שירשור שאלות 13-14.2.04

חשוב לציין שבבוקר יש תנאים אך לא

בטוח שיהיו משקעים, עד הצהריים. תמיד תוכל להתעדכן כאן בדיווחים. משקעים באזור רחובות-אשדוד פחות או יותר יבטיחו גם בירושלים, נראה לי.
 
לפי חלק מהמודלים יש סיכויי טוב

אני עובד בקרית טבעון, וכבר ביום ראשון הודעתי, שיש סיכוי לשבת מושלגת בטבעון. מקווה שצדקתי.
 

ranmzranmz

New member
טבעון זה מקום נמוך יחסית רק 170 מטר

אם שם היה שלג אז בכרמיאל בטוח היה שלג! (הגובה של כרמיאל 240-280).
 

120mm

New member
מתי במהלך השבת יתחיל השלג בי-ם?

אני מעברי שבת בבקעה, רציתי לדעת מתי לצאת...
 

אריאל5

New member
תלוי!

מאוד נזיל נכון לעכשיו יכול לרדת פתיתים באוויר או שלג קל בבוקר. משעות הצהריים המאוחרות (15-16) צפוי שלג כבד שימשך עד ראשון מוקדם בבוקר (אמריקאים) או עד ראשון בצהריים (בריטים) או עד ראשון בערב (גרמנים). כך שהייתי ממליץ מחר בשעות הבוקר להגיע לירושלים נכון לעכשיו. כולנו יודעים שהקדמה של כמה שעות ואתה תיתקע. ולפי השמ"ט מרגע זה כבר הערב צפויים גשמים ברוב הארץ. כך שיתכן ומצפה הפתעה בתיזמון.
 
לא מדויק

מעלה אדומים נמצאת בגובה של 500 מטר ואולי אף מעט יותר אבל בכל זאת תודה על הטיפ אני אכן אעלה לירושלים...
 

rousso

New member
רוב מעלה אדומים נמצאת בגובה 400 מ'

המקום הגבוה ביותר במעלה אדומים שזה ביר-אל-מצלא נמצא בגובה של 475 מ' לידיעתך.
 
לא נכון

אמרתי לכם כבר גבהים זה התחום שלי! הפסגה הגבוהה במעלה אדומים מתנשאת לגובה 520 מטר (הכניסה ליישוב), יש לא מעט מקומות גם מתחת ל 500 מטר!
 

nirbaer

New member
שלג במעלה אדומים

מעלה אדומים בין 350 ל-520 מטר אבל עקב מיקומה בצל הגשם אז הטמפרטורות גבוהות יותר מגבהים מקבילים בצד מערב. לדוגמה בשלג של ינואר 92, כשתפס מגובה 400 (בערך אל תתפסו אותי במילה) אז ירד מעט מאוד שלג במעלה אדומים לשעה-שעתיים בלבד. בכלל ירד שם ב-92, 2000, ומתישהוא בסביבות 86 וזהו.
 

laserjet

New member
נקודה חשובה מאוד: גם אם אכן מעלה

אדומים אכן בגובה של 500 מטר, ה"שווי" של ה-500 מטרים הללו הוא כמו של גובה 400~ במורדות המערביים של הרי המרכז. מפני שאחרי שאתה עובר את ירושלים ויורד מזרחה, האוויר מתחמם מהר יותר מאשר בצד המערבי. וכך למשל, שנה שעברה שאמרו "שלג בהרי המרכז מגובה 500", אלה שהיו בגובה 500 ממזרח לי-ם לא זכו לשלג שנערם לעומת אלה שהיו בצד המערבי מי-ם.
 

AK47SNOW

New member
מספר שאלות לירושלמים

אני מתכוון לעלות לי"ם ביום ראשון בבוקר ויש לי מספר שאלות שאשמח אם תוכל לענות לי עליהם: 1. האם כדאי לי להגיע ברכב פרטי או באוטובוס? (בעיקר משיקולי חניה וכבישים חסומים אם יהיו) 2. היכן בירושלים יש גבעות קטנות וחמודות שאוכל להתגלש בהם? ובבקשה על תגידו לי גן סקר כי הוא יהיה מוצף באנשים ואני מעדיף מקום שקט יותר אם יש 3. היכן יש נקודות תצפית יפות מהם אוכל לצלם תמונת יפות ולחלוק אותם עם כל חברי הפורום? 4. במקרה שאני אחליט לבוא ברכבי הפרטי האם ינתנו דוחות חניה ביום שכזה? ושבכלל עדין יש שביתה בכל מקרה? 5.אם יש לכם הצעות רעיונות והערות אשמח לקבל תודה מראש לכולכם
 
למעלה