שיעור ב"שיעור קומה "

אלי אשד

New member
שיעור ב"שיעור קומה "

חוג ההרצאות "חותם שלמה " מתכנס שוב במשכנו הקבוע בבית התנ"ך והפעם לדיון על ספר "שיעור קומה ". ישנם שני ספרים מסתוריים בעברית מהמאות הראשונות לספירה. אחד מהם הוא ספר יצירה שמתאר איך לברוא יקומים . השני הוא ספר "שיעור קומה " שמתאר את חזות פניו של האל הבורא וכיצד הוא נראה. אך כמובן האל הוא לפי התנ"ך והיהדות חסר מראה חיצוני הוא אנרגיה טהורה . או שמה לא ? מיהי ומהי אותה ישות בוראת שמתוארת ב"שיעור קומה "? ספר שיעור קומה עורר במשך השנים ויכוחים סוערים ונמרצים בחוגי היהדות .הקראים השתמשו בו כסמל מרכזי לטירופה של היהדות הרבנית .המקובלים לעומת זאת השתמשו בו כספר יסוד לתורתם . ביום רביעי ה-16.12 יתקיים במוזיאון התנ"ך ". שנמצא בבית דיזינגוף בשדירות רוטשילד 16 בתל אביב בשעה חמש אחר הצהריים דיון שיכלול הרצאה קצרה של אלי אשד על נושא ספר "שיעור קומה והתעלומה הסובבת אותו". והרצאה של הגנוסטיקאי המודרני אבי לבקוביץ' על נושא : ספר שיעור קומה בעידן הפוסט טכנולוגי: מה יכול ללמד אותנו ספר מהמאות הראשונות לספירה על עידן הסינגולאריות . . הציבור המשכיל מוזמן. פרטים נוספים ראו שיעור ב"שיעור קומה " http://www.notes.co.il/eshed/63391.asp
 

יוסי ר1

Active member
למרות שאני לא שייך להרצאה

שיעור קומה לוקח את הביטויים התנכיים המתארים את הא-ל לקיצוניות - ודן במידותיו הפיזיות של הא-ל. האם הא-ל הוא רוח או חומר? נראה לי שהדיון שיתפתח שם, בהחלט ובהחלט קשור לתנ"ך.
 
שיעור קומה ? של איזה אליל ?

שאלה: ויורנו הדרתו גם כן, מה ראוי (לענות), למי ששואל שאלה בדבר שיעור קומה, האם הוא כדברי מי שאמר, שהוא חבור אחד הקראים, ומסר זאת בשם הדרתכם, או הוא סוד מסודות החכמים ז"ל, שבו עניינים עצומים, טבעיים או אלוהיים, כמו שאמר רבינו האיי ז"ל באחד הקונטרסים בשאלות חגיגה, ושכרו כפול מ"ה. התשובה: לא חשבתי מעולם, שהוא מחיבורי החכמים ז"ל, וחלילה להם, שזה יהיה מהם. ואין הוא אלא חבור אחד הדרשנין היונים ותו לא. וסוף דבר, למחוק זה הספר ולכרות זכר ענינו (הוא) מצוה רבה. ושם אלהים אחרים לא תזכירו וכו' +שמות כ"ג, י"ג+ והרי מי שיש לו קומה, הוא אלהים אחרים בלא ספק. וכתב משה.
 

יוסי ר1

Active member
נו, האם מישהו מפקפק בכך שהיתה מחלוקת

על כל הספרים של תורת הסוד? מובן וידוע שהיו רבנים שקבלו ספרים אלו כמקודשים, ורבנים אחרים הקצו אותם מחמת מיאוס. למה אתה צריך לתהות על ספר עלום כמו "שיעור קומה", ראה את המחלוקת, שעד היום לא שככה, על ספר הזוהר? כמה רבנים, גדולי ישראל, דחו אותו כזיוף?
 

eyalnadav

New member
על ספר הזוהר אין מחלוקת

שהוא חיבור מתקופת התנאים והוספת של תלמידים מאוחרים יותר. וזה מה שהתקבל אצל כל גדולי ישראל עד היום בפרט המקובלים האר"י ,רש"ש ותלמידיהם אחריהם וכן בעש"ט ותלמידיו אחריו וכן שאר הפוסקים האחרונים , וכן מרן השו"ע ובבית יוסף מביא ספר הזוהר לרשב"י. כאשר יש הלכה בספר הזוהר ומחולקים הראשונים -ההלכה כמו הזוהר . אם הזוהר היה יצירה של אחד מהראשונים - הוא היה נחשב כדעה אחת לכל היותר. כיום דעת הפוסקים שמי שחולק שספר הזוהר הוא מרשב"י ותלמידיו - אינו אלא אפיקורוס
 

masorti

New member
שטויות במיץ עגבניות...

ידוע לכל שספר הזוהר חובר במאה ה-13 ע"י רבי משה דה-ליאון, כשההשראה באה לו מספרות המיסטיקה הקדומה. אני מניח ש"דעת הפוסקים" היא דעת אותם פוסקים המקובלים עליך. תשאל למשל את הדרדעים מה דעתם בנושא. אתה כמובן משקר במצח נחושה בטענה שקדמות הזוהר התקבלה "אצל כל גדולי ישראל מאז ועד היום". אפילו בקרב המקובלים היו שראו בו יצירה של ימי הביניים.
 

יוסי ר1

Active member
אז ככה:

על ספר הזוהר היתה מחלוקת באשר לאטנטיות שלו, החל מהיום בו פרסם ר' משה דה ליאון את העותק הראשון, ועד ימינו. את רשימת הטוענים לזיוף ודיון ארוך על דעת כל אחד מהם, ניתן למצא בהרחבה בספריו של פר' ישעיה תשבי - "משנת הזוהר" ו"פרקי זוהר". ולעניין הטענה שהמחבר הוא ר' משה דה ליאון - כדאי לקרא את המאמר של הרב כשר, אני לא זוכר כרגע את שם המאמר במדוייק. הרב כשר מוכיח שם כי לא ייתכן שר' משה דה ליאון, כותב סוג ז', שיצירות אחרות שלו מוכרות לנו, יכתוב יצירה מופלאה כמו הזוהר. מכסימום הוא המעתיק. הרב כשר גם דוחה שם את הקביעה של גרשום שלום (ושל תשבי בעקבותיו) כי המחבר הוא דה ליאון, ומבקר קשות את שלום על שחזר בו בספרו האחרון מהקביעה שלא ליאון הוא המחבר - בלי להסביר את כל שלל הנימוקים שהביא בעבר להוכחה שלא דה ליאון הוא המחבר. בקיצור - לא ר' משה דה ליאון הוא מחבר הזוהר.
 
שילמת על הפירסומת????????????????????????

חוסר ידיעתך בחכמה האלוקית זועק מכל אות ואות (למזלך ישנם הרבה ש"יקנו" את דבריך) "האל הוא לפי התנ"ך והיהדות חסר מראה חיצוני הוא אנרגיה טהורה" שטויות במיץ תיאור האל כאנרגיה הוא כפירה ואין זו דעת חכמי ישראל "לית בך תפיסה כלל" אנרגיה אלק....
 
למעלה