לא רק השכר
כל השיטה רקובה. השיטה ה"דמוקרטית" של בחירות כבר מזמן פשטה את הרגל. ברמה הארצית אין אולי ברירה כי יש גם נושאים "פוליטיים" כמו גבולות הארץ, כלכלה וכדומה, וגם שם דרוש שינוי. אבל ברמה המוניציפלית כבר מזמן השיטה פשטה את הרגל. קודם למה בכלל צריך בחירות דמוקרטיות לרשות עיר? מה ראש העיר יקבע את עתיד המדינה? את כיווני הכלכלה? את המירקם הציבורי? כלום, ראש העיר תפקידו לנהל את העיר מבחינת שרותים לתושבים ולקדם את העיר מבחינה כלכלית. אין שום קשר לפוליטיקה ולמפלגות. מה שקורה בפועל שראש העיר, ולא רק בנצרת עילית, מתעסק בתחמנות פוליטית של מחנות אשר אם יתמכו בו יקבלו שלמונים בצורות שונות. כל ראש עיר חושב רק על היצמדות לכסאו והמשך שלטונו, כאשר טובת תושבי העיר נמצאת אולי במקום האחרון אם בכלל. הדבר אף חריף יותר ביישובים הערביים שם הכל מאורגן ע"י חמולות ומשפחות. מי שלא שייך לחמולה שניצחה לא מקבל כלום ומי ששייך יקבל תפקידים הקלות וכדומה. כעת לפתרון שלדעתי נכון להיום, וגם יפתור את בעיית השכר. יוקם גוף ציבורי ארצי, מועצה לבחירת ראשי רשויות ובעלי תפקידים, והוא יבחר מנהלים לרשויות. החוק יגדיר את הנסיון, התארים וכל הדרוש וייבחר המועמד המתאים ביותר. כ"כ ימונה סגן אחד ובעלי התפקידים האחרים כמו: מנהלי אגפים וכדומה. השכר יהיה לראש הרשות 3 פעמים למשל השכר הממוצע, (כ 22,000 ש"ח) לסגן פעמיים ולראשי האגפים פעם וחצי. המועצה הציבורית תפקח באופן צמוד על פעולתו של ראש הרשות וראש רשות שיחרוג מסמכותו יפוטר לאלתר. הפיקוח יכלול הצבת יעדים ובדיקת ביצועם, דוח רואה חשבון וכדומה. אין כל צורך ואפילו להיפך שראש הרשות יהיה תושב הרשות וגם לא שאר בעלי התפקידים הבכירים. זה צריך להיות תפקיד מקצועי נטו נטול כל פוליטיקה וקשרים. לדעתי בשכר זה ירוצו מאות לכל תפקיד פנוי וימלאו אותו הרבה יותר טוב מהשיטה הנהוגה כיום. אין כל צורך שראש עיריה ירוויח כמו ראש ממשלה גם אם זה חוקי כי הרי את החוק קבעו המפלגות עבור עצמן.