שיחרור בני ישראל ממצרים

שיחרור בני ישראל ממצרים

לכאורה בסיפור זה אלוהים משחרר את בני ישראל מעבדות לחירות אני אומר ההפך: אלוהים אומנם שיחרר את בני ישראל מעבודת פרעה אך השתמש בהם בתור עבדים שלו בלי לשאול אותם אז מבחינתי הוא לא שיחרר אותם הוא רק הפך אותם מעבדים של פרעה לעבדים שלו תגידו לי מה דעתכם בנושא
 

בארבאבא

New member
למען האמת,הוא דיי שאל אותם..

אנחנו אפילו לא חשבנו קצת לפני..אמרנו ישר "נעשה,ונשמע"
 
זהו זה העניין

זה לא שהוא באמת השאיר לנו ברירות זה היה או הוא או להיות במדבר אבודים ככה שהשאלה הייתה שאלה מכשילה ורטורית
 

aviel931

New member
זב לא נכון ע"פ חכמים

הוא כפה עליהם את זה....באיום שיפיל עליהם את ההר אם לא יקבלו...הר כגיגית זה נקרא..... ואז אמרו נעשה ונשמע
 

noamgk

New member
ודאי. זה גם כתוב במפורש:

"כִּי לִי בְנֵי יִשְׂרָאֵל עֲבָדִים, עֲבָדַי הֵם, אֲשֶׁר הוֹצֵאתִי אוֹתָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם..." (ויקרא כ"ה, נ"ה) על כך כתב ר' יהודה הלוי: עַבְדֵי זְמָן עַבְדֵי עֲבָדִים הֵם - עֶבֶד אֲדֹנָי הוּא לְבַד חָפְשִׁי: עַל כֵּן בְבַקֵּשׁ כָּל-אֱנוֹשׁ חֶלְקוֹ "חֶלְקִי אֲדֹנָי!" אָמְרָה נַפְשִׁי. ותוספתא מדברי הרב קוק זצ"ל באורות הקודש ג', כ"ח: "...ישראל נתנשאו לחירות ביציאת מצרים. זאת היא חירות עליונה, שחרור הרצון, חופש האופי. והיא היא התכונה היותר עליונה, הראויה להיות מתממת את כל העולם באור החירות העליון, שהוא צריך להיות הולך ונקנה, עד שבאה התכונה העליונה מכל שאיפה שבחירות, שהיא היא המבוטאה בהעבדות האלהית של ד' אלהי ישראל, עבדי הם אשר הוצאתי אתם מארץ מצרים, לא ימכרו ממכרת עבד."
 

בארבאבא

New member
אבל הוא שואל למה?

למה בעצם אלוהים רוצה שנשתעבד לו ונהייה העבדים שלו,אם הוא הוציא אותנו לחופשי? [התשובה בגוף השאלה,אני יודעת..פשוט הציטוטים שהבאת..חלקנו נשמח לפירוש
]
 

noamgk

New member
השאלה היא לא על הקב"ה.

ה"רצון" שלו הוא תואר שולל, כיוון שבעל רצון הוא בעל חיסרון (אתה רוצה - כי משהו חסר לך). עם ישראל הוא הנושא. והשעבוד לקב"ה הוא בעצם חופש. כולם עבדים (מכירה את השיר? "כי כולנו עבדים של מישהו..."), בסופו של דבר, אם לאנשים (במובן הפשוט של המילה), אם לחולשותיהם, אם לצדדים אפלים בנפשם, אם ליצריהם, וכו' וכו'. שיעבוד לקב"ה הוא שיעבוד לטוב, לאמת, לצדק, ליושר. רק שיעבוד לקב"ה הוא שיעבוד לדבר שאינו חלק מהעולם הזה, ולכן הוא לא שיעבוד כפי שאנחנו תופסים אותו, כדבר שממעיט מהחירות והערך שלנו, אלא "לא ימכרו ממכרת עבד" - אנחנו רק של הקב"ה, חופשיים תמיד ומכל.
 

noamgk

New member
תיקון:

"לחולשותיהם, אם לצדדים אפלים בנפשם, אם ליצריהם..." צ"ל: "לחולשותינו, אם לצדדים אפלים בנפשנו, אם ליצרינו..." זה מה שקורה כשכותבים תוך כדי שיחה בטלפון.
 

בארבאבא

New member
נו באמת..

אתה לא יודע שגברים לא יכולים לעשות מספר דברים ברצף?
תשובה יפה כתבת. חבל רק שזה לא הולך ככה היום..
 

noamgk

New member
באמת...!

על הפתקה שהוצמדה לידי בחדר הלידה היה כתוב "רב תכליתי".
ולא הבנתי מה "לא הולך ככה היום"...
 

בארבאבא

New member
שעצוב שהמצב כיום הוא לא כזה..

כלומר,אפילו אלה המאמינים,שאמרו שהם לוקחים על עצמם את התורה והופכים לעבדי האל, מתנהגים בחוסר יושר,שחיתות,ועושים עבירות על ימין ועל שמאל. נו..דור שלא ידע את יוסף. הפכנו לחברה מושחתת ומגעילה.
 

noamgk

New member
נראה שהם לא באמת מאמינים, נכון?

אין "המצב כיום" באמונה. יש את הפרט שמאמין, ומה הוא עושה נוגע רק לעצמו מול אלוקיו. והמלצה לי בשבילך: את חייבת לעשות משהו עם ראיית השחורות שלך (זה נוגע גם ובעיקר לשירשור על המדינה). כמו פלורליזם, גם התופעה הזאת היא סממן של עצלנות וייאוש. אני חושב שהחברה הישראלית היא חברה נהדרת, חמה, שמחה ותומכת.
 

בארבאבא

New member
כמו שכתבתי בהודעה הקודמת..

אני לא חושבת שבמקומות אחרים טוב יותר,ושבכל דבר יש חיובי ושלילי. אני לא אומרת שהחברה הישראלית היא רק שלילית,ברור שיש פה דברים טובים. אך לצערי,קורים פה לא מעט דברים שליליים שגוברים על החיובים. כל יום אתה שומע לפחות שלוש ידיעות על רצח. רק עכשיו קראתי ידיעה על אב שכלא את בנו במשך 10 שנים! נהיינו מטורפים. ולומר שהכל טוב פה,זו נאיביות.
 

noamgk

New member
לא אמרתי שהכל טוב.

אמרתי שזה תלוי בנקודת המבט. אני לא מבין למה את מצפה כשאת קוראת עיתונים. עיתון זה "שחור ולבן והמון אדום מסביב" (סתם חידה מסדרת טלויזיה נוסטלגית, נראה אם מישהו יעלה על זה :). את יודעת כמה אנשים ראיתי שקמים לפני זקנים באוטובוס? כמה חיבוקים אני רואה? אנשים שעוזרים לאחרים ברחוב? ויש גם פרוייקטים מאורגנים של תמיכה ועזרה לזולת (שמעת על מבצע ההתרמה של מח העצם לפני כשנה - פחות או יותר - בו נתרמו עשרות אלפים למעלה מהמצופה?). בכל חברה יש פשע ורצח, זה כורח המציאות (וזה לא אומר שאי אפשר לצאת נגד זה ולטפל בזה). אבל אם את הופכת את זה לעיקר, זו בעיה שלך בלבד.
 

בארבאבא

New member
אני לא אמרתי שכל זה נעלם.

וכמדריכה[לשעבר,לצערי],אני ראיתי והשתתפתי. אבל עדיין..מתסכל אותי מצב השחיתות פה.ולא רק בפוליטיקה. אי אפשר לומר שזה לא משפיע.. וכמו שאמרתי,לא אכפת לי מה שקורה בחברות אחרות..אני מסתכלת על מה שקורה מסביבי. מה שקורה בארץ שלי מעניין אותי יותר ממה שקורה בפרו או סין. וזה מה שאני אומרת..צריך לצאת נגד זה!ברגע שנצא נגד זה,אני אוכל לומר שאני גאה להיות פה. להיות חלק מהחברה הזאת,מהמדינה הזאת.אני אוכל לשיר את ההמנון שלי בגאווה,ולא להתבייש.
 

aviel931

New member
אם לא רואים את הטוב אי אפשר לתקן את הרע...

יש חסרונות אבל לא צריך להיכנע כ"א ישתדל להיות מוסרי ...
 
למעלה