שינויים בקווי עכו

konforty25

Active member
שינויים בקווי עכו מ 25.7.25
 

קבצים מצורפים

  • Screenshot_20250723_134207_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134207_Chrome.jpg
    KB 417.9 · צפיות: 30
  • Screenshot_20250723_134255_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134255_Chrome.jpg
    KB 307.7 · צפיות: 29
  • Screenshot_20250723_134322_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134322_Chrome.jpg
    KB 323.9 · צפיות: 21
  • Screenshot_20250723_134336_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134336_Chrome.jpg
    KB 352.8 · צפיות: 20
  • Screenshot_20250723_134356_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134356_Chrome.jpg
    KB 355.4 · צפיות: 20
  • Screenshot_20250723_134422_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134422_Chrome.jpg
    KB 269.9 · צפיות: 19
  • Screenshot_20250723_134441_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134441_Chrome.jpg
    KB 306.6 · צפיות: 19
  • Screenshot_20250723_134503_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134503_Chrome.jpg
    KB 278.8 · צפיות: 20
  • Screenshot_20250723_134530_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134530_Chrome.jpg
    KB 272.4 · צפיות: 21
  • Screenshot_20250723_134543_Chrome.jpg
    Screenshot_20250723_134543_Chrome.jpg
    KB 226.3 · צפיות: 30

הנוסע הצפוני

Well-known member
התחנה המרכית בעכו לא קיימת בפועל יותר מעשור. יש שם כמה תחנות בסמוך למבנה התחנה המרכזית שהיה מתפקד עד שנות ה 2000. מאז אין שם שום שרותים שאמורים להיות בתחנה מרכזית או במסוף.
כל אוסף של תחנות רגילות יעשה את אותה העבודה.
הנכון לדעתי היה לסדר סוג של מסוף אוטובוסים נורמלי בסמוך לתחנת הרכבת.
 
התחנה המרכית בעכו לא קיימת בפועל יותר מעשור. יש שם כמה תחנות בסמוך למבנה התחנה המרכזית שהיה מתפקד עד שנות ה 2000. מאז אין שם שום שרותים שאמורים להיות בתחנה מרכזית או במסוף.
כל אוסף של תחנות רגילות יעשה את אותה העבודה.
הנכון לדעתי היה לסדר סוג של מסוף אוטובוסים נורמלי בסמוך לתחנת הרכבת.
תכף תגיד לי שהיא לא קיימת יותר מתחנה נס ציונה אם אתה מבין
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
תכף תגיד לי שהיא לא קיימת יותר מתחנה נס ציונה אם אתה מבין
האמת אף פעם לא יצא לי לעבור בנס ציונה חחח. אבל המקרה של עכו זה דוגמה טובה לעיר שלא באמת צריכה תחנה מרכזית.
רוב היוממים נוסעים ממנה לחיפה, חלק גדול מהם ברכבת שממילא לא קרובה מספיק לתחנה המרכזית כדי שזה יחשב מסוף אחד (כמו חוף הכרמל או כרמיאל).
לנוסעים באוטובוס יש את קווים 271 ו 251 שגם עושים מסלול בעיר. כך שלחלק גדול מהנוסעם אין באמת צורך בהחלפה בין אוטובוסים עירוניים לבין עירוניים שזאת אחת הפונצקיות העיקריות של תחנה מרכזית.
 

Ccyclist

Well-known member
שינויים בקווי עכו מ 25.7.25

מזעזע שאין מידע כלשהו על תדירויות. מבחינת נוסעים ונוסעים פוטנציאלים זה מידע חשוב שעוזר לבחור בקו או בתח"צ בכלל.

כמו כן אין התייחסות לקו 3 אם הוא עדיין במיניבוסים.

עכו זה מקום שביקרתי בו 3 פעמים בשנים האחרונות ב 3 דפוסים שונים.

בפעם הראשונה שילבתי חניה בקניון עכו ואוטובוס. הקו לשער העיר העתיקה היה טוב, אך המיניבוס מהחומה היה גרוע שכמעט עליתי על מונית.

בפעם השניה נסעתי ברכבת. האוטובוס הפנימי נמנע באופן מחפיר מהכניסה לעיר העתיקה "בגלל פסטיבל התאטרון". רק בישראל יסיטו את התח"צ ממוקד ציבורי וישאירו את החניון פתוח. בהלוך האוטובוס הוריד אותי כרבע שעה הליכה מהנמל, בחזור עד שהלכתי רבע שעה לתחנת האוטובוס היתה שם המתנה של רבע שעה לאוטובוס הבא לרכבת, אז גם את זה הלכתי.

בפעם השלישית, הודות לעצה טובה בפורום וטייס אוטומטי ברכב - נהגתי.

אני לא בטוח איך הרפורמה הנוכחית תשפיע על הבחירה שלי בפעם הבאה, כי בלי תדירויות קשה לדעת מה תהיה חווית הנוסע.
 
חבל שההסתכלות היא לתושבי עכו בלבד ולא, למשל, לסטודנטים מבחוץ שלומדים במכללה.
הדוגמה המובהקת היא קו 3 - קו שמתואם בצורה מעולה עם הרכבת ומגיע מהרכבת למכללה ב3 דקות. מדהים.
אבל מעכשיו הוא לא יכנס יותר למכללה כדי "לקצר את הנסיעה שלו" והסטודנטים שמגיעים ברכבת יאלצו לרדת בצומת ליד וללכת כ5 דקות ברגל. קו 2 שמגיע למכללה לא רלוונטי לתושבי חוץ.
אותו דבר גם עשו בכרמיאל לפני כמה שנים, כשביום בהיר אחד החליטו להוציא את כל האוטובוסים מהמכללה. עכשיו הסטודנטים צריכים לעלות לשדרות נשיאי ישראל כדי לתפוס אוטובוס, עליה שהיא לא נעימה בחום או בגשם.
 

הנוסע הצפוני

Well-known member
חבל שההסתכלות היא לתושבי עכו בלבד ולא, למשל, לסטודנטים מבחוץ שלומדים במכללה.
הדוגמה המובהקת היא קו 3 - קו שמתואם בצורה מעולה עם הרכבת ומגיע מהרכבת למכללה ב3 דקות. מדהים.
אבל מעכשיו הוא לא יכנס יותר למכללה כדי "לקצר את הנסיעה שלו" והסטודנטים שמגיעים ברכבת יאלצו לרדת בצומת ליד וללכת כ5 דקות ברגל. קו 2 שמגיע למכללה לא רלוונטי לתושבי חוץ.
אותו דבר גם עשו בכרמיאל לפני כמה שנים, כשביום בהיר אחד החליטו להוציא את כל האוטובוסים מהמכללה. עכשיו הסטודנטים צריכים לעלות לשדרות נשיאי ישראל כדי לתפוס אוטובוס, עליה שהיא לא נעימה בחום או בגשם.
נכון היה סידור מאוד נוח לסטודנטים בבראודה. אני מנחש שזה בוטל בגלל הצפיפות בתוך המכללה. קווים 262+263 היו נכנסים בנסיעת ההלוך והחזור. לכל קו יש תדירות של 3 נסיעות לכיוון בשעה, כך ש כ 12-14 אוטובוסים בשעה היו נכנסים למכללה. אפשר היה במקום זאת לבנות כיכר שתאפשר לעשות פרסה בכניסה לקמפוס. במצב היום המכללה אכן לא אטרקטיבית להגעה בתח''צ ורב הסטודנטים מגיעים ברכב (וזה יוצר פקקים גדולים בבוקר באזור היציאה המערבית מהעיר)
הבעיה הזאת מאפיינת את רב המכללות, בצפון בפרט, רובן כביכול סמוך לעיר אבל לא באמת נגישות בצורה טובה בתח''צ. ואז או שיוצרים קווי סטודנטים שזוכים להרבה ביקורת על בזבוז משאבים כביכול או שהסטודנטים באים עם רכב. היוצא דופן הם הטכניון, אוניברסיטת חיפה וקמפוס הנמל בחיפה שיש להם נגישות טובה מאוד בתח''צ.
 
נכון היה סידור מאוד נוח לסטודנטים בבראודה. אני מנחש שזה בוטל בגלל הצפיפות בתוך המכללה. קווים 262+263 היו נכנסים בנסיעת ההלוך והחזור. לכל קו יש תדירות של 3 נסיעות לכיוון בשעה, כך ש כ 12-14 אוטובוסים בשעה היו נכנסים למכללה. אפשר היה במקום זאת לבנות כיכר שתאפשר לעשות פרסה בכניסה לקמפוס. במצב היום המכללה אכן לא אטרקטיבית להגעה בתח''צ ורב הסטודנטים מגיעים ברכב (וזה יוצר פקקים גדולים בבוקר באזור היציאה המערבית מהעיר)
הבעיה הזאת מאפיינת את רב המכללות, בצפון בפרט, רובן כביכול סמוך לעיר אבל לא באמת נגישות בצורה טובה בתח''צ. ואז או שיוצרים קווי סטודנטים שזוכים להרבה ביקורת על בזבוז משאבים כביכול או שהסטודנטים באים עם רכב. היוצא דופן הם הטכניון, אוניברסיטת חיפה וקמפוס הנמל בחיפה שיש להם נגישות טובה מאוד בתח''צ.
זה לא מדוייק, כיוון ש262 ו263 היו נכנסים למכללה בשעות הבוקר בנסיעות מכיוון חיפה/עכו בלבד ובשעות הצהריים ואחה"צ בנסיעות לכיוון חיפה ועכו בלבד. להוסיף את העובדה ש263 פועל רק פעמיים בשעה, יצא שנכנסים בסך הכל 5 אוטובוסים של אגד בשעה. להוסיף לזה נסיעות מדי פעם של נתיב אקספרס / נסיעות ותיירות - יוצא שבשעות שיא נכנסים למכללה במקסימום 7 אוטובוסים.
אבל כן, אני מאמין שבשורה התחתונה זה בוטל בגלל הצפיפות במכללה, שנובעת ההעדפה לרכב הפרטי.
ההגעה למכללה עדיין סבירה, בעיקר מהרכבת, אבל החזור פחות נוח. חבל.
לדעתי במקרה של כרמיאל טוב היה אם היו מכניסים את אחד הקווים העירוניים לשטח המכללה ככה שהיה באמצעותם "טרמפ" מהיר לרכבת.
 
למעלה