שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת

מצב
הנושא נעול.
למה אין טעם לעצור בלוד?

שווה לפחות לנסות הפעלת רכבת שכזו. בסך הכל מדובר ב-4 תחנות
שצריך להשאיר פתוחות: אשקלון/ אשדוד/יבנה מזרח ורחובות (איו טעם לעצור בלוד עקב קרבת העיר לשדה התעופה) מדובר בקו שעשוי לשרת למעלה מחצי מיליון תושבים (יותר מקו הלילה הארוך שפעל לבאר שבע) ולכן שווה לפחות להפעיל פיילוט ולראות את רמת הביקוש לקו שכזה.
למה אין טעם לעצור בלוד?
ללוד אין אפילו קו לילה אוטובוסי לתל אביב. משרד התחבורה לקח לה את הקו שפעל ולא יצר תחליף.
האם לתושבי לוד לא מגיעה אפשרות תח"צית להגיע לתל אביב בלילה?
 

amit1270

New member
בתל אביב כנראה לא רוצים לודאים שיסתובבו אצלם בלילה


למה אין טעם לעצור בלוד?
ללוד אין אפילו קו לילה אוטובוסי לתל אביב. משרד התחבורה לקח לה את הקו שפעל ולא יצר תחליף.
האם לתושבי לוד לא מגיעה אפשרות תח"צית להגיע לתל אביב בלילה?
בתל אביב כנראה לא רוצים לודאים שיסתובבו אצלם בלילה
 

קו 415

Active member
שיפורים נחוצים

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
שיפורים נחוצים
  1. שיפור השירות לתושבי בית שמש ורמלה (ירושלים?) במוצש לנוסעים שרוצים להגיע מבנימינה וצפונה משם לבית שמש ורמלה במוצש - הצעתי היא להקדים את הרכבת הנוכחית מתל אביב לירושלים כך שתצא כחצי שעה-שעה אחרי צאת השבת ולהוסיף רכבת נוספת לבית שמש שיוכלו להספיק נוסעי הרכבת השניה שיוצאת מנהריה ב19:29 בחורף או ב21:29 בקיץ ויש ביקוש להגיע לבית שמש במוצשים ( למה מישהו שהיה שבת בנהריה או מעלות צריך לחכות עד ראשון בבוקר או להאריך את הדרך ולנסוע דרך צפת?)
  2. קיצור הריפוד המוגזם במקטע נתב"ג-מודיעין בקטע זה בד"כ הרכבות יושבות 5 דקות בפאתי מודיעין וזו לא תחנה עמוסה כ"כ צריך להקדים את יציאת הרכבות מפאתי למודיעין מרכז ב 5 דקות
 

Subi777

New member
תציע לאותו בכיר שיפסיקו לבנות אל הלו"זים ידנית.

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
תציע לאותו בכיר שיפסיקו לבנות אל הלו"זים ידנית.
שישבו להגדיר אילוצים ויתנו את הלו"ז כפרויקט לסטודנטים לתארים מתקדמים לנושאי בינה מלאכותית ואלגוריתמים לומדים.
שישבו עם פרופסורים מהטכניון לנושאים האלה ושיתנו למחשב לעשות פתרון אופטימלי לכל האילוצים שלהם.
&nbsp
בכלל כל הנושא של תכנון מסלולים בצורה אופטימלית תחת אילוצים אלה בעיות NP HARD.
אדם לעולם לא יצליח לפתור אותן בצורה אופטימלית. אפשר בהינתן פתרון לבדוק אם הוא טוב אבל איאפשר להראות שהפתרון הזה הוא הכי טוב. גם מחשבים לא יכולים לפתור את הבעיות האלה אבל הם יכולים לתת קירוב לפתרון האופטימלי.
&nbsp
יש בזה פוטנציאל לחסוך מליונים לרכבת. המחשב גם יוכל להגיד להם איזה ציוד צריך לפעול באיזה קו ומתי.
&nbsp
יש למשל חברות משאיות בארה"ב שרק מחשב קובע את המסלולים. שם הבעיות מורכבות עוד יותר כי המסלולים משתנים כל יום בהתאם לכמות החבילות. החסכון בדלק ובמשאבים כאשר התחילו להשתמש באלגוריתמים חכמים היה עצום.
 
מהיכן הבאת שהלו"ז נבנה ידנית?

תציע לאותו בכיר שיפסיקו לבנות אל הלו"זים ידנית.
שישבו להגדיר אילוצים ויתנו את הלו"ז כפרויקט לסטודנטים לתארים מתקדמים לנושאי בינה מלאכותית ואלגוריתמים לומדים.
שישבו עם פרופסורים מהטכניון לנושאים האלה ושיתנו למחשב לעשות פתרון אופטימלי לכל האילוצים שלהם.
&nbsp
בכלל כל הנושא של תכנון מסלולים בצורה אופטימלית תחת אילוצים אלה בעיות NP HARD.
אדם לעולם לא יצליח לפתור אותן בצורה אופטימלית. אפשר בהינתן פתרון לבדוק אם הוא טוב אבל איאפשר להראות שהפתרון הזה הוא הכי טוב. גם מחשבים לא יכולים לפתור את הבעיות האלה אבל הם יכולים לתת קירוב לפתרון האופטימלי.
&nbsp
יש בזה פוטנציאל לחסוך מליונים לרכבת. המחשב גם יוכל להגיד להם איזה ציוד צריך לפעול באיזה קו ומתי.
&nbsp
יש למשל חברות משאיות בארה"ב שרק מחשב קובע את המסלולים. שם הבעיות מורכבות עוד יותר כי המסלולים משתנים כל יום בהתאם לכמות החבילות. החסכון בדלק ובמשאבים כאשר התחילו להשתמש באלגוריתמים חכמים היה עצום.
מהיכן הבאת שהלו"ז נבנה ידנית?
לא רק שהלו"ז נבנה באמצעות מחשב הוא גם נקבע לאחר הרצת סימולציות.
 

Subi777

New member
אילו היה נקבע ע"י מחשב לא היה מוציא פלט של רכבות כמו זה

מהיכן הבאת שהלו"ז נבנה ידנית?
לא רק שהלו"ז נבנה באמצעות מחשב הוא גם נקבע לאחר הרצת סימולציות.
אילו היה נקבע ע"י מחשב לא היה מוציא פלט של רכבות כמו זה
http://www.tapuz.co.il/forums2008/viewmsg.aspx?ForumId=394&MessageId=176802159
&nbsp
אם הגדירו את האילוצים נכון אז המחשב היה יודע לזהות שאין טעם להוציא 2 רכבות בהפרש כזה.. והוא היה מרפד יותר את המרווחים.
בהתחשב בזה שלפי הגדרת רכבת ישראל קו ת"א חיפה הוא הקו העמוס ביותר והרווחי ביותר אז צריכה להינתן לו עדיפות על פני קווים אחרים גם אם גורם להפרעה בהם.
&nbsp
אז או שמחשב לא בונה את זה (קרי תוכנה לא חכמה בונה את זה) או שהוגדרו אילוצים לא מספיק טובים.
 
איך יכול להיות שהקו התוכנן מירושלים לתא יהיה 28 דקות

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
איך יכול להיות שהקו התוכנן מירושלים לתא יהיה 28 דקות
בעוד מתחנת יוספטל לבני ברק לוקח 35 דקות! ...אני לא חושב שרק מספר התחנות הוא הגורם.אם יקצרו ל 25 דקות שזה נראה לי ניתן לביצוע הקו יהיה משתלם גם לנוסעים שלא גרים קרוב לתחנה וצריכים לסוע ברכב או אוטובוס אליו
 

גליה81

New member
בעיות בנוגע לנסיעות לתחנת קיסריה-פרדס-חנה

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
בעיות בנוגע לנסיעות לתחנת קיסריה-פרדס-חנה
עם יציאת הלו"ז החדש בישרו לנו על שיפורים ועל תוספת רכבות מקיסריה-פרדס חנה לחיפה ולתל-אביב ושיהיו שתי רכבות כל שעה. בפועל ברוב שעות היום עדיין יש רק רכבת אחת וזה מחייב במקרים רבים המתנה מאד ארוכה לרכבת.
כשנוסעים מחיפה לקיסריה. צריך להחליף רכבת בבנימינה. ההחלפה וההמתנה המעצבנת הזו לרכבת הבאה, כשכל זה בשביל לנסוע 4 דקות נוספות, התארכה עוד יותר בלו"ז החדש ועכשיו היא נמשכת יותר מ-10 דקות.
 

J e n i e

New member
רכבות צמודות לרחובות

שיפורים לקראת עדכון לו"ז הרכבת
ביום ראשון הבא יש לי פגישה באגף בכיר רכבות במשרד התחבורה בירושלים בנוגע לפגמים בלו"ז החדש בתקווה שיתוקנו בחלקם בעדכון הלו"ז הקרוב.
אני מתמקד בעיקר בבעיות בקו ת"א-חיפה -נהריה שאותו אני מכיר מהתנסות אישית שם אציג את הבעיות הבאות:
א. חוסר בידול בין הפרבריות לישירות (רכבת ישירה עוצרת בקריית חיים אין דילוג על חלק מתחנות חיפה וכו').
ב. הרכבת הישירה השניה צריכה לצאת צפונה יותר ממרכז השמונה, אחרת היא די ריקה.
ג. הלו"ז מרופד ואיטי מדי למעט התזמון בין ת"א מרכז לאוניברסיטה (3 דקות) שהוא אינו ריאלי.
ד. זמן הנסיעה בין חיפה לתחנות השרון
(פרדס חנה-הרצליה)הוארך משמעותית ויש לשקול מצב ששתיים שלוש רכבות פרבריות בשעות שיא הביקוש יצאו מרציף 3 בחוף הכרמל ויסיימו שם.
בנוסף אציג בעיות בנוגע לקו מירושלים שלא עומד בלו"ז באופן קבוע ולעתים מעכב את יציאת הרכבות צפונה מתחנות ת"א ואת הקו מרחובות והעמידה הממושכת בלוד.
אם נתקלתם גם אתם בבעיות בלו"ז ( המתנות ממושכות עקב תזמון איטי או לחלופין לו"ז לא ריאלי, ריווח בעייתי וכו') בקווי הדרום ובקו לכפר סבא, אשמח את תיידעו אותי בהן.
רכבות צמודות לרחובות
אותה הבעיה שהוזכרה לגבי הקווים לחיפה (רכבות במקבצים) קיימת גם לגבי רחובות. בשעות שיא יש שלוש רכבות בשעה בין תל אביב לרחובות, אבל שתיים יוצאות כמעט צמודות (יוצאות בהפרש של שבע דקות, מגיעות בהפרש של 11).
בלוח הזמנים הישן היו שלוש רכבות בשעה שיצאו בהפרשים של כמעט עשרים דקות זו מזו.
 

קובי221

New member


רכבות צמודות לרחובות
אותה הבעיה שהוזכרה לגבי הקווים לחיפה (רכבות במקבצים) קיימת גם לגבי רחובות. בשעות שיא יש שלוש רכבות בשעה בין תל אביב לרחובות, אבל שתיים יוצאות כמעט צמודות (יוצאות בהפרש של שבע דקות, מגיעות בהפרש של 11).
בלוח הזמנים הישן היו שלוש רכבות בשעה שיצאו בהפרשים של כמעט עשרים דקות זו מזו.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה