שירשור שאלות 1-2.3.04

ipo18

New member
בועז , עשב סקר מי אוהב קיץ ומי אוהב

חורף .. איזה שעמום הקיץ הזה עושה לנו
 

בועז ד

New member
תשובה

לדני שלום יום ד מעונן חלקית טמפ 9-2 יום ה גשם מידי פעם רוחות ערות טמפ 6-3 יום ו גשם מקומי טמפ 5-2 שבת גשם מקומי טמפ 4-1 יום א מעונן חלקית טמפ 6-0 טיול מהנה בועז
 

peperonni

New member
שאלה על יום שישי...

אני רוצה ליסוע לחרמון ולראות שלג יורד האם יש טעם ליסוע ביום שישי? מתי אמור להתחיל לרדת גשם? והאם הוא יהיה בחרמון בצורת שלג?? תודה!
 

יצחק ד

New member
ירד גשם בששי בחרמון טמ. ב850

גבוהה מידי לשלג.אולי בעליון. בלילה שבין ששי לשבת בבוקר כנראה ירד שלג.
 

peperonni

New member
שאלה לא קשורה:

מה שם התופעה שקוריתבשרבים שיש רוח מזרחית שהאוויר עולה במעלה המזרחי של הרי יהודה ואז בשיא הגובה נמדדות טמפרטורות סבירות ושהאוויר ממשיך מערבה משם לכיוון השפלה הוא יורד ומתחמםגורם לטמפרטורות בלתי נסבלות?? האם לאפקט ההפוך שקורה בד"כ עם רוח מערבית במדבר יהודה יש את אותו שם?
 

יצחק ד

New member
ישנם כמה שמות:

באלפים קיים אפקט הפן שבו לדוגמא רוח דרומית הצונחת מהאלפים לגרמניה תהיה כרוכה בהתחממות של 30 מע',אפקט זה מלווה ביובש רב. תופעה דומה קיימת בצפון אמריקה ונקראית:צ'יינוק. בישראל קיים אפקט הפן ב2 צורות:ברוחות מזרחיות,אויר יבש יורד מהרי עבר הירדן ואגב כך מתחמם ומתייבש ואותו תהליך אם כי מתון בהרבה קורה ברדתו מערבה מהרי יהודה. ברוחות מערביות:האויר היורד לעבר שקע הירדן מתחמם ומתייבש יותר מהאויר המצוי באותו שלב בשקע הירדן.
 

peperonni

New member
יש משהו שאני לא מבין בתופעה..

הבנתי שזה קורה בגלל חום כמוס שמשתחרר בעת עליית האוויר ואז כל 100 מטר הטמפרטורה יורדת ה0.6 מ"צ במקום במעלה אחת ואז כשהאוויר יורד הוא מתחמם במעלה אחת לכל 100 מטר שיורד וכך נוצר האפקט. אבל אם האוויר יורד, למה לא מתרחש האפקט ההפוך מחום כמוס? כשהאוויר יורד הלחות שבו אמורה לעבור תהליך שקולט חום ואז זה מתאזן למה זה לא קורה במציאות?
 

יצחק ד

New member
בעליית האויר במעלה ההר הוא יתקרר

בחלק מהדרך בשיעור אדיאבטי לח של 0.6מע' ובחלק מהעלייה יתקרר בשיעור אדיאבטי יבש של 1 מע'.אולם במהלך רדתו של האויר לעמק,הוא לא יהיה רווי יותר,ולכן יתחמם בשיעור המלא-אדיאבטי יבש.כך יווצר השינוי בטמ'. הלחות שהתעבתה בגוש האויר העולה נפרשה ממנו בצורת גשם,רסס,או טל,ולכן האויריהיה יבש יותר ברדתו לעמק.
 

peperonni

New member
עוד שאלה בנושא

גם כאשר אין אנו עדים לערפל או גשם בפסגות ההרים התופעה קורית?
 

snowky

New member
תמונות מבניין בי-ם שבו היה פיצוץ!..

יש לייד הבית שלי (רמת שרת --ירושלים) מלון ישן שאת אחד הבניינים היותר ישנים שלו הולכים להרוס... אז המשטרה והצבא ניצלו את הבניין הזה לצורך תרגיל ...לפני שהורסים אותו...אחד הפיצוצים שנשמעו היה ממש חזק וממש הרעיד את הבית שלי ושמעו אותו בכל האיזור!...
 
למעלה