שיתוף של ערב חורפי

שיתוף של ערב חורפי

אתמול בערב שישי ישבתי עם חבר והגענו להבנה נפלאה לגבי עצמנו. שאלנו את עצמנו מהו פחד, מהן סיבותיו ולמה הוא משתק לנו את החיים. הבנו שהסיבות לפחד הן אינסופיות, הבנו שפחד מקורו הבסיסי ביותר הוא המוות, הפחד ממוות. אנו פוחדים להיות ללא חברים כי אנו פוחדים להיות בודדים, פוחדים למות לבד, הבדידות מדומה למוות. אנו פוחדים להשתחרר מכל התבניות שייצרנו לעצמנו ושהסביבה יצרה בשבילנו, כי אנו פוחדים שללא התבנית לא יהיה לנו בסיס לעמוד עליו. אנו פוחדים שלא תהיה לנו עבודה כי לא יהיה לנו כסף ולא יהיה לנו מה לאכול ואז נוכל למות מרעב. אנו פוחדים ממחלות כי מחלות קוראות למוות. אנו פוחדים לטוס כי אולי יקרה משהו למטוס, אנו פוחדים לנסוע בכביש כי אולי תהיה תאונה, אנו פוחדים מפיגועים, ויש עוד מיליוני דוגמאות... בסופו של דבר כולנו פוחדים מאותם הדברים, כולנו זהים ברגשות ובפחדים. ואז חשבנו לעצמנו שאם אכן הדבר נכון, אז למשל כשאנו פוגשים אנשים חדשים אנחנו 90% מהזמן עסוקים בלמכור את עצמנו לבן אדם שעומד מולנו גם אם זה בדייט, או סתם במפגש מקרי או בראיון לעבודה, אבל דבר אחד אנחנו שוכחים, שמי שעומד מולנו הוא בעצם מרגיש כמונו, גם הוא מפחד מלהחשף, גם הוא מוכר את עצמו, ובעצם כשאנו פוגשים אנשים אנחנו לא אמיתיים ואנחנו רק משחקים מישחקים כל הזמן. והדבר שהכי התבהר לנו שזה כל כך מטופש, שלא ידענו אם לצחוק או לבכות. ואם כולנו היינו מפנימים את האמיתיות שבנו היינו יכולים להגיע למקומות מרהיבים ביופיים בעמקי נשמתנו. חברי היקר ואנוכי הבנו לבסוף שלמרות שהגענו לתובנה נפלאה וקסומה זו, אנו עדיין נמשיך לשחק משחקים אולי ברמות אחרות, אך המשחקים יימשכו כנראה לעד. הלוואי שכולנו נוכל להגיע לבהירות והחשפות ושנוכל להשתחרר מכל התבניות שבתוכן גדלנו. שתהיה לכם המשך שבת מופלאה ונעימה. באהבה גדולה, הדגיגה.
 

soul26

New member
../images/Emo140.gifהחיים זה במה ואנו השחקנים

לכל אחד מאיתנו יש פחדים בעוצמות ובדרגות שונות. יתכן והפחדים הללו נועדו לשם השרדות. כח ההשרדות הוא זה שגורם לנו לפעמים להיות בכל פעם בבמה אחרת עם משחק תפקידים שונה. אני חושבת שאנו משמשים בהרבה מקומות כשחקנים, אך יש אנשים מסויימים שאיתם אתה מרגיש שאתה יכול להיות אתה עצמך ב - 100% וזו תחושה נפלאה. ישנם אנשים שמוצאים מאיתנו רק את הדברים הטובים שבנו ויש גם כאלה שמוציאים ההיפך. עלינו לשאוף להגיע לאותם מקומות אליהם אנו הכי מחוברים ולאנשים שאיתם אתה מרגיש את החופש להיות אתה. פחד זו תחושה טבעית של כל בן אנוש, שאיתה הוא צריך להתמודד ולגרום לכך שהפחד לא יהיה מכשול במהלכים שאנו נוקטים וישתק אותנו בכל פעם. אכן, החיים זה משחק ואנו הבמאים והשחקנים הראשיים, צריך לדעת לשחק נכון ולגלות את הבמות שיגרמו לנו לצמיחה לאושר ולשמחה, יפעת.
 
להיות אמיתי

אני חושבת, וכבר ראיתי ושמעתי על כמה מקרים כאלו, שאנשים יכולים להיות אמיתיים ב-100%. זה אומנם דורש המון עבודה עצמית, אבל זה אפשרי. וכן! אכן הפחדים הם משותפים לכולם. אז ראי עוד דבר אירוני- כולנו מפחדים להיפגע זה מזה ופוגעים זה בזה בין שבכוונה ובין שלא בכוונה. מגע הקסם
 

ניני5

New member
דגיגה. המשחקים הם עניין של גיל גם.

אני בגילי המקתדם כבר לא משחקת. כי את הדברים החשובים בחיים כבר עשיתי. החיים שלי עכשיו הם בונוס. אז לא משנה, מה יקרה. אין לי יותר פחד ממות. בגיל צעיר מאוד פוחדים מהמון דברים. כי נזרקים לעולם עם מערכת ערכים של הורינו, שלא תמיד מתאימה למציאות שבה אנחנו חיים. המטרה של הצעירים להשיל מעצמם את הערכים המיושנים של הוריהם וללבוש את מערכת הערכים העכשוית. מישהו פעם אמר לי, שאם שאני רוצה להכיר את העולם העכשוי, שאתחבר לילדים שלי. אשמע מה העולם שלהם ואתחבר אליו. רק שהוא לא ממש מעניין אותי, העולם של הצעירים נראה לי רדוד. אז מה זה אומר? שהזדקנתי???????
 
למעלה