שכר הבחירים בנצרת עילית משהו

גילי177

New member
שכר הבחירים בנצרת עילית משהו

אני רוצה להיות מזכירה של אריאב עם שכר כזה כ40000 ש"ח בחודש או העוזר שלו טפלר 29000 ש"ח
 
מבלי להכנס לתחום הפוליטי

יש לך תלושי משכורת שלהם
אם מדובר במשכורות מאושרות על ידי שר הפנים, שיהנו. השאלה היא מה הקריטריונים לקבלת שכר ואישור תקנים לעובדי עיריה. מקווה שכולם פועלים עפ"י חוק.
 

oshri19

New member
מבלי להכנס לתחום הפוליטי

אני מפנה אותך וחברי האתר לעמוד האינטרנט הבא: שכר הבכירים. שימו לב, שרשום שם כמה השתכרו בכירי העירייה. ומודגש שם, למרות הביקורת על הסכומים, שהסכומים הבאים מאושרים עפ"י חוק. השאלה היא, אם עיר שממוצע תושביה מרוויחים משכורת של 4,578 ש"ח לחודש (נכון לשנת 2003, עפ"י ויקיפדיה) יפה ומתאים שבכירי העירייה ירוויחו משכורת של 40-50 אלף ש"ח לחודש מקופת משלמי המיסים בעיר? אינני סבור כך!
 
מה הפיתרון../images/Emo35.gif

מהו השכר המתאים לנושאי התפקידים הללו? לטעמי עפ"י המשכורת הממוצעת במשק. האם באמת על חשבון קופת התקציב המקומית, או תקצוב ישיר מטעם משרד הפנים?
 

oshri19

New member
אינני יודע מהו השכר המגיע

לנושאי תפקיד אלה, ואיטן זה מקומי לקבוע את השכר. אך אני סבור שהמשכורת המנופחות של היום הינן מוגזמות. ולגבי השאלה של תקצוב ישיר או קופת התקציב העירונית, השאלה לא רלוונטית. כך או כך הציבור מפסיד.
 

ortal22222

New member
זה לא שאלה של חוק

זה שאלה של תקינות ציבורית. כל מי שמתעלם מההגיון ומתמקד בשאלה מה חוקי - מחפה על בזבזנות, ראוותנות, חוסר אחריות, ונהנתנות שאולי כשרים לפי החוק, אך מסריחים מאוד מבחינה ציבורית.
 

יוליקה

Member
מנהל
עד כמה שידוע לי - זה מעוגן בנהלים

של משרד הפנים. העיריות מגישות תקציב לאישור משרד הפנים כאשר בתוכו מפורטים המשכורות של הבכירים ושל הפקידות בעיריה לפי דרגות - משרד הפנים מאשר או לא מאשר - ברב המקרים מאשר. ראש עיר אינו יכול לטפוח לעצמו על הבטן ולהחליט איזה משכורת יקבל הוא או הבכירים שלו - הוא חייב להגיש זאת בצורה מנומקת למשרד הפנים. אז גם אם זה ניראה "שחיתות" זה המצב.
 

toyou

New member
לא רק השכר

כל השיטה רקובה. השיטה ה"דמוקרטית" של בחירות כבר מזמן פשטה את הרגל. ברמה הארצית אין אולי ברירה כי יש גם נושאים "פוליטיים" כמו גבולות הארץ, כלכלה וכדומה, וגם שם דרוש שינוי. אבל ברמה המוניציפלית כבר מזמן השיטה פשטה את הרגל. קודם למה בכלל צריך בחירות דמוקרטיות לרשות עיר? מה ראש העיר יקבע את עתיד המדינה? את כיווני הכלכלה? את המירקם הציבורי? כלום, ראש העיר תפקידו לנהל את העיר מבחינת שרותים לתושבים ולקדם את העיר מבחינה כלכלית. אין שום קשר לפוליטיקה ולמפלגות. מה שקורה בפועל שראש העיר, ולא רק בנצרת עילית, מתעסק בתחמנות פוליטית של מחנות אשר אם יתמכו בו יקבלו שלמונים בצורות שונות. כל ראש עיר חושב רק על היצמדות לכסאו והמשך שלטונו, כאשר טובת תושבי העיר נמצאת אולי במקום האחרון אם בכלל. הדבר אף חריף יותר ביישובים הערביים שם הכל מאורגן ע"י חמולות ומשפחות. מי שלא שייך לחמולה שניצחה לא מקבל כלום ומי ששייך יקבל תפקידים הקלות וכדומה. כעת לפתרון שלדעתי נכון להיום, וגם יפתור את בעיית השכר. יוקם גוף ציבורי ארצי, מועצה לבחירת ראשי רשויות ובעלי תפקידים, והוא יבחר מנהלים לרשויות. החוק יגדיר את הנסיון, התארים וכל הדרוש וייבחר המועמד המתאים ביותר. כ"כ ימונה סגן אחד ובעלי התפקידים האחרים כמו: מנהלי אגפים וכדומה. השכר יהיה לראש הרשות 3 פעמים למשל השכר הממוצע, (כ 22,000 ש"ח) לסגן פעמיים ולראשי האגפים פעם וחצי. המועצה הציבורית תפקח באופן צמוד על פעולתו של ראש הרשות וראש רשות שיחרוג מסמכותו יפוטר לאלתר. הפיקוח יכלול הצבת יעדים ובדיקת ביצועם, דוח רואה חשבון וכדומה. אין כל צורך ואפילו להיפך שראש הרשות יהיה תושב הרשות וגם לא שאר בעלי התפקידים הבכירים. זה צריך להיות תפקיד מקצועי נטו נטול כל פוליטיקה וקשרים. לדעתי בשכר זה ירוצו מאות לכל תפקיד פנוי וימלאו אותו הרבה יותר טוב מהשיטה הנהוגה כיום. אין כל צורך שראש עיריה ירוויח כמו ראש ממשלה גם אם זה חוקי כי הרי את החוק קבעו המפלגות עבור עצמן.
 
למעלה