שימו
לאתר הבא

מני.ת

New member
לא כל כך מתאים לפרלינים

מאחר ואלה תבניות רכות. מתאים בעיקר לCOMPOUND CHOCOLATE שהוא שוקולד ללא חמאת קקאו. סלחני לחלוטין בכל עניין וכמובן לא דורש טמפרור. התפלאתי לגלות שהרבה אנשים לא מרגישים הבדל בטעם בין שוקולד כזה לשוקולד אמיתי. תמציות הטעם זה דבר מוצלח. ואני משתמש בהם להעשרת שוקולד לא בפרלינים וגיליתי שאנשים אוהבים את זה (תפוז, קינמון, קוקוס)
 

מני.ת

New member
יש לי זכרון גרוע מאד מהצמקאו

אמא פעם קנתה את זה בסוף שנות השבעים אם אני לא טועה והטעם היה נורא. השוקולד נטול חמאת הקקאו שנמכר פה לא מזכיר את הזוועה ההיא. יתכן שהצמקאו הישראלי השתפר או שכדאי לנסות תחליפים מתוצרת חוץ. אני בטוח שנמכר איפהשהו בארץ. אמור להיות יותר זול משוקולד רגיל מאחר ולא מכיל חמאת קקאו.
 

bakery

New member
מה כבר יכול להשתפר מני ../images/Emo9.gif

יש לו טעם מגעיל (לטעמי) אבל מסתבר שלא מבחינים בו בציפוי חטיפים וופלים וכו', המתיקות מטשטשת את הטעם. הוא הרבה יותר זול משוקולד רגיל, גם מאלו עם אחוזי מוצקי קקאו נמוכים. אז אם זאת שכבה דקיקה כמו על קרמבו...ניחא, אבל בשכבה עבה זה ממש לא טעים על גבול מגעיל. אבל...הוא נוח לעבודה, יציב בטמפרטרת החדר, נוח להתזה ומתגבש מהר ללא צורך בקירור.
 

המפיסטה

New member
אז אנחנו מדברים על צמקאו או לא?

אני אגב משתמש בצמקאו כתחליף לפאט א גלאסג', ושאלה לבייקרי למה להשתמש בצמקאו להתזה? מה נוח בזה?
 

bakery

New member
צימקאו...

נוח מכמה בחינות... ראשית הוא זול בהשוואה לשוקולד ובייצור תעשייתי זה חשוב מאד. שנית, מתייצב במהירות בטמפרטורת החדר ללא צורך בקרור. שלישית, אינו מצריך דילול להתזה בחמאת קקאו כמו שוקולד רגיל, שזה גם פשוט יותר לשימוש וגם זול. לא השתמשתי בו מעולם לציפוי או התזה, אבל מי שעבד איתו למטרה זאת אמר שהוא נוח יותר. בהתזת תערובת שוקולד רגיל וחמאת קקאו יש צורך בהקפאת המוצר לפני ההתזה בכדי לייצב מיידית את השוקולד המרוסס או להעביר במנהרת קרור בכדי לייצבו. פרט לכך צימקאו נוח ליצירת אלמנטים לקישוט עוגות וקינוחים, נשמרים זמן רב בתנאי איחסון רגילים.
 

netany

New member
שאלות

האם יש צורך לטמפרר צימקאו? ועוד שאלה- כאשר מוסיפים חמאת קקאו לשוקולד מריר, האם יש צורך בטימפרור, או שאפשר לעבוד איתו כמו שהוא? וגם, האם אפשר להוסיף חמאת קקאו לשוקולד חלב או לבן על מנת שיהיה דליל יותר ושכשהוא יתקשה יהיה קשיח יותר? תודה על התשובות ועל הסבלנות.
 

מני.ת

New member
תשובות

צמקאו לא צריך לטמפרר. חמאת קקאו שמוסיפים לשוקולד אמיתי משבחת את תכונותיו (ברק, קריספיות, התמוססות יותר נעימה בפה, טמפרור יותר קל). את חמאת הקקאו יש להוסיף בתחילת ההמסה של השוקולד ובשום אופן לא לאחר הטמפרור. חמאת קקאו ניתן להוסיף לכל סוגי השוקולד . לפי אופי האפליקציה הנדרשת מוסיפים את הכמות הרצויה של החמאה. ככל שיש יותר חמאת קקאו, השוקולד יהיה יותר דליל. בפרלינים, לדוגמא דלילות היא תכונה רצויה על מנת להגיע לקירות קונכיה דקים. אבל אם השוקולד המומס יהיה יותר מדי דליל, קירות הפרלין יהיו יותר מדי דקים והפרלין "יתפצלח" בזמן הוצאתו מהתבנית. צריך להתנסות בכדי להגיע לצמיגות הרצויה.
 

מני.ת

New member
אז אין חדש תחת ה../images/Emo42.gif ...

אין איזשהו מוצר אחר דומה בטעם יותר סביר שנמכר בארץ? אגב, גם זה שנמכר כאן וטעמו סביר משאיר טעם לואי רע בפה
 
למעלה