שילוב אופניים ורכבת

מצב
הנושא נעול.

four seasons

New member
שילוב אופניים ורכבת

שילוב אופניים ורכבת
בימים אלו הולכך ונבנה שביל אופניים ממרכז ת"א ש"ד דוד המלך, שד´ שאול המלך, רוקח, לתחנת רכבת מרכז ופיזור מתקני חניה לאורכם, פרוייקט חשוב. מה שלי מציק זה אי הבהירות לגבי הכנסת אופניים לקרון הרכבת, בפגישה עם רכבת ישראל לפני שנתיים נאמר לנו שהדבר אינו אפשרי בשל חוסר מקום ושכיגיעו קרונות קומותיים, רכבת ישראל תאפשר העלאת אופניים למעבר בין הקרונות. יש לכך חשיבות, סטודנטים/יות יוכלו להגיע לאוניברסיטה עם האופניים ללא צורך באמצאי נוסף, כנ"ל עובדים/ות, או לקראת טיולים בשטח, באירופה זה עובד טוב, דרך אגב אגד מאפשר העלאת אופניים תמורת תוספת של חצי נסיעה. מה דעתכם?
 

fireman

New member
הכנסת אופנים לרכבת?!

שילוב אופניים ורכבת
בימים אלו הולכך ונבנה שביל אופניים ממרכז ת"א ש"ד דוד המלך, שד´ שאול המלך, רוקח, לתחנת רכבת מרכז ופיזור מתקני חניה לאורכם, פרוייקט חשוב. מה שלי מציק זה אי הבהירות לגבי הכנסת אופניים לקרון הרכבת, בפגישה עם רכבת ישראל לפני שנתיים נאמר לנו שהדבר אינו אפשרי בשל חוסר מקום ושכיגיעו קרונות קומותיים, רכבת ישראל תאפשר העלאת אופניים למעבר בין הקרונות. יש לכך חשיבות, סטודנטים/יות יוכלו להגיע לאוניברסיטה עם האופניים ללא צורך באמצאי נוסף, כנ"ל עובדים/ות, או לקראת טיולים בשטח, באירופה זה עובד טוב, דרך אגב אגד מאפשר העלאת אופניים תמורת תוספת של חצי נסיעה. מה דעתכם?
הכנסת אופנים לרכבת?!
אין מצב ידידי, הדבר בעייתי, ייצור בלאגן בקרונות, יתפוס מקום רב גם בקרונות הדו קומתיים ויגרום לנזקים בקרונות עצמם ועלול לגרום לגורם מסכן בעיקר בעליה וירידה מהרכבת. אני בטוח שלרובכם יצא לראות את כמויות האנשים שעולים ויורדים מרכבת אחת למשל בתחנת השלום, מדובר במאות אנשים על רכבת אחת העומס הוא עצום, מה שחסר הוא לדחוף גם אופנים לשם ואנשים יתחילו להיפצע. העלאת אופנים לרכבת לדעתי היא רעיון שאסור ליישם בארץ כי כמות הקרונות ביחס לכמות הנוסעים היא קטנה מאוד ואין מקום עודף להעלאת אופנים לרכבת
 

פבלוס

New member
בארגנטינה יש מן קרון מרובע מיוחד

הכנסת אופנים לרכבת?!
אין מצב ידידי, הדבר בעייתי, ייצור בלאגן בקרונות, יתפוס מקום רב גם בקרונות הדו קומתיים ויגרום לנזקים בקרונות עצמם ועלול לגרום לגורם מסכן בעיקר בעליה וירידה מהרכבת. אני בטוח שלרובכם יצא לראות את כמויות האנשים שעולים ויורדים מרכבת אחת למשל בתחנת השלום, מדובר במאות אנשים על רכבת אחת העומס הוא עצום, מה שחסר הוא לדחוף גם אופנים לשם ואנשים יתחילו להיפצע. העלאת אופנים לרכבת לדעתי היא רעיון שאסור ליישם בארץ כי כמות הקרונות ביחס לכמות הנוסעים היא קטנה מאוד ואין מקום עודף להעלאת אופנים לרכבת
בארגנטינה יש מן קרון מרובע מיוחד
לאופניים. למה שבארץ לא יעשו כזה?
 
אופניים ברכבת

שילוב אופניים ורכבת
בימים אלו הולכך ונבנה שביל אופניים ממרכז ת"א ש"ד דוד המלך, שד´ שאול המלך, רוקח, לתחנת רכבת מרכז ופיזור מתקני חניה לאורכם, פרוייקט חשוב. מה שלי מציק זה אי הבהירות לגבי הכנסת אופניים לקרון הרכבת, בפגישה עם רכבת ישראל לפני שנתיים נאמר לנו שהדבר אינו אפשרי בשל חוסר מקום ושכיגיעו קרונות קומותיים, רכבת ישראל תאפשר העלאת אופניים למעבר בין הקרונות. יש לכך חשיבות, סטודנטים/יות יוכלו להגיע לאוניברסיטה עם האופניים ללא צורך באמצאי נוסף, כנ"ל עובדים/ות, או לקראת טיולים בשטח, באירופה זה עובד טוב, דרך אגב אגד מאפשר העלאת אופניים תמורת תוספת של חצי נסיעה. מה דעתכם?
אופניים ברכבת
כיום עדיין אסור באופן מפורש להעלות אופניים לרכבת, ואפילו להכניס אותם לשטח התחנה לא ייתנו לכם. האם זה משנה? מבחינת רכבת ישראל אני מניח שלא כל-כך, כי זה לא יוסיף נוסעים וזה כן יוסיף בלאגן, אפילו לא בשעות השיא. מבחינת הנוסעים - אני חושב שזה גם לא כל-כך משנה - הרי הגישה לאופניים בתוך תחנות הרכבת תהיה מאוד לא נוחה (אלא אם כן אלה אופניים קטנים שיכנסו למעליות). ממילא, כיום, חוץ מבנהריה, אני לא מכיר מסלולי נסיעה באופניים שנמצאים בקירוב לאיזושהי תחנת רכבת. מישהו מכיר? ולגבי נסיעה באופניים מתחנת האוניברסיטה לאוניברסיטת ת"א - נראה אתכם עולים את העלייה הזו, ועוד אחרי שעברתם שלושה כבישים ראשיים בלי מעברי חצייה...
 

four seasons

New member
אני מציע לך לבקר בתחנות

אופניים ברכבת
כיום עדיין אסור באופן מפורש להעלות אופניים לרכבת, ואפילו להכניס אותם לשטח התחנה לא ייתנו לכם. האם זה משנה? מבחינת רכבת ישראל אני מניח שלא כל-כך, כי זה לא יוסיף נוסעים וזה כן יוסיף בלאגן, אפילו לא בשעות השיא. מבחינת הנוסעים - אני חושב שזה גם לא כל-כך משנה - הרי הגישה לאופניים בתוך תחנות הרכבת תהיה מאוד לא נוחה (אלא אם כן אלה אופניים קטנים שיכנסו למעליות). ממילא, כיום, חוץ מבנהריה, אני לא מכיר מסלולי נסיעה באופניים שנמצאים בקירוב לאיזושהי תחנת רכבת. מישהו מכיר? ולגבי נסיעה באופניים מתחנת האוניברסיטה לאוניברסיטת ת"א - נראה אתכם עולים את העלייה הזו, ועוד אחרי שעברתם שלושה כבישים ראשיים בלי מעברי חצייה...
אני מציע לך לבקר בתחנות
רכבת ולראות את כמות האופניים שקשורים למתקנים ולכל עמוד בסביבתם, אחוז לא קטן מנושאי הרכבת הם רוכבי/ות אופניים. בימים אלו הולך ונשלם פרוייקט חיבור שביל אופניים ממרכז העיר ת"א לרכבת מרכז, מסומן, מתומרר ולכל אורכו מתקני חניה. קימיים היום אירגוני אופניים בערים, ת"א בשביל אופניים, ירושליים בשביל אופניים, ר"ג בישביל אופניים, פעילים ויש עוד כמה אירגונים בערים אחרות. העלאת אופניים לרכבת היא מקובלת ברבים מערי אירופה וארה"ב ויש הסכמה עקרונית של מנכ"ל הרכבת לשעבר. לגבי אוניברסיטת ת"א אני מציע לבקר ולאות את פרוייקט האופניים שיושם שם, מיתקני חיניה, בהם קשורים אופניים ואפשר להשתמש בהם בשיטה של עגלות סופר, מכניסים מטבע של חמישה שקלים וכאשר מחזירים את האופניים מקבלים את המטבע חזרה, בקשר להגיע מתחנת האוניברסיטה לאוניברסיטה, זה בהחלט אפשרי, בחיפה יש יותר עליות בסגנון ויש רוכבי אופניים. חן אלפי רוכבי/ות אופניים משתמשים ברכבת.
 
אופניים ברכבת

אני מציע לך לבקר בתחנות
רכבת ולראות את כמות האופניים שקשורים למתקנים ולכל עמוד בסביבתם, אחוז לא קטן מנושאי הרכבת הם רוכבי/ות אופניים. בימים אלו הולך ונשלם פרוייקט חיבור שביל אופניים ממרכז העיר ת"א לרכבת מרכז, מסומן, מתומרר ולכל אורכו מתקני חניה. קימיים היום אירגוני אופניים בערים, ת"א בשביל אופניים, ירושליים בשביל אופניים, ר"ג בישביל אופניים, פעילים ויש עוד כמה אירגונים בערים אחרות. העלאת אופניים לרכבת היא מקובלת ברבים מערי אירופה וארה"ב ויש הסכמה עקרונית של מנכ"ל הרכבת לשעבר. לגבי אוניברסיטת ת"א אני מציע לבקר ולאות את פרוייקט האופניים שיושם שם, מיתקני חיניה, בהם קשורים אופניים ואפשר להשתמש בהם בשיטה של עגלות סופר, מכניסים מטבע של חמישה שקלים וכאשר מחזירים את האופניים מקבלים את המטבע חזרה, בקשר להגיע מתחנת האוניברסיטה לאוניברסיטה, זה בהחלט אפשרי, בחיפה יש יותר עליות בסגנון ויש רוכבי אופניים. חן אלפי רוכבי/ות אופניים משתמשים ברכבת.
אופניים ברכבת
קודם כל, אני חיפאי, ואני יודע בדיוק כמה אנשים נוסעים באופניים בחיפה, ובאילו איזורים - ליד תחנות הרכבת של חיפה נדיר מאוד למצוא אופניים. גם את איזור תחנת אוניברסיטה בת"א אני מכיר מצויין, באופן רגלי ואישי, ואני עומד מאחורי דברי. דבר שני - גם לפי המתואר, לא מצטיירת לי תמונה של ´אלפי רוכבי אופניים ברכבת´. לגבי התוכניות לבניית מסלולי אופניים בכל מיני ערים - שמעתי על זה, ואאמין כשאראה. ודבר אחרון - אנשים כתבו כאן שזה קיים בחו"ל, אז למה לא בארץ. אני מליץ לאותם אנשים לבדוק באילו רכבות בדיוק זה קיים בחו"ל, ולמצוא שכמעט בשום רכבת עומס גבוה (פרברית/בין עירונית) לא מצורף קרון לאופניים או אפילו תא לאופניים, אלא רק ברכבת איזוריות (באיזורים יותר ´כפריים´), לדוגמא בקרונועי הרכינה מדגם 611 שהובאו לארץ לנסיון ב-1998, קרונועים שנבנו לקווים כפריים. אתם באמת רואים מישהו עובר בשעת הלחץ עם אופניים ברציפים וברחבות של ת"א מרכז והשלום??
 
לא ידעתי שאגד מאפשרת ....

שילוב אופניים ורכבת
בימים אלו הולכך ונבנה שביל אופניים ממרכז ת"א ש"ד דוד המלך, שד´ שאול המלך, רוקח, לתחנת רכבת מרכז ופיזור מתקני חניה לאורכם, פרוייקט חשוב. מה שלי מציק זה אי הבהירות לגבי הכנסת אופניים לקרון הרכבת, בפגישה עם רכבת ישראל לפני שנתיים נאמר לנו שהדבר אינו אפשרי בשל חוסר מקום ושכיגיעו קרונות קומותיים, רכבת ישראל תאפשר העלאת אופניים למעבר בין הקרונות. יש לכך חשיבות, סטודנטים/יות יוכלו להגיע לאוניברסיטה עם האופניים ללא צורך באמצאי נוסף, כנ"ל עובדים/ות, או לקראת טיולים בשטח, באירופה זה עובד טוב, דרך אגב אגד מאפשר העלאת אופניים תמורת תוספת של חצי נסיעה. מה דעתכם?
לא ידעתי שאגד מאפשרת ....
הכנסת אופניים, אתה מוכן לפרט יותר על זה? האם זה בכל הקווים? בכל מצב של צפיפות באוטובוס? מה הכוונה תוספת של חצי נסיעה - אם אני משתמש בכרטיסיה אז מה? אשמח לקבל מידע...
 

oren*

New member
למיטב נסיוני מכניסים את האופניים

לא ידעתי שאגד מאפשרת ....
הכנסת אופניים, אתה מוכן לפרט יותר על זה? האם זה בכל הקווים? בכל מצב של צפיפות באוטובוס? מה הכוונה תוספת של חצי נסיעה - אם אני משתמש בכרטיסיה אז מה? אשמח לקבל מידע...
למיטב נסיוני מכניסים את האופניים
בתא המטען של האוטובוס והנהג מוסיף דמי מטען למחיר הנסיעה. לא זכור לי אדם שהעלה אופניים לאוטובוס אלא רק בקווים העירוניים של דן.
 

four seasons

New member
אני מצרף לינק

לא ידעתי שאגד מאפשרת ....
הכנסת אופניים, אתה מוכן לפרט יותר על זה? האם זה בכל הקווים? בכל מצב של צפיפות באוטובוס? מה הכוונה תוספת של חצי נסיעה - אם אני משתמש בכרטיסיה אז מה? אשמח לקבל מידע...
אני מצרף לינק
של האתר של תל אביב בשביל אופניים תוכל להתעדכן, לחץ על תחבורה ציבורית
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה