שירות פסיכולוג עד הבית

yoav האחד

New member
שירות פסיכולוג עד הבית

שלום, מחפש עבור חולה במצב קשה פסיכולוג שיכול להגיע לבית החולה.
האם אתם מכירים שירות כזה? האם יש שירות כזה בשייכות לקופ"ח כללית?
תודה מראש על עזרתכם.
 
טיפול בית

שלום לך
בעמותת "עמך" יש שירות טיפולי- בית לאנשים שאינם ניידים, וצוות מטפלים המיומן במורכבות שיש בטיפול הניתן בבית. בד"כ הם עובדים עם ניצולי שואה קשישים או חולים, אך יש סיכוי שיוכלו לתת שירות גם באופן פרטי (יש לקחת בחשבון שהעלות תהיה גבוהה יותר). ל"עמך" סניפים בכל רחבי הארץ. אמשיך לברר בשבילך , אך יעזור אם תתן קצת יותר פרטים על מצבו של החולה והצפי לעתיד. זה יכול להיות משמעותי לגבי סוג הטיפול שיתאים.
 
עוד על טיפול בית

כשיש חולה קשה בבית- נוצרים עומסים פיזיים ורגשיים גם על בני הבית, ואולי גם הם יכולים ליהנות ממקום לשפוך את הלב, להתייעץ ולקבל תמיכה. לעתים "עזרה לעוזרים" היא הדבר המועיל: סיוע לבן המשפחה המטפל בחולה לתת את התמיכה הרגשית ויחד עם זאת לשמור על עצמו ולדאוג לצרכיו שלו כדי לא להישחק.
בעמותות שונות הספציפיות למחלות כאלו ואחרות- יש קבוצות תמיכה לבני המשפחה.
בעניין טיפול לחולה- נחוץ לברר מה צרכיו ומה יכולותיו במצב זה.
מה לדעתך יבקש החולה עצמו?, אולי אפשר להתחיל בלשוחח איתו על האפשרויות
שאפרוס כאן?
האם יש קושי בהתמודדות עם כאבים מתמשכים? טיפול בהיפנוזה יכול לעזור, האם נחוץ ליווי שיעזור בהתמודדות עם פרוצדורות רפואיות מכאיבות? אולי דווקא אחות מנוסה ורגישה תסייע יותר?
האם אלה חרדות הקשורות לסכנת-חיים שיש במחלה ומחשבות על מוות?
יש מטפלים שהכשרתם מפותחת יותר בכיוון זה, ומטבע הדברים- יהיה קל יותר למצוא ביניהם מטפל שיוכל להגיע הביתה. חיפוש באינטרנט על "פסיכותרפיה בבית" או "פסיכולוג רפואי בבית" וכדומה- מניב תוצאות . אני מציינת פסיכולוג רפואי כי יש בהכשרתו יותר תשומת לב לממשק גוף- נפש ולקשיים אופייניים בעת חולי, וזה יכול לעזור, גם פסיכולוג שיקומי מקבל הכשרה טובה לעניין.
לצערי אני בספק אם יש שירות מסודר בקופות החולים לעניין זה, אך אולי יהיה אפשר לבקש החזרים על טיפול פרטי במקרה שאין נגישות לטיפולי הקופה.
בקיצור: נדרשת עבודת חיפוש והכנה, לא קל להתפנות לכך כשסועדים חולה,
אבל אם יתממש טיפול מתאים הוא יכול לספק הקלה משמעותית. בהצלחה!
 
למעלה