שימון המכניקה.

Fake Jew

New member
שימון המכניקה.

איך להכין את המכניקה של האופניים לשימון? שרשרת, גלגלי שיניים וכל היוצא בזה. לאחר נסיעה מאובקת ביותר... לשטוף לחלוטין עם מים את המקום ואז לשמן ולחכות מ'ס שעות או להבריש עם מברשת ולשמן על אבק שיכול להשאר שם.. איך נכון לעשות?
 

NOS RACING

New member
אסור לשטוף עם לחץ ישיר! ושטיפה

יכולה לגרום לשחיקה של המכניקה. קח דלי מים עם נוזל ניכוי כלים (פלמוליב פריי ..אותו דבר..) קח מברשת ותנקה עם הסבון את כול המכניקה ואת האופניים. אכר כך קח ברז מים בלי לחץ ישיר!שיהיה על מצב פתוח כזה מפוזר לצדדים ובלי לחץ חזק או ישיר תתזיז ותוריד את כול הסבון. אחרי זה בשמש עד שייתייבש או עם סמרטוט (בגד ישן) ואז תשמן. אם יש לך דיסקים הידראולים תדאג ששמן לא יידע בהם ולא זרם ישיר של מים או חומרי ניקיו וכו. תכסה אותם ואת הקליפר עם שקית ניילון ותקשור אותה לקליפר שלא יהיה כניסת מים ישירה.אם בכלל..
 

Fake Jew

New member
תודה ועוד שאלה

שימון מחייב שטיפה כללית? או אחרי ניקוי עם מברשת אפשר לשמן? או לא מומלץ?
 

nintense

New member
אם אתה לא בעניין של שטיפות...

שימון בשמן טפלון והברשה ושימון בסוף כל רכיבה גם כן עובד. אם אתה פוחד ממים, זה שכתב לפני סיפורי איימה על שטיפה במים כנראה שחי בסרט אחר.
 

Fake Jew

New member
הבעיה היא

שהמוכר בחנות אמר לי שלא מומלץ לשטוף עם מים כי הם יכולים להכנס להרבה מקומות שם לעמוד ולגרום להחלדה של חלקים. אצלי בולמי V מכניים.
 

NOS RACING

New member
אצלי אף על פי שהציר מרכזי הוא אטום

כול הצירים אטומים בערבון מוגבל ושאתה שוטף ומגיע לבפנים זרם מים ונכנס הוא עומד שם ואצלי פשוט כול הלאגרים התפוררו בגלל ששטפתי ככה והלך הציר ואיתו 400 שקל שהחלפתי ציר. אז לא מומלץ לשטוף זרם ישיר אלא הזרם העדין הזה כמו של ממטרות.
 

T KEL

New member
ואני שוטף בזרם הכי חזק מספר שנים

את כל האופניים שלי ולא קורה כלום,נס? אולי יש לי כוחות על טבעיים ולא ידעתי? שב בקשט,כלום לא קורה אלא אם כן יש לך אופניים ב400 שקל.
 

NOS RACING

New member
אתה יכול להתיז זרם חזק אבל לכיוון

הקרנאק והצירים המים יכולים לחדור ותגיד יפה שלופ לציר שלך.אתה יכול להתקשר למצמן בילו ולשאול אותו ובדיוק מה שאמרתי לך זה מה שהוא יגיד לך. תשאל מה קרה לציר של עדן פרג' עם הג'י טי מוטו
 

T KEL

New member
אני אומר לו שלום,כל יום לפני הרכיבה

ואפילו יותר מזה,הוא מחזיר לי שלום שלום ושואל אותי מה נשמע? אני אומר לו וואלה הכל בסדר מה איתך? והוא אומר לי,מבסוט מהחיים,אתה יודע קיץ חם ומזיעים וסבבה שאתה מקלח אותי ככה פעם בשבועה,אתה מכיר אותי,קצת בוץ ואבק ואני מתחיל לצייץ,שאתה עושה לי זרם חזק על הגב אני בעננים..תודה אחי,אני חייב לך על זה! ילד,שתוק בשנית,ממש לא מעניין אותי מי אתה אבל אתה מבלבל בביצים להרבה אנשים בכל פורום אפשרי.
 

NOS RACING

New member
למה להתווכח על שטויות.. היום אני

ישתדל לצלם ולכניס לתמונות של הציר תראה איך הוא היתעוות ואין מה שמרזיק אותו וכול הלאגרים התפורורו מחלודה ואי אפשר בכלל להרכיב אותו כבר מרוב שהוא מת. ציר של טרובטיב. ניראה מסיבי והכול אבל הלך קפוט כתוצאה ממים שנכנסו אליו בזרם ישיר.
 

T KEL

New member
אחלת אותה,אין לך מושג בטיפול

אופניים ואתה משחק אותה מדריך פה..אווך עוד אחד...
 

NOS RACING

New member
???אתה מתנהג כמו ילד קטן וזאת לא

המטרה פה. אני למדתי מטעויות. ואני לא רוצה שעוד אנשים יחזרו על זה.
 

menzib

New member
קוקוריקו

מה שהבחור אומר זו אמת ויעידו שני צירים מלאי מים שהחלפתי בשתי זוגות אחרי החורף. אני לא שוטף יותר ואם כן, רק חלש ולא לכוון הצירים. בקיץ אין סיבה לשטוף בכלל. זאת עובדה ידועה שגם למיסבים סגורים נכנסים מים, וכל מכנופן יודע את זה, ורק אתה מתלבש פה על איזה ילד שבעליל יותר מבוגר ממך, ומתנפח כמו תרנגול. לפני שאתה עושה עוד קוקוריקו אחד, כלל ברזל, לא שוטפים בכוון הצירים קראנק נאבות ומיסבי שלדה, כל השאר אין בעיה. אם יש בעיית בוץ, אפשר בזרם חלש ומפוזר בלבד ולא בלחץ וגם אז לא בניצב לציר. אחרת, שלמו.
 

nintense

New member
מנחם, בד"כ אני מסכים איתך...

הפעם לא, ויעידו על כך אופני שנשטפים בזרם חזק (קר) לפחות פעם בשבוע, ומאות אופניים של לקוחותי במהלך השנים שנשטפו באותה צורה. מיסבים אטומים, כשמם כן הם... אטומים (לא לטבילה) ואם הם לא אטומים הם פגומים ויש להחליפם. מיסבים שאינם אטומים במקור - בד"כ מיסבים כדוריים, יש לנקות ולגרז פעם בחצי שנה בלי כל קשר למים.
 

menzib

New member
על הסטייל של הבחור בטוח אנו מסכימים

ולגבי ציר של טרואטיב סטיילו 2006 חלול חדש
שישה חודשים אחרי חורף פשוט היה מלא במים ובוץ? ואני חושב שהוא מהזן הסגור. השני היה ציר רגיל של טרואטיב. כנראה שסגור אינו בהכרח אטום למים, אבל עזוב רגע, לא לכולם יש מיסבים סגורים ולחברה פה, יש גם אופניי כניסה. אז בעצם צריך לדייק, מיסבים סגורים-אפשר במידה ואכן אטומים למים. צירים רגילים-לא ממש. נאבות אותו הדבר. הכל מאהבה, אבל בדיבור עם מכונאי אופניים מקומיים שגם להם ניסיון רב כמוך, ממליצים בפירוש על מה שתואר?
 

nintense

New member
גם לי יש את ה GPX...

ובינתיים אין כל בעיה (אני מזכיר... שטיפה פעם בשבוע) אך כן אתה צודק, המיסבים החיצוניים של כל היצרנים במילים עדינות "לא משהו", הפיתרון הוא מיסבים של אינדורו בעלי אטימה כפולה. בעניין אופני מדבקה אתה גם צודק, אסור להרטיב, צירים ישנים של טרובטיב גם כן לא להיט גדול ומחירם בהתאם. מה כן ? היה לי ציר של רייס פייס (סיגנטור) שעבר שנתיים בשיקגו הגשומה והמושלגת, שטיפות אין סוף ולאחר שלוש שנים נמכר במצב מצויין. לגבי ממליצים ? בכל חנויות האופניים פה שוטפים עם צינור בלחץ גבוה, אין זה אומר שצריך לכוון על המייסבים מ 2 סנטימטרים ולמלא במים, הרעיון הוא שאין מה לפחד כל עוד זה נעשה בטוב טעם. השטיפה מתמקדת בעיקר בבולמים, דגש על סטנשנים ואטמים, מתלה אחורי ומערכת הנע, כל השאר זה אסתטיקה.
 

menzib

New member
מצאנו את שביל הזהב../images/Emo13.gif

מקווה שגם הקוראים. אם לשטוף אז לא בניצב ומתוך מודעות לנושא המיסבים סגורים/פתוחים וכדומה. ובהשראת השרשור שטפתי היום את הקסטה, וואו, כמה ג'יפה
 
למעלה