Mishkafofer
New member
שיחה עם נציג בזק בינלאומי והאם הבנתי מה זה שוק סיטונאי?
לפני כשבוע פניתי לבזק ורציתי לדעת כיצד אני יכול להוזיל את העלויות של האינטרנט. המהירות אצלי בבית היא 40 מגה ואני משלם 128 ש"ח עבור תשתית+ספק. התשלום עובר דרך בזק.
נציג בזק ציין שאפשר לעבור לחבילה משולבת עם אקספון או טריפל סי במחיר 106-109 ש"ח. לגבי בזק בינלאומי, הציע שנעלה לשיחת ועידה את בזב"ל ונראה מה אפשר לקבל מהם כי אין לו חבילה זולה מולם.
הודיתי לנציג בזק ואמרתי שכרגע אין לי זמן לשיחת ועידה ואני אפנה ישירות לבזב"ל ונראה מה אפשר לעשות.
שלחתי פנייה דרך אתר בזב"ל. כעבור יומיים חזר אלי נציג "בכיר", אמר שראה פנייה ושאל מה רצוני, אמרתי לו, תקרא מה רשמתי, הוא "איתר" את פנייתי ואמר (ועכשיו שימו לב) שאפשר להוריד את המחיר ל-106 ש"ח בחבילה משולבת, לצורך כך יש להעביר את כל התשלום לבזב"ל. כלומר מעתה אני אשלם עבור תשתית וגם עבור ספק ישירות לבזב"ל.
מיידית אמרתי לנציג הבכיר שאני לא מוכן לכך כי הוא בעצם מציע לי לעבור לשוק סיטונאי (יש לי סיבות משלי לכך, אני רוצה לקבל שירות מבזק).
הנציג התעקש שמדובר בסוגיה פורמאלית אבל אמרתי לו שאני רוצה לשלם הכל דרך בזק ואני לא מוכן לעבור לשוק הסיטונאי. הנציג השיב, שאם כך, לא ניתן להוזיל את המחיר.
לסיכום, הסכמנו לא להסכים.
את השיחה הבאה כבר קיימתי עם נציגת בזק ובה דרשתי להעביר את החבילה המשולבת על אקספון ולהתראות בזק בינלאומי.
לאחר מעבר לאקספון, בדיקות מהירות גילו שהמהירות ירדה ל 37-36 מגה. בעוד בזב"ל היו כ-39 מגה (בדיקות מהירות לשרתים בארץ), אבל לטעמי, עוד 20 ש"ח בחודש לא מצדיקים זאת.
לסיכום, לא אהבתי את הניסיון להעביר אותי לשוק הסיטונאי מבלי להסביר מה בעצם נעשה. כפי שאני מבין (תקנו אותי אם אני טועה), מעבר לשוק הסיטונאי הוא לא רישום פורמאלי או שינוי צורת תשלום. לאחר מעבר לשוק הסיטונאי, אני כבר לא לקוח בזק. בזק אומנם מאחורי קלעים אבל אני לא יכול לדבר עם תמיכה טכנית של בזק ואני אצטרך גם להחזיר את הנתב שקיבלתי מהם.
מה דעתכם על הסיפור ועל המסקנות שהסקתי?
לפני כשבוע פניתי לבזק ורציתי לדעת כיצד אני יכול להוזיל את העלויות של האינטרנט. המהירות אצלי בבית היא 40 מגה ואני משלם 128 ש"ח עבור תשתית+ספק. התשלום עובר דרך בזק.
נציג בזק ציין שאפשר לעבור לחבילה משולבת עם אקספון או טריפל סי במחיר 106-109 ש"ח. לגבי בזק בינלאומי, הציע שנעלה לשיחת ועידה את בזב"ל ונראה מה אפשר לקבל מהם כי אין לו חבילה זולה מולם.
הודיתי לנציג בזק ואמרתי שכרגע אין לי זמן לשיחת ועידה ואני אפנה ישירות לבזב"ל ונראה מה אפשר לעשות.
שלחתי פנייה דרך אתר בזב"ל. כעבור יומיים חזר אלי נציג "בכיר", אמר שראה פנייה ושאל מה רצוני, אמרתי לו, תקרא מה רשמתי, הוא "איתר" את פנייתי ואמר (ועכשיו שימו לב) שאפשר להוריד את המחיר ל-106 ש"ח בחבילה משולבת, לצורך כך יש להעביר את כל התשלום לבזב"ל. כלומר מעתה אני אשלם עבור תשתית וגם עבור ספק ישירות לבזב"ל.
מיידית אמרתי לנציג הבכיר שאני לא מוכן לכך כי הוא בעצם מציע לי לעבור לשוק סיטונאי (יש לי סיבות משלי לכך, אני רוצה לקבל שירות מבזק).
הנציג התעקש שמדובר בסוגיה פורמאלית אבל אמרתי לו שאני רוצה לשלם הכל דרך בזק ואני לא מוכן לעבור לשוק הסיטונאי. הנציג השיב, שאם כך, לא ניתן להוזיל את המחיר.
לסיכום, הסכמנו לא להסכים.
את השיחה הבאה כבר קיימתי עם נציגת בזק ובה דרשתי להעביר את החבילה המשולבת על אקספון ולהתראות בזק בינלאומי.
לאחר מעבר לאקספון, בדיקות מהירות גילו שהמהירות ירדה ל 37-36 מגה. בעוד בזב"ל היו כ-39 מגה (בדיקות מהירות לשרתים בארץ), אבל לטעמי, עוד 20 ש"ח בחודש לא מצדיקים זאת.
לסיכום, לא אהבתי את הניסיון להעביר אותי לשוק הסיטונאי מבלי להסביר מה בעצם נעשה. כפי שאני מבין (תקנו אותי אם אני טועה), מעבר לשוק הסיטונאי הוא לא רישום פורמאלי או שינוי צורת תשלום. לאחר מעבר לשוק הסיטונאי, אני כבר לא לקוח בזק. בזק אומנם מאחורי קלעים אבל אני לא יכול לדבר עם תמיכה טכנית של בזק ואני אצטרך גם להחזיר את הנתב שקיבלתי מהם.
מה דעתכם על הסיפור ועל המסקנות שהסקתי?