שלום..אני חדשה
אני ישראלית, בת 14, שגרה כבר שנה בחו"ל. אני לא בטוחה שמה שאני עומדת לכתוב כאן ימצא חן בעינכם, ואולי זה בכלל לא המקום, אבל זה המקום היחד שאני הצלחתי למצוא, אז אם אתם לא בנויים לשמוע ביקורת.. דלגו. אני חושבת שלהביא ילדים, בני נוער, לחו"ל זאת התעללות. התעללות נוראה, שאנשים בגיל כזה לא צריכים לעבור, וההורים לא מבינים את זה. אני גרה באיזור שופע ישראלים, כולם באים והולכים, אחד לשנה ואחת לשנתיים. בטבעיות נוצרות חברויות מאוד קרובות בין בני הנוער הישראלים, וכן שיתופי פעולה מטעם אירגונים ישראלים. הבעיה היא שאנשים לא עוברים במטרה להישאר לכל החיים, וכך יוצא שעכשיו, רק שנה אחרי שנעקרתי מהסביבה הטבעית שלי, רק שנה אחרי שעברתי את התהליך הנורא הזה של להסתגל לחיות בלי החברים שלי, אלו שמהווים את כל מהות הקיום שלי, אני צריכה להיפרד מהאנשים שהיכרתי כאן, כי הם חוזרים לארץ. זה אכזרי, אני לא יודעת אם אתם מסוגלים להבין עד כמה. זה לא פייר שאני, ואני בסך הכל בת 14, צריכה לסבול כל כך הרבה פרידות בזמן כל כך קצר. אנשים בגילי לא אמורים להיפרד מאף אחד, מרחק פיזי בכלל לא אמור להטריד אותי. לא האמנתי, אבל הצלחתי להכיר כאן השנה כמה אנשים ששינו את החיים שלי, אנשים שבהתחשב בזמן הקצר הקשר שנוצר הוא מאוד עמוק, ויש לי את הביטחון המלא שלולא אותם אנשים היו חוזרים לארץ....... ומצד שני יש את כל החברים בארץ, שאיתם אני מנהלת שיחות שבועיות בטלפון מתגעגעים למה שהיה לפני שעזבתי.. ולא לשכוח את המקומיים, את אלו שהם לא ישראלים שגם איתם נוצר קשר עמוק, ום אותם אהיה חיבת לעזוב בעוד שנה. המצב שלי הוא בלתי אפשרי. בשבוע האחרוןן נפרדתי משני חברים שלי, והפעם הבאה שאראה אותם תהיה בעוד שנה שלמה. ואני בכלל לא מזכירה את התרבות החדשה, שלהכיר אותה זה לא תמיד כזאת חוויה חיובית. וסלחו לי על הביטוי, אבל שתלך לעזאזל השליטה בשפה, הייתי נותנת את יכולת הדיברו שלי בשביל להיות בישראל עכשיו. אני לא יודעת אם הצלחתי לבטא את מה שאני מרגישה.זה פשוט איום. זה קורע לי את הלב רק לחשוב על האנשים האלה, שמעכשיו הלאה הקשר איתם לא יהיה אותן שיחות ארוכות ארוכות על כל דבר שבעולם (הרי יש חשבון טלפון..), ולא ללצאת לסרט.. ולא סתם להתקשר ולהגיד, אני באה אליך עוד עשר דקות. מעכשיו הקשר הוא רק טלפונים של חמש דקות פעם בשבוע ומכתבים. ויש יותר מדי אנשים שיש לי סוג כזה של קשר איתם. שוב תסלחו לי, אבל זה מחורבן! זה גרוע! זה הדבר הכי מתסכל בעולם... אל תעשו את זה לילדים שלכם.
אני ישראלית, בת 14, שגרה כבר שנה בחו"ל. אני לא בטוחה שמה שאני עומדת לכתוב כאן ימצא חן בעינכם, ואולי זה בכלל לא המקום, אבל זה המקום היחד שאני הצלחתי למצוא, אז אם אתם לא בנויים לשמוע ביקורת.. דלגו. אני חושבת שלהביא ילדים, בני נוער, לחו"ל זאת התעללות. התעללות נוראה, שאנשים בגיל כזה לא צריכים לעבור, וההורים לא מבינים את זה. אני גרה באיזור שופע ישראלים, כולם באים והולכים, אחד לשנה ואחת לשנתיים. בטבעיות נוצרות חברויות מאוד קרובות בין בני הנוער הישראלים, וכן שיתופי פעולה מטעם אירגונים ישראלים. הבעיה היא שאנשים לא עוברים במטרה להישאר לכל החיים, וכך יוצא שעכשיו, רק שנה אחרי שנעקרתי מהסביבה הטבעית שלי, רק שנה אחרי שעברתי את התהליך הנורא הזה של להסתגל לחיות בלי החברים שלי, אלו שמהווים את כל מהות הקיום שלי, אני צריכה להיפרד מהאנשים שהיכרתי כאן, כי הם חוזרים לארץ. זה אכזרי, אני לא יודעת אם אתם מסוגלים להבין עד כמה. זה לא פייר שאני, ואני בסך הכל בת 14, צריכה לסבול כל כך הרבה פרידות בזמן כל כך קצר. אנשים בגילי לא אמורים להיפרד מאף אחד, מרחק פיזי בכלל לא אמור להטריד אותי. לא האמנתי, אבל הצלחתי להכיר כאן השנה כמה אנשים ששינו את החיים שלי, אנשים שבהתחשב בזמן הקצר הקשר שנוצר הוא מאוד עמוק, ויש לי את הביטחון המלא שלולא אותם אנשים היו חוזרים לארץ....... ומצד שני יש את כל החברים בארץ, שאיתם אני מנהלת שיחות שבועיות בטלפון מתגעגעים למה שהיה לפני שעזבתי.. ולא לשכוח את המקומיים, את אלו שהם לא ישראלים שגם איתם נוצר קשר עמוק, ום אותם אהיה חיבת לעזוב בעוד שנה. המצב שלי הוא בלתי אפשרי. בשבוע האחרוןן נפרדתי משני חברים שלי, והפעם הבאה שאראה אותם תהיה בעוד שנה שלמה. ואני בכלל לא מזכירה את התרבות החדשה, שלהכיר אותה זה לא תמיד כזאת חוויה חיובית. וסלחו לי על הביטוי, אבל שתלך לעזאזל השליטה בשפה, הייתי נותנת את יכולת הדיברו שלי בשביל להיות בישראל עכשיו. אני לא יודעת אם הצלחתי לבטא את מה שאני מרגישה.זה פשוט איום. זה קורע לי את הלב רק לחשוב על האנשים האלה, שמעכשיו הלאה הקשר איתם לא יהיה אותן שיחות ארוכות ארוכות על כל דבר שבעולם (הרי יש חשבון טלפון..), ולא ללצאת לסרט.. ולא סתם להתקשר ולהגיד, אני באה אליך עוד עשר דקות. מעכשיו הקשר הוא רק טלפונים של חמש דקות פעם בשבוע ומכתבים. ויש יותר מדי אנשים שיש לי סוג כזה של קשר איתם. שוב תסלחו לי, אבל זה מחורבן! זה גרוע! זה הדבר הכי מתסכל בעולם... אל תעשו את זה לילדים שלכם.