שירשור שאלות 26-28.4.04

shay agam

New member
3 שאלות לבועז:

1. כנראה שאף אחד מחברי הפורום לא יכול לומר לי מה מפלס הכינרת היום, אז אתה יכול לומר לי? 2. השמ"ט אומר שברביעי לילה תיתכן קרה, האם זה יכול להיות? ואם כן באיזה מקומות? 3. השמ"ט גם אומר שבחמישי ייתכן טיפטוף בצפון, האם גם זה יכול להיות? מקווה שתוכל לענות לי על כל השאלות...
 
לקראת מטס אגודת התעופה

שלום חברים, אני אורח מפורום תעופה קלה. טייסת 10 (ואני בתוכה) מתכננת לבוקר יום העצמאות מטס של מבנה מכונס של ששה מטוסים קלים מעל חופי הצפון. אנחנו ממריאים מחיפה בשעה 10 בבוקר ובמשך כשעה חולפים מעל חיפה, הקריות, עכו, נהריה, אכזיב,שלומי ועוד, בגובה נמוך. מאד מעניין אותי מה צפוי לקרות מבחינת ראות (אובך?) עננים ורוח, בצפון מערב המדינה בשעות 09:00 עד 12:00 מחר. האם ניתן לקבל מכם תחזית כמותית: רוח-עצמה וכיוון, ראות - בקילומטרים, עננים - באיזה גובה וכמה כיסוי בתודה מראש (אפשר לענות כאן או בפורום תעופה קלה) דובי לבנון
 
היי לכל הפורום יש לי שאלה!!!!!

איפה אפשר למצוא מפות סינןפטיות לחיזוי המזג אויר ברשת????? דרך הגב בהרצליה חם אש ויש גם אובך,,,,,,,,,,,,
 

sarahasia

New member
שמ"ט - ביום רביעי קרה במקומות

המועדים, בועז - שרבי בכל הארץ עם טמפרטורות בסביבות 30 מעלות. התפלגות כזאת של תחזיות עוד לא ראיתי.
 
ללוי אסף ../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif../images/Emo51.gif|ת

 

יצחק ד

New member
נורא קשה להסביר על המודלים בצורה

כזו.תתקשר אלי 052-598679 ונשב יחד מול המודלים ואסביר לך.
 

תוכון1

New member
אני לא יצחק אבל..

השמות הם: אי סי-האירופאי, ברקנל-הבריטי, אופנבאך-הגרמני, היווני-היווני, mm5-הישראלי, גפ"ס(שזה בעצם כולל את מר"ף ואב"ן)-האמריקאי ונוגפס-הקנדי. את הקישור למודלים הביא לך כבר אסף לאתר של טופקארטן.
 

shlomobar

New member
נוגאפס זה חיל הים האמריקאי

הקנדי זה GEM (לא לבלבל עם הגרמני GME). המודלים גפ"ס, אי-סי, אופנבאך, ברקנל, נוגאפס, הקנדי והיפני (JMA) הם מודלים גלובליים, שמחשבים את כל כדור הארץ בבת אחת. ישנם מודלים אזוריים, שמחשבים איזור מסויים ברזולוציה גבוהה ולוקחים את נתוני הקצה מהמודלים הגלובליים, כגון ETA (היווני למשל) mm5, וכן RUC. עקב אופייה הכאוטי של האטמוספירה ישנן לעיתים קרובות טעויות גסות אפילו לטווח זמן קצר של שעות (בעיקר במשקעים). כללית כל המודלים נחשבים אמינים לטווח עד כ-72 שעות בטמפרטורות, ופחות במשקעים (שם כאמור ייתכנו הפתעות). חג שמח!
 

ipo18

New member
חבל שאין מפות משקעים לברקנל

הוא המודל הטוב ביותר .. לא?
 

shlomobar

New member
רק האמריקאים מפרסמים חופשי

את כל הנתונים. כל האחרים מפרסמים רק "נתונים נבחרים", אבל לשרותים מטאורולוגיים החתומים בהסכם מגיעים כל הנתונים. קשה להגדיר "מודל הכי טוב". ע"פ הרזולוציה אי-סי כיום הטוב ביותר (משבצת 28 ק"מ), אבל הפרמטר העיקרי כיום הקובע את הדיוק זה התאמה למציאות של הנתונים ההתחלתיים שמכניסים להרצה בכל משבצת ובכל מפלס גובה, שזה ברמה דומה בכל המודלים הגלובליים. בינתיים אני עובד בשיטה: חפש מתחת לפנס... כאשר הפנס מאיר את GFS. הלוואי שהאירופאים יהיו פתוחים כמו האמריקאים ויעבירו את כל הנתונים לציבור הרחב.
 
למעלה