שינה על הבטן

שינה על הבטן

היום היינו אצל הרופא והרופא אמר לא לתת לו לישון על הבטן בגלל מוות בעריסה. עד היום הוא היה ישן על הבטן וכך היה יושן יותר שעות. לעומת הרופא האחות בטיפת חלב אמרה לי שאם הוא יושן טוב על הבטן כן לתת לו לישון על הבטן. נראה לי הגיוני יותר לתת לו לישון על הבטן קודם כל בגלל הרפלקס שיש להם שהם קטנים ומקפיץ אותם אם הם ישנים על הגב. דבר שני אם הם פולטים זה נראה לי יותר בטוח על הבטן כי אז הוא פולט החוצה ולא נחנק פנימה . בנוסף הוא גם מצונן אז נראה לי שזה פחות בטוח על הגב מכיוון שאז הנזלת לא יורדת לריאות. הייתי שמחה לקבל תגובות לכאן או לכאן
 
../images/Emo41.gif../images/Emo41.gif../images/Emo41.gifמקפיצה לעצמי לתגובות

 

טלי 234

New member
בעקרון מחקרים מראים

ששכיחות מקרי מוות בעריסה עולה מאוד כאשר תינוק ישן על הבטן. כדאי לעשות חיפוש בפורום לפי המלים "מוות בעריסה" ו"בטן" - היו המון המון המון שרשורים על אותה דילמה בדיוק. אצלינו, אגב, היא ישנה על הגב בדיוק מהסיבה הזו.
 

בוציקה

New member
המלצת משרד הבריאות היא חד משמעית

שינה על הגב. לא מרת בן כמה הגוזל אבל אני מתארת לעצמי שהוא מתחת לגיל שנה ועוד לא התחיל להתהפך בשינה. לגבי האוכל - זו בדיוק הסיבה שרוצים שנשכיב אותם על הגב. הם פשוט לא יכולים להחנק מהאוכל אם פולטים אותו במהלך השינה.
 

naamamushki

New member
הי אמא של בוטן...

גם אני משכיבה את גפן על הבטן. למרות שבטיפת חלב כעסו עלי - רק ככה היא ישנה כמו שצריך. אין הוכחות חותכות לגבי הגורמים למוות בעריסה הכל זה השערות או סטטיסטיקות... אם הוא יודע להפוך את הראש לבד כמו שצריך אז לא אמורה להיות בעיה אבל תמיד עדיף גם בייבי סנס... ככה זה אצלנו. בהתחלה מאוד חששתי אבל אני מאמינה שלא זה מה שגורם לתינוק למות בשנתו... שוב - דעתי האישית - לתת לתינוקות לישון כמו שנוח להם... גם ככה הם די מהר (כל אחד בקצב שלו) לומדים להתהפך וישנים איך שבא להם...
 

טלי 234

New member
הי נעמה, משהו לגבי מה שכתבת...

כתבת "אם הוא יודע להפוך את הראש לבד כמו שצריך אז לא אמורה להיות בעיה". זה ממש לא נכון כי מוות בעריסה יכול להתרחש גם בגיל של כמה חודשים או אפילו עד גיל שנה, כשכבר ממש אין בעיה להפוך את הראש.
 

naamamushki

New member
צודקת... אבל זה קורה גם על הגב...

שוב מה שכתבתי זה שאם התינוק שולט בתנועות הראש שלו אז הסיכון הוא בערך אותו סיכוי כמו על הגב כי אין עדיין תשובה חד משמעית לגבי הסבות למוות בעריסה... אותנו כשהיינו תינוקות אמרו לשים רק על הבטן כי על הגב גורם למוות בעריסה - זה מן פרדוקס כזה...
 
זאת המלצה

וכמו כל המלצה יש כאלה שמקפידים ויש כאלה שלא. לדעתי, שינה על הבטן היא הרבה יותר טובה, הילד מתפתח יותר מהר כי מכיוון שהוא ישן על הבטן לא יפריע לו להיות על הבטן גם כשהוא ער. השינה על הגב מעכבת ואף מבטלת לפעמים, את שלב הזחילה שהוא מאוד חשוב. דילוג על שלב הזחילה יכול לגרום לקשיי למידה בעתיד. ובנוסף שכיבה מרובה על הגב גורמת לראש שטוח מאחור. זאת רק דעתי אז אנא אל תתנפלו עלי! ודרך אגב, בני ישן על הגב מגיל 3 חודשים.
 

T noki

New member
ההמלצה להשכיב על הגב נובעת

ממחקרים שעשו בנושא ובהם גילו חד משמעית שתינוקות שהושכבו על הגב לעומת על הבטן היו בסיכון נמוך הרבה יותר למוות בעריסה. תינוקות שהם גם כך בסיכון יותר גבוה למוות בעריסה כמו פגים, תינוקות להורים מעשנים ועוד - חשוב פי כמה להשכיבם על הגב. אז לאור הנ"ל הוחלט בעולם וגם בארץ להמליץ לא להשכיב על הבטן אלא על הגב.בעבר היתה הנחיה על הגב או על הצד, בשנים האחרונות זה על הגב. עכשיו כל אחת תעשה את השיקול שלה - אני העדפתי להשכיב על הגב. שינה על הגב אינה רלבנטית לזחילה או התפתחות - אני מדגישה שבזמן ערות מומלץ דווקא לשים הרבה על הבטן כדי לחזק את שרירי חגורת הכתפיים והצוואר וכן לעודד זחילה ותנועה. ההתפתחות היא בזמן ערות ולא בזמן שינה. והראש השטוח במקצת אינו מזיק , לא מסוכן, וקיים אצל רוב התינוקות ועובר לבד כשהם מתחילים לזחול. לכן אם מחליטים עפ"י ידע מקצועי מומלץ בהחלט להשכיב על הגב. אם מחליטים משיקולים אחרים - לכל אחת השיקולים שלה.
 
למעלה