שימוש ב-XML, לצרכים מסויימים.

שימוש ב-XML, לצרכים מסויימים.

יש לי סידרת "תחקירים" שאני רוצה לפרסם באתר. באופן ראשוני, חשבתי לעשות את זה סטטי ולסגור עיניין, שכן לא מדובר בדברים שישתנו הרבה בעתיד. אבל, הדבר יצרוך ממני לעשות הרבה עמודים, ונאמר לי שעם XML אני פשוט עושה עמוד אחד, ומאכסן את כל החומר בקובץ אחד חיצוני, מעיין דיבי סטטי, ושולף את החומר מתוכו. השאלות הן כאלה: 1. האם יש יתרון נוסף ל-XML פרט לעובדה שהקובץ יורד ללקוח וזה מהיר פי כמה וכמה מצד שרת? 2. נניח שכל הקובץ של התחקירים הוא 100K. האם העמוד הראשון יטען לפני שהקובץ ירד ללקוח במלואו - או שמא רק לאחר שהקובץ ירד ללקוח הדף יטען? האם יש הגבלה מוסכמת כלשהיא לגודל הקובץ שאפשר לנפח? 3. מה הרעיון שכל החומר שלי ירד ללקוח - בשביל מה הוא יחזור לאתר?? הרי גם אם הוא רצה לקרוא תחקיר מסויים - כל התחקירים ירדו אליו... 4. האם התפיסה שלי לגבי XML נכונה בכלל?? בתודה מראש, ושיהיו לנו חיים שקטים
, השפוי האחרון.
 
תשובות

לפני הכל, אני ממליץ לקרוא קצת על XML. לדעתי, אתה מחמיץ את המהפכנות ואת היתרונות האדירים של השפה. כבר אמרתי משהו על הודעת הפתיחה, כשאני חושב על זה... לגופו של עניין - 1. ישנם יתרונות עצומים ורבים ל-XML על פני היתרונון הטכני שציינת. גמישות תצוגה, סטנדרטיות, חופשיות טכנולוגיות הן רק חלק מהן. 2. תלוי. לרוב, אתה תשלח את ה-XML ואת ה-XSL והדפדפן יזווג ביניהם. קרי, החומר יטען ולאחר מכן יוצג. אין הגבלה מוסכמת לגודל. ראיתי כבר מסמכי XML בני עשרות מגות. 3. אין שום רעיון בזה. זהו שימוש מאוד מסויים ב-XML והוא עושה שכל, רק אם אתה צופה שהלקוח ינווט רבות בנתונים ואתה לא רוצה להעמיס על השרת. 4. לא ממש. אתה שוכר שטח איחסון או שהשרת או שלך ?
 
שוכר. למה?

אגב, שברת את המוסכמות פה בפורום - הודעה ליום
אלירן - מה קורה?!?!? אנשים תתעוררו!!! אני חושב שאני אתחיל לקרוא את המדריך של W3schools ואז נדבר
תודה!
 
מישהו כבר אמר זאת

ואני מצטרף לדעתו. לתחושתי, הכותבים (עד עתה) אינם מתמצאים ב-XML. שאלתי כיוון שאם השרת היה בשליטתך, יכלת ללכת לכיוון מעניין (מבחינתך) של שימוש בשרת XML לניהול הנתונים. זה היה משפשף אותך עם הטכנולוגיה ומרחיב את הפרספקטיבה. אבל ניחא.
 
שרת XML

מורידים ומתקינים, כמובן.
שרת XML הוא למעשה חבילת תוכנה, אשר יודעת לנהל ולטפל במידע באמצעות טכנולוגיות XML. קרי - 1. טיפול במידע הרארכי - אחסון, אינדוקס ואבטחה בעלי אופי הירארכי. 2. תמיכה במודלי נתונים - DTD וסכמות. 3. גישה לנתונים באמצעות XPATH ו-XQUERY. 4. תמיכה ברינדור תצוגה באמצעות XSL-ים. 5. API לגישה פרוגרמטית. 6. תוכניות שירות לטיפול בנתונים. אלו עיקרי הדברים. אם יש לך זמן פנוי ואתה מבין את חשיבותה של XML, מומלץ להיכנס לעניין וללכלך את הידיים (ואת הראש).
 
למעלה