שיתוף בין בני הזוג

yael1985

New member
שיתוף בין בני הזוג

היי , אני קוראת סמויה בפורום.

אני בת 27 וחבר שלי בן 32. אנחנו חצי שנה ביחד. וגרים ביחד כבר 3 חודשים.
יש הרבה דברים שעוברים עליו כמו לכולם: לימודים , עבודה , זוגיות.
לאחרונה שמתי לב שהוא מתמודד עם הדברים לבד. לא מספר לי איך היה היום שלו. מכירים את האנשים האלה שאומרים שהכל בסדר? אבל בשטח מי יודע מה באמת הולך שם.
אתמול יצא לנו לדבר ואמרתי לו שמפריע לי שהוא לא משתף אותי , אני למשל ההיפך ממנו , אני יכולה לספר לו חוויות מהעבודה , מהלימודים , כל מה שקרה לי בדרך. יש לציין שאני הייתי ביישנית ומופנמת ביסודי ובתיכון , הביטחון העצמי שלי היה ברצפה. לקח לי זמן להתגבר על זה ועכשיו אני עושה פיצוי על התקופה ההיא , ויותר חופשייה לשתף אנשים , לספר , לחוות , לצחוק , להיות רגישה להם , וגם אם זה סתם להקשיב.
כששאלתי אותי איך הוא היה כשהוא היה קטן , (אני סטודנטית לפסיכולוגיה) ניסיתי למצוא מה מקור הפחד? והאי רצון הזה של לשתף בדברים הכי בסיסיים. הוא פשוט טען שגם שהוא היה חוזר מהבית ספר הוא אף פעם לא היה אומר להורים איך היה בבית ספר , חוויות. כששאלתי אותו האם הוא היה מבקש עזרה כשהוא היה תלמיד , אז הוא ענה שכן , שהיה מבקש מאבא , מאחותו הגדולה. אז מצד אחד הוא כן ידע לבקש עזרה , והיום הוא לא מבקש עזרה רק כשהוא ממש צריך , והוא טוען שזה לא מתוך בושה , זה פשוט העיניין של לסמוך אך ורק על עצמך ולהתמודד עם זה לבד. וככה הוא גדל כל הזמן , גם כשהוא היה בצבא אף פעם לא סיפר להורים מה עובר עליו בתקופות הקשות (היה קרבי).

אולי זה רק אני שמרגישה שמישהו פה צריך עזרה? עד כמה אתם משתפים את בני הזוג שלכם בדברים הבסיסיים ואולי קצת מעבר?

אשמח לשמוע.
 

chenby

New member
אני אעשה לך את זה קל ופשוט

סטודנטים לפסיכולוגיה זה יכול להיות נחמד וזה יכול להיות מכה רצינית, בטח לבן הזוג.
אל תנתחי אותו, הוא לא שפן הניסיונות של הלימודים שלך ואל תחפשי אצלו את מקור הפחד כי הוא בן הזוג שלך ולא המטופל שלך.
דבר כזה יכול להיות מאוד מרחיק בין בני זוג ובני משפחה.
חוק ראשון בטיפול - אי אפשר להכריח או לגרום למישהו להיות מטופל, הוא צריך לבחור בזה בעצמו, ובטח שאם הוא בוחר, הוא לא ילך לחברה שלו אלא לאיש מקצוע אחר שאין לו קשר אישי איתו.
אז את הלימודים תשאירי בצד, ואת החבר בצד השני. אל תערבבי ביניהם כי זה שאת לומדת פסיכולוגיה, לא הופך אותך למבינה או מודעת יותר, ובטח את לא יכולה לצפות שהוא יהיה כמוך. הוא זה הוא והוא מתבטא איך שהוא בוחר. כנראה שבזה גם התאהבת, כי איתו עברת לגור.
אז שחררי אותו ותהיי חברה שלו ולא מטפלת ולא פסיכולוגית.
אם הוא ירגיש שהוא צריך עזרה במשהו, הוא ידאג לזה. זה לא התפקיד שלך. התפקיד שלך זה להיות שם ולתמוך ולהקשיב אם צריך. ולהיתמך כמובן, זוגיות זה פעם את החזקה ופעם את החלשה (לכאורה, אין באמת חזק או חלש אנחנו בני אדם עם רגשות) זה לתת לעצמך פעם להוביל וגם להיות מובלת. בקיצור, מקווה שהבהרתי את דעתי.
 

Aski7

New member
בדיוק באתי לשאולאת זה

זה הגיוני בכלל לטפל בבן זוג שלך ולהפעיל עליו את הפסיכולוגיה הזו??
אני לא מדמיינת שאהיה מטופלת של מישהו שאני אוהבת. אחרת זה כל מה שאיהיה.

חן יש דבר כזה שבן זוג מטפל בזוגתו??
 

chenby

New member
יש

אבל יש הבדל בין דיקור סיני או עיסוי לבין טיפול פסיכולוגי או אימון אישי.
אני בת לאבא מטפל והוא מידי פעם מטפל בי, מידי פעם מטפל באמא שלי, אבל זה תהליך שעברנו כולנו יחד כי כולנו למדנו סוג כזה או אחר של טיפול אז אנחנו משוחחים הרבה על הרבה שיטות, כל אחד עם המקצועיות שלו וכמובן מה שהוא הכי מתחבר אליו.
אבל בין זה לבין להתחיל לנתח את חבר שלי לפי מה שאני לומדת בכיתה, המרחק הוא תהומי ובעיקר טיפשי.
זה כמו (קראתי את זה בספר) ללמוד על אל אס די, וכל ההשפעות ולעשות את כל המחקרים בשביל שפעם הבאה שאני אראה מישהו דלוק במסיבה אני אוכל לספר לו איך הוא מרגיש עכשיו ומה עובר עליו.
 

Aski7

New member
טוב יקירתי שמעת?

הוא לא שפן ניסיונות.
בקשר לכמה שהוא סגור לחץ אף פעם לא עוזר בנושא.
תוודי רק שאת לא כל הזמן מדברת רק על עצמך (יש הבדל בין ביטחון עצמי ופתיחות לריכוז עצמי, לפעמים גם תחכי שישאלו!!).. תתענייני אל תחקרי!!
לא מנדב מידע תניחי לו..
 

yael1985

New member
אני מבינה שזה לא נעים

זה באמת תלוי בבן אדם אם הוא רוצה להיות מטופל או להרגיש איכשהוא שמטפלים בו. למרות שאני לא רואה את זה ככה. אני למשל אם אח שלי או אחות או כל דמות קרובה אליי שלומדת פסיכולוגיה או כל נושא אחר שקרוב לזה ורואה שאני במצוקה, אני כן הייתי רוצה שתעזור לי להבין דברים שאולי לא חשבתי עליהם (אבל שוב זו אני).
בואו נניח שאני לא סטודנטית לפסיכולוגיה. איך בכל זאת אפשר לגרום שהבן זוג כן ישתף בדברים הכי בסיסיים? אני מרגישה חסך מסויים בזה שאני לא יודעת מה עובר עליו. קצת מעצבן הייתי אומרת. שיתוף בשבילי גורם לי להבין איך הוא מתנהג כשהוא לא בבית איתי. הוא טוען שאין בזה תועלת. בכל דבר צריך שיהיה תועלת?


לא הייתי רוצה שיגיע מצב שהוא יסתיר דברים בגלל שהוא לא משתף.

אולי שוב זו רק אני???
 

Aski7

New member
הוא לא אח ואחות

הוא בן זוג..והוא רוצה להיות סגור לשמור כי אולי ככה הוא מתמודד עם הדברים אולי דווקא התעסקות בהם לא תעשה לו טוב..
תני לו זמן זה יגיע..ככל שתלחצי הוא יברח יותר.
אני יכולה להגיד לך דבר אחד בטוח שקרה לי:
תחילת מערכת יחסים שלי שנמשכת כמעט שנתיים חבר שלי היה פשוט נשען עליי...הרגשי והראיתי חוזק וכוח..כאילו אני יכולה לשאת עולם עליי..הוא פשוט נשפך עליי..(בצורה שאם זה היה הפוך הגבר היה בורח ממני אוי זה דווקא קירב) אבל עבר זמן והיו לי תקופות קשות והראיתי חולשה והוא תפס את תפקיד החזק אבל אוטומטי זה הוריד את מינון ההשענות שלו עליי..ומאז זה ככה פעם תורי ופעם תורו..(לאהוב)
אני יודעת שאתה מדברת גם על שיתוף של איך עבר היום ושיחות חולין אבל תפנימי לא כל האנשים כאלה..ושימי לב של הכל סובב סביב מה קורה לך.
 
זו לגמרי את


והצורך הקצת כפייתי שלך בשליטה עליו
. והפואנטה היא שכל זמן שתנסי בכל הדרכים האפשריות <ניסיונות לנתח אותו בכלים רעננים מהקורס של הסימסטר הנוכחי, להעמיד את עצמך כמרכז מנורמל של היקום לעומתו הפרובלמט, ועם זה לא מספיק אז להביא עליו גם את המשפוחה> להשתלט עליו ועל קיומו הוא רק יתבצר יותר ויותר, כי יתקשה לראות בך דמות שהיא 'בעדו', ושראוי והגיוני לחלוק איתה דברים. כי ידע זה כוח, ואם את זן פולש אז למה לספק לך כלים
?
 

גארוטה

New member
את עושה הכל

לא נכון.
את מעוניינת לשתף? תשתפי. את רוצה לדעת? תשאלי אבל אל תחפרי ואל תשכיבי אותו על ספת
הפסיכולוגית ותשאלי אותו שאלות על הילדות, על אמא ואבא ואיך היה בביה"ס ובצבא, ותתחילי להסיק לגביו
מסקנות אם הוא יודע או לא לבקש עזרה. תקבלי את העובדה שהוא אוהב לקבל החלטות לבד.
אם לא תעשי לו את "הפרצוף" המהנהן ומלא החמלה והאמפטיה של "מישהו כאן צריך עזרה" וסתם תתענייני בקלילות
ותרפי כשצריך, יש סיכוי שזה יצליח לך יותר.
 

מריוס זכריה

Member
מנהל
חושב בערך כמו חן (עם טוויסט כלשהו)

בן זוג הוא לא מטפל של בן/בת הזוג.
ולמרות זאת, יש בכל קשר זוגי גם אלמנט טיפולי.
אנחנו "מטפלים" בבני הזוג שלנו על ידי הקשבה, הכלה, תיקון של דברים מסוימים, מתן השראה בדברים מסוימים, ועוד הרבה כלים. ובעצם כל דבר שאדם אומר בקשר זוגי הוא סוג של "התערבות".

מבחינה זו כל אדם הוא מטפל, ירצה או לא ירצה.

אלא מה? אדם צריך לגשת לאחר, בין אם הוא בן זוג, מטופל או שכן, ביראת כבוד, בענווה - ולא להתנפל בניתוחים וקביעות. וזה נכון גם למטפל הכי ותיק, ונכול שבעתיים למישהו שרק לומד.

מצד שני, אני לא רואה שום רע בזה שהוא יהיה קצת שפן ניסונות - את יכולה לראיין אותו, לבדוק על יו את כל התאוריות - אבל תנאי שתעשי את זה כאמור בענווה, עם הרבה הומור עצמי, ומתוך ידיעה שזה רק משחק לימודי.

---

ולגופו של מר בחור: יש אנשים שמטבעם לא משתפים (ע"ע גברים ממאדים נשים מנגה). לא משנה לפי איזו תאוריה הולכים - זו לא מחלה וזו לא תקלה. זה סגנון חיים שמתפתח מגיל 0, ומשתכלל עם השנים.

לכן: אוהבת אותו? קבלי אותו ככה.
לתקן אותו, עם כלים או בלי כלים, עם הרדמה כללית או עם הרדמה מקומית - זה רעיון גרוע מאוד.
 

אייבורי

New member
המלצה

תחליפי את תחום הלימוד שלך
הוא יחרב לך את הקשר.

אני משתף ברמת קוביות נייר הטואלט בשירותים
אבל זה רק כי אני טרול ביצות מנומר
 

I C E M A N 7

New member
אם את לומדת פסיכולוגיה,

אז אולי דיברו אתכם שם על השלכה. מכיוון שאחת האקסיות שלי הייתה בוגרת פסיכולוגיה (אייבורי תנוח, לא זה דפק תקשר. היא פשוט ידעה למצוץ כפיצוי), אני יודע שאנשים עושים זאת כסוג של הגנה עצמית, ושההשלכה מעידה יותר על המשליך מאשר על המושלך.
את פירשת את הצורך שלך בשיתוף (ע"ע ברבור) בכך שהביטחון העצמי שלך נסק, ולפיכך הגעת למסקנה שהחבר שלך שותק כי הוא מפחד.
אז כסטודנטית לפסיכולוגיה אני מציע שתחליפי נבדק. מכיוון שאני בטוח שגם ללא האקדמיה את מבינה שיש סיבות נוספות לשתוק מלבד פחד, אולי יהיה מעניין יותר להתבונן פנימה ולחקור מהו אותו פחד שגורם לך לברבר כסוג של תיקון
 

nowonder

New member
אני חושבת שהספר

"שלושה בסירה אחת" של ג'רום ק ג'רום, צריך להיות קריאת חובה לכל סטונדט לפסיכולוגיה עוד בשנה הראשונה.

"זוכרני, שיום אחד הלכתי למוזיאון הבריטי כדי לברר, מה הטיפול, הדרוש למחלה קלה, שתקפה אותי אז. אם איני טועה, היתה זו אדמדמת. נטלתי את הספר ועינתי בכל אשר חפצתי לעיין, ואחרי כן התחלתי מדפדף בדפיו בלי משים ומשתקע אט-אט בעיון מדוקדק במחלות בכלל. איני זוכר כרגע, איזה חלי היה זה, שמשך את לבי. מכל מקום יודעני, שהיה זה נגע ממאיר והרסני. ובטרם הגעתי אף למחצית הרשימה של "הסימנים האפיניים", נסתבר לי בבירור, שאני נגוע במחלה זו ללא ספק.

שעה קלה ישבתי שם הלום אימה חשכה. אחרי כן חזרתי לדפדף בספר מתוך רפיון של יאוש. הגעתי אל טיפוס הבהרות.... לאמתו של דבר, זה חדשים רבים משתוללת מחלה זו בגופי, בלי שאדע על כך דבר וחצי דבר... הגעתי למחלה, המכנה מחול ויטוס הקדוש. בדיוק כפי שציפיתי, גם בזאת הייתי חולה. סקרנות גדולה תקפה אותי והחלטתי לבדוק את מצב בריאותי בארח יסודי. לפיכך התחלתי קורא בספר לפי סדר האלף-בית.... דפדפתי והלכתי על פני עשרים ושתים האותיות והגעתי למסקנה, שהמחלה היחידה שעדין אין לי, היא עוית הרחם.

בתחילה העליבני הדבר עד עמקי נשמתי. זה נראה בעיני כזלזול באישיותי. מדוע זה אין לי עוית הרחם? מה ההפליה הזאת? אך כעבור זמן מה נרגעתי איכשהו. ומאחר שכל יתר המחלות הידועות בעולם הרפואה לא פסחו עלי, נפוג מעט רגש העלבון האישי. נמלכתי בדעתי והחלטתי, שאסתדר איכשהו גם בלי עוית הרחם. היתה לי מתנת בצורה חמורה ואכזרית מבלי שארגיש בכך, וגם תשניק-סוסים היה לי עוד משחר נערותי. לא היו עוד מחלות אחרי תשניק-הסוסים, ולפיכך הגעתי למסקנה, שחוץ מאלה הכל אצלי כשורה."
 

Danah85

New member
אנשים מגיעים בכל מיני צורות

יש אנשים שכל כולם שיתוף ופתיחות, והם גם האנשים שנעזרים יותר במשפחה וחברים וגם אלה שעוזרים יותר למשפחה וחברים.
יש אנשים שהם "סוליסטים" שהם דיי לוקחים החלטות לבד, הם מתמודדים עם דברים לבד, הם פשוט רגילים להדריך ולהרגיע או לשמח את עצמם.

אני מבינה את הרצון שלך לשמוע יותר על החיים של בן הזוג שלך, אבל קודם כל, קחי בחשבון שיכול להיות שהוא באמת כמו מה שהוא מתאר - פשוט לא בן אדם שמשתף.. וזה קורה...
מה גם, שאני לא יודעת כמה זמן בן הזוג שלך לא היה בקשר אינטימי עם מישהו/י (כלומר, לא רק זוגיות, אולי גם אח או חבר קרוב) ולא חלק את הרגעים האלו של החיים עם עוד מישהו, אבל אולי הוא גם קצת התרגל באיזשהו מקום פשוט לחיות את חייו. פה את יכולה לבוא ולהגיד שאת היית שמחה לשמוע יותר, אבל לדעתי זה גם משהו שהוא ילמד לעשות עם הזמן.

דבר שני, נכון שאתם גרים ביחד שלושה חודשים, אבל אל תשכחי שאתם ביחד חצי שנה, שזה לא מעט, אבל גם לא הרבה...
לפעמים צריך לגדול לתוך מערכת היחסים.
פעם אחת יעבור עליו משהו ממש שמח (או שיעבור משהו קשה) ואז אולי תצליחי "לחלוב" קצת מה עובר עליו. ואחרי שפעם אחת הוא יספר, ואת תתמכי (אבל בלי ללחוץ ולהיות המטפלת שלו, אלא ברמת בת הזוג) - וגם לא יזיק לומר שאת שמחה שהוא שיתף אותך, אז פעם הבאה הוא ידע שהוא יכול לספר לך, ואפילו רוצה כי הוא יזכור שפעם שעברה זה עשה לו טוב (וגם לך)
 
למעלה