רוצה אבל....
New member
שיעור נהיגה
היא התיישבה ברכב, ההתרגשות של הפעם הראשונה, בפעם הראשונה היא יושבת ליד ההגה, השליטה בידייה. המורה נכנס לרכב ומתיישב בכיסא שלידה. הסבר קצר על המכונית על הכפתורים מסביב וקדימה יוצאים לדרך. היא הניחה את ידה המיוזעת מרוב התרגשות סביב מוט ההילוכים, מכניסה לראשון, רגל על הקלאצ´ ורגל שניה על הגז וקדימה. המכונית יוצאת לדרך, היא כולה סמוקה, בהתחלה המכונית נוסעת על 20 עוד אין לה מספיק בטחון עצמי (מה כבר אפשר לצפות מפעם ראשונה?) עיניה נעוצות בכביש שמולה. היא שומעת כמו מתוך ערפל את המורה אומר להעביר כבר להילוך שני, רגע מה עושים עכשיו? רגל על הגז או על הקלאצ´? איך בדיוק מעבירים להילוך שני? היא שומעת את המורה מסביר, אהה אוקיי רגל על הקלאצ´ ועכשיו שוב ידית ההילוכים, ידה כבר מזיעה הרבה יותר, הידית מחליקה לה ונכנסת כמכונה משומנת להילוך השני... היא כבר על 40, זה נראה כל כך מהר... מצפצפים לה אנשים סביבה, מה קורה, היא חושבת לעצמה, הם לא מבינים שזאת הפעם הראשונה שלי?, היא כולה מזיעה מסתכלת לכיוון המורה מבקשת במבטה את אישורו, המורה מסתכל ומחייך, יהיה בסדר הוא אומר, כך זה בהתחלה, אל תתרגשי. הנה רמזור, הצבע צהוב, מה עושים זה יתחלף לאדום או לירוק? ללחוץ על הברקס או על הגז? להמשיך? לעצור?.... הרמזור ירוק, ממשיכים, שוב הילוך ראשון, שוב הילוך שני, הילוך שלישי ו.... הילוך רביעי המכונית שועטת קדימה היא כבר על 80. כל גופה מזיע, ליבה פועם כמו שלא פעם מימיו. תרפי, אומר המורה, את לא צריכה להיות כל כך מתוחה, זה אמור להיות כיף, לא עבודה קשה. היא נותנת לגופה להרפות מעט,להכנס לקצב, להנות מהמהירות, מהאווירה מסביב, מהכוח שהנהיגה נותנת לה. היא שומעת את המורה אומר שעוד מעט השיעור נגמר, צריך להחנות את המכונית. להכניס לרוורס ושוב קדימה ושוב רוורס ושוב קדימה.... כל שרירה מתוחים, גופה דרוך, היא רטובה כולה.... אני לא אצליח להחנות את המכונית הזאת חשבה לעצמה.... היא שומעת את המורה אומר, עוד שניים שלושה קדימה ואחורה והמכונית במקום רק אל תלחצי. קדימה, אחורה, קדימה, אחורה, קדימה אחורה.... וזהו.... לדומם את המנוע. היא נשענת לאחור, נרגעת לאט לאט, נותנת לליבה לחזור לקצב הנכון, חיוך של עונג נסוך על פניה, היא מסתכלת על המורה הנחמד וחושבת לעצמה את השיעור הזה אף פעם לא אשכח.... רוצה אבל....
היא התיישבה ברכב, ההתרגשות של הפעם הראשונה, בפעם הראשונה היא יושבת ליד ההגה, השליטה בידייה. המורה נכנס לרכב ומתיישב בכיסא שלידה. הסבר קצר על המכונית על הכפתורים מסביב וקדימה יוצאים לדרך. היא הניחה את ידה המיוזעת מרוב התרגשות סביב מוט ההילוכים, מכניסה לראשון, רגל על הקלאצ´ ורגל שניה על הגז וקדימה. המכונית יוצאת לדרך, היא כולה סמוקה, בהתחלה המכונית נוסעת על 20 עוד אין לה מספיק בטחון עצמי (מה כבר אפשר לצפות מפעם ראשונה?) עיניה נעוצות בכביש שמולה. היא שומעת כמו מתוך ערפל את המורה אומר להעביר כבר להילוך שני, רגע מה עושים עכשיו? רגל על הגז או על הקלאצ´? איך בדיוק מעבירים להילוך שני? היא שומעת את המורה מסביר, אהה אוקיי רגל על הקלאצ´ ועכשיו שוב ידית ההילוכים, ידה כבר מזיעה הרבה יותר, הידית מחליקה לה ונכנסת כמכונה משומנת להילוך השני... היא כבר על 40, זה נראה כל כך מהר... מצפצפים לה אנשים סביבה, מה קורה, היא חושבת לעצמה, הם לא מבינים שזאת הפעם הראשונה שלי?, היא כולה מזיעה מסתכלת לכיוון המורה מבקשת במבטה את אישורו, המורה מסתכל ומחייך, יהיה בסדר הוא אומר, כך זה בהתחלה, אל תתרגשי. הנה רמזור, הצבע צהוב, מה עושים זה יתחלף לאדום או לירוק? ללחוץ על הברקס או על הגז? להמשיך? לעצור?.... הרמזור ירוק, ממשיכים, שוב הילוך ראשון, שוב הילוך שני, הילוך שלישי ו.... הילוך רביעי המכונית שועטת קדימה היא כבר על 80. כל גופה מזיע, ליבה פועם כמו שלא פעם מימיו. תרפי, אומר המורה, את לא צריכה להיות כל כך מתוחה, זה אמור להיות כיף, לא עבודה קשה. היא נותנת לגופה להרפות מעט,להכנס לקצב, להנות מהמהירות, מהאווירה מסביב, מהכוח שהנהיגה נותנת לה. היא שומעת את המורה אומר שעוד מעט השיעור נגמר, צריך להחנות את המכונית. להכניס לרוורס ושוב קדימה ושוב רוורס ושוב קדימה.... כל שרירה מתוחים, גופה דרוך, היא רטובה כולה.... אני לא אצליח להחנות את המכונית הזאת חשבה לעצמה.... היא שומעת את המורה אומר, עוד שניים שלושה קדימה ואחורה והמכונית במקום רק אל תלחצי. קדימה, אחורה, קדימה, אחורה, קדימה אחורה.... וזהו.... לדומם את המנוע. היא נשענת לאחור, נרגעת לאט לאט, נותנת לליבה לחזור לקצב הנכון, חיוך של עונג נסוך על פניה, היא מסתכלת על המורה הנחמד וחושבת לעצמה את השיעור הזה אף פעם לא אשכח.... רוצה אבל....