שין ספליט

  • פותח הנושא xc
  • פורסם בתאריך

xc

New member
שין ספליט

אני רץ כ70 ק"מ בשבוע ומתאמן על מסלול (כרגע) פעם אחת בשבוע. לפני חודש התחיל לי שין ספליט בשתי הרגליים, תופעה שלא חדשה לי, נחתי 3 ימים ושמתי קרח וזה עבר. הבעיה היא שלפני שבועיים הכאבים חזרו ואף התגברו , כרגע אני נח, ושאלתי היא האם מישהו יודע כיצד אני יכול לזרז את תהליך ההחלמה?(אני רוצה לחזור לפעילות כמה שיותר מהר אבל בחכמה ובלי כאבים), אולי תרגילי גמישות מיוחדים? או תכשירים וכו´. זה מאוד חשוב לי כי כול יום שאני לא מתאמן אני משתגע. נ.ב- הכאבים הם אך ורק בריצה, לא בהליכה לא בעליה או בירידה במדרגות. אך ורק בריצה (וכמובן בקפיצות) לכן המצב הוא עוד סביר, ואיני סבור כי יש סכנה לשבר מאמץ (תקנו אותי אם אני טועה).
 

lir5353

New member
תוכל להסביר לי מה זה שין ספליט

כי אני כמעט בטוח שאני סובל מתופעה דומה !
 
הכאבים קיבלו שוק

שלום רב, התופעה שאתה מתאר מוכרת וידועה ומהווה מטרד רציני ביותר עבור אתלטים רבים. בדרך כלל הדלקת נובעת משינוי במשטחי הריצה או בעקבות עבודת ניתורים מרובה. בשלב הראשון בדרך כלל עדיף לבצע עיסוי בקרח לאחר האימון במשך 7-10 דקות. במהלך היום מומלץ לבצע מתיחות לשרירי השוק, הן הקדמי והן האחורי, ולפני האימון כדאי לעסות במשחה אנטי-דלקתית כמו וולטרן. חשוב מאוד לא להפריז ולא להגיע לתחושות הכאב אלא לווסת את האימון. חימום הדרגתי חשוב אף הוא, כלומר הכנה מפרקית ושרירית, פעילות ריצה קלה, שוב תרגול וחוזר חלילה. שלב מתקדם יותר הוא טיפול בתרופות נוגדות דלקת ממשפחת ה-NSAID, כמו ואיוקס ודומיו. אם המצב ממש מציק כדאי לקבל טיפול פיסיותרפי מתאים ממומחים בטיפול בפגיעות ספורט. בהצלחה! מולי
 
למעלה