כל המושגים הרוחניים העוטפים אותם. כיצד הייתי נראה ומתנהג לו הייתי אדם שחי על פי רצונותיו-יצרו? יום ועוד יום, שעה ועוד שעה - חיים ריקניים מתוכן אמיתי. חיים של חושך: מידי פעם עומדת בפני משימה כלשהי: לבנות בית, להתקדם בעבודה, ליצור דבר-מה, אך כשהמשימה מושלמת, שוב אני חש ריקנות איומה. השלמתי את המשימה, ושוב אין היא חשובה לי כל כך. בניתי בית - והתרגלתי אליו, אין הוא מהווה חידוש יותר, ורבות הן הדוגמאות. כאשר נתאר לעצמנו חיים כאלו, ומולם נעמיד את חיינו המלאים בתוכן אמיתי ונצחי, הרי שמיד נרגיש אחרת: שלימים עם עצמנו, מאושרים מהיותנו יהודים שומרי מצוות. לו במקום ללכת לבית הכנסת, להתפלל ולשמוע שיעור תורה, הייתי מוצא את עצמי במגרש כדורגל, צווח וצורח כמטורף, ומביט בשגעון על עשרים ושניים מבוגרים, הרודפים אחר כדור קטן ועלוב. לו הייתי חי חיים שכאלו: בבוקר כדורגל, בערב פאב או דיסקוטק, ה´ ישמור, כמה עלובים חיי היו נראים! כמה ריקניים היו הם! כאשר נתאר לעצמנו את החושך, נבין טוב יותר את האור. נרגיש אותו בלבנו פנימה, וכך תחזור לה אהבת המצוות, אהבת החיים המושלמים. זהו מה שאנו מברכים יום יום: "ברוך שלא עשני גוי". ברוך הוא שעשני יהודי! יהודי בכל רמ"ח אברי, יהודי החי על פי התורה, שאם חס ושלום גוי הייתי - מה עלובה היתה תכליתי בעולם, מה מגושמים היו מעשיי! על יונתן, החוזר בתשובה, לדעת, ששגרת החיים יכולה אמנם להפריע, אך בכוחו לרתום אותה לעבודת ה´ - שגרה ללמוד בחשק גמרא! שגרה להתפלל ולקיים מצוות לשמן! שגרה ורגילות להתלהב בעשיית מצוות! כשיראה יונתן אלו חיים חי בהיותו חילוני, ואלו חיים מאושרים חי הוא עכשיו, כבר לא ישאל שאלות, כבר יבין שחיים יהודיים - שונים הם לעין ערוך מחיי אנוש אחרים! בתקופת "בין הזמנים" יוצאים אלפי בחורי ישיבות לבתיהם, לשמוח עם משפחתם את חג הפסח או הסוכות. ולנוח מעמל התורה ולהתחזק בחודש אב. לכאורה הדבר אינו טוב.. זמן כה רב ללא לימוד מסודר? זמן כה רב נתונים לסכנת הרחוב הפרוץ? אולם במחשבה שנייה ומעמיקה יותר, יתברר שאין רע בלא טוב. כאשר ישכילו אותם בני הישיבות לראות את החושך שבחיי הבטלה שבביטול התורה, הרגשת הגעגועים לישיבה תגבר ביתר שאת, ובתום החופש רגליהם ירוצו מאליהם אל הישיבה. * * * שלוש פעמים עלו בני ישראל לרגל. מדוע לא עלו כל שבוע או לכל הפחות כל חודש לבית המקדש? התשובה ברורה כעת! כוח הטבע שבאדם גורם לו להמעיט בחשיבות דבר הנראה אליו תדיר. כלום עמדנו פעם לפני ים סוער, מביטים בתדהמה כיצד גלי הים באים לשטוף את היבשה ונסוגים מעצמם? האם אי פעם נתן מישהו את דעתו לתופעה המוזרה, שזרע חיטה רקוב מצמיח גבעול חיטים משובחים? כמובן שלא! הן רגילים אנו לראות את מוצרי החיטה יום יום על שולחננו. רגילים אנו לראות בנופי הארץ את הים וגליו, ורגילות זו היא שגורמת לעצמת הפלא להתעמעם. מדוע אם נראה חללית נתפלא כיצד היא טסה ומגיעה למקומות רחוקים, ואילו למראה ציפור לא נשתומם? כמובן! כוח ההרגל! עם ישראל בא לבית המקדש בקביעות רק שלוש פעמים בשנה או באירועים מיוחדים כהבאת ביכורים הקרבת קרבן וכדו´. אף כשהעם מגיע נכנס הוא בשער אחד ויוצא בשער אחר, כדי שלא יתרגל לבית ה´, ומתוך כך ימעיט בחשיבותו. מי לנו כדור דעה, דור המדבר, שכשהביא עליהם ה´ את המן, לחם-פלא, מן השמיים יום יום, התרגלו אליו האנשים עד שאמרו: "ונפשנו קצה בלחם הקלוקל"… המן - שיא השיאים של אוכל מעודן ורוחני, נחשב בעיניהם כקלוקל! פשוט מפני שקיבלו אותו יום יום והתרגלו אליו. אותו חיים, שמאס באשתו, על אף היותה כליל המעלות, הלך בדרך סלולה. מרוב שהתרגל אליה - שוב לא נדמתה בעיניו כמושלמת. מסופר על מטרונה אחת שאמרה לרבי יוסי, שאמורה היתה להינשא לאחי אמה, ומתוך שגדלו יחד בבית, נעשתה ככעורה בעיניו, והלך ונשא אישה אחרת שאינה נאה כמותה. ומה הפתרון? הפתרון אינו קל. יש צורך לברר היטב את רגשותיו של האדם, לנקותם מכל רגש גשמי, ולעדנם, כך שיהיו רגשות אלה רוחניים ככל הניתן. על חיים לכבד ולאהוב את אשתו לא בגלל יופייה, אלא בגלל מידותיה, בגלל צניעותה, בגלל מעשיה הטובים. אהבה שכזו, התלויה במצוות נצחיות של צניעות ושאר מידות טובות, תחזיק מעמד לנצח. אם יאהב את אשתו בגלל יופייה - הרי שכשתזקין ימאס בה. * * * פעמים רבות קורה לנו שרואים אנו דבר מסויים הנראה חסר חשיבות, אולם בהתבוננות עמוקה בו מגלים אנו צדדים בדבר שלא הרגשנו בהם קודם. יוסף, שמשו של גדול הדור לא התבונן בדברים החשובים. היה רואה את רבו כאדם רגיל, כאדם זקן הזקוק לעזרה, ומתוך כך לא שם אל לבו להתבונן בהנהגותיו של גדול הדור, במידותיו התרומיות, בצניעותו וצדקותו. לו היה עושה כך - ודאי שהערכתו היתה גוברת מיום ליום. שמשים ומקורבים לגדולי הדור, דוגמת ה´בבא סאלי´ זיע"א, ה´סטייפלר´ זצוק"ל ורבים אחרים, כתבו ספרים עבי כרס על הנהגותיהם המופלאות של רבותיהם. לא עלה על דעתם לרגע אחד לחשוב שמדובר באדם רגיל. השמשים ידעו כי נמצאים הם בשליחות קודש - ללמוד את דרכי רבותיהם וללמד לאחרים. אם אנו נשכיל להתבונן במעשנו בשימת לב, לקיים את מצוות הבורא בדקדוק וכוונה. אם נשכיל להכניס בלבנו את אהבת ה´ ותורתו, על ידי שנראה מה רב החושך השורר בעולם הנוכרי, ואשרנו מה טוב חלקנו. אם נעשה זאת נוכל לומר בפה מלא: מצווה גדולה להיות בשמחה - שמחה גדולה להיות במצווה!
 

דודי 10

New member
לאריאלה

כדאי לפתוח בראש הדף קישוק בשם מאמרים ולשים שם מאמרים כגון זה של אוהב ישראל ועוד שיהיו בעז"ה בפורום שבוע טוב
 
הייי!! כבר אמרתי לך ברוך הבא../images/Emo6.gif

טוב נו, לא נורא להגיד פעמיים. נכון?
 

דודי 10

New member
על פי החסידות בקצרה

בתחילת העבודה (עבודת השם) מקבלים כוחות מלמעלה (אתערותא דלעילה) ובכוח זה עובדים את השם בקלות אך הכוונה העליונה היא שהאדם יעבוד את השם בכח עצמו (ועם הנפש הבהמית שלו ועם גופו -כדי לזכך אותם) ולכן הכוחות שקיבל מלמעלה נפסקים והוא צריך לעבוד את השם בכוח עצמו (אתערותא דלתתא) זה כבר כמובן קשה הרבה יותר , אך זוהי הכוונה העליונה לעשות דירה להשם כאן בתחתונים , שזה יכול לעשות רק אדם עם כל הנסיונות והקשיים שלו , ואז נשמתו מגיעה לעילוי יותר גבוהה מאשר לפני שירדה לעולם הזה והנה : "לפום גמלא שיחנה" ו"איני מבקש אלא לפי כוחן" ולכן ברור שיש לו את הכוחות לעשות ולהצליח בעבודה זו (שכן הוא מקבל עבודה רק לפי כוחו) ואם פגע בך מנוול זה משכהוא לבית המדרש ... מאחל לך בהצלחה חיים טובים ומאושרים באמת
 

עליגל

New member
ראשית אתה כנראה אנושי...

וזה סימן טוב. שים לב שכולם כאן כתבו לך על ההתמודדיות והקשיים שלהם ואתה לא לבד.. לא סיפרת לנו על התהליך שעברת עד שהחלטת ללכת ללמוד בישיבה של בני עקיבא. תזרה בתשובה היא תהליך כמעט כמו כל דבר בחיים והבחירה היא שלך אחד הדברים המענינים בקשר לבחירה שהיא נופלת על הבוחר כלומר- כשאני בוחר אני אחראי על הבחירה שלי ואני לוקח אחראיות אם לבצע אייך לבצע וכד´ אני לא יודעת מה הוביל אותך להחלטה לחזור בתשובה ואני שמחה שבחרת בדרך הזו אבל נראה לי שחסר הדיאלוג המקדים על מה זה דורש? מהי המחויבות שלי לדרך החיים הזו? על מה אני מוותר? אני מוכן לוותר? וכד´ זה שכרגע אתה מרגיש חלישות מחייב אותך לחפש דמות שאיתה יש לך שפה משותפת בישיבה או בסביה הקרובה כבר אמרו חז"ל דאגה בלב איש ישיחנה...בודאי שמעת על הרבי מלויבאויטש שביקש מכל חסיד לחפש לעצמו משפיע מה פירוש? אדם שאתה מרגיש קרוב אליו ואתו אפשר לדבר על הכל מצא לך משפיע ודברו ספר על ההתלבטויות והקשיים ובעז"ה תצליח ללכת בדרך המלך ישר ובלי נפילות.
 
למעלה