שיווק מגשר

מצב
הנושא נעול.
שיווק מגשר

שיווק מגשר
כיצד נוכל אנו , המגשרים לקדם את עצמינו. כבר סיכמנו שצריך המון יוזמה, המון שיווק עצמי. בואו ננסה לפרוט יותר את הנושא, כך שכולנו נפיק תועלת. איך נשווק את עצמינו?
 

שילה1

New member
עיני-כל דרך לגיטימית,ובלבד

שיווק מגשר
כיצד נוכל אנו , המגשרים לקדם את עצמינו. כבר סיכמנו שצריך המון יוזמה, המון שיווק עצמי. בואו ננסה לפרוט יותר את הנושא, כך שכולנו נפיק תועלת. איך נשווק את עצמינו?
עיני-כל דרך לגיטימית,ובלבד
שלא תפגע באחרים,ולבטח לא בקולגות. כלומר:אינטרנט,מקומונים,עיתונים,בית המשפט,חברים,פגישות עם אנשים משפעים. כל דרך לגיטימית בעיניי,לבד,כמובן,מהסייג שהזכרתי. ואשמח לעוד רעיונות.
 
שיווק ומכירה

מסכים עם איריס שצריך לשווק עצמנו. שילה דיברה על מכירה, מכירה הוגנת, אבל עדיין מכירה. רוצה להציע שיווק בדרך של "רשת חברתית". בדומה לנרות חנוכה - "כל אחד הוא אור קטן, וכולנו אור איתן" - מציע לשלב כוחות כאשר כל אחד שומר על עצמאות. או אם תרצו, שת"פים. מי שחושב שמתן כניסה למגשר בסביבה הקרובה שלו יפגע בעצמו, מספיק שילמד מ"חוכמת הרחוב" ויראה את אותם בעלי המלאכה המתקבצים באותו הרחוב או המתחם (רח' מונטיפיורי בת"א, המתחם החדש בעפולה עילית, רח' הגליל בטבריה ועוד ועוד). הקשרים, הריכוז מחזק כל אחד מהם ולא מחליש! איך עושים את זה? אולי איריס, עם הנסיון השיווקי יכולה לענות על כך. נראה לי שצרוף מגשרים על ידי מגשרים לתיקים קיימים, ואפילו הפנייה של מקרים שמגיעים לכל אחד מאיתנו למגשרים נוספים יכולים להשיג השיג בשני מישורים: א. חיזוק המקצוע על ידי אמונה במקצוע ולא חשש ממנו. ב. העברת המסר שבבסיס בגישור של מציאת המשותף המחזק. בתקווה שביחד נצליח.
 

שילה1

New member
רשת חברתית יש יתרונות וחסרונות.

מצד אחד מכירים קולגות,יוצרים קשרי עבודה ושיתופי פעלה,כפי שגור הסביר. ומצד שני-ואני תמיד מודה על האמת-הצבור הרחב טרם מודע לערכו וחשיבותו של מקצוענו,ולכן העבודה אינה מצויה בשפע.לא היתי רוצה שחבר רשת ברתית יתחרה עמי,ואף ינכס לעצמו מקרים שהיתי יכולה לטפל בהם,בשל כישורי המקצועיים,ידע מוכח בנושא ספציפי,מקום המצאות משרדי,וכדומה. ובניגוד לגור-סבורה כי ריכוז בעלי מקצוע במתחם מסוים-מגביר את התחרות הלא הוגנת. זו כמובן-דעתי.
 

שילה1

New member
משום מה יש לי תחושה כי הסבריו של גור מתאימים

יותר ל networking,שזו רשת שמתבססת על קשרי עבודה מקצועים בעיקרה. גור-אנא-האמנם לכך התכונת?
 
ריכוז אני מקצוע

התגובה של גור הזכירה לי שאלה במבחן שהיתה לי בשיווק: חברה המייצרת גלידה פרסמה מודעת ברכה בעיתון, בו היא מברכת על כניסת מתחרה חדש לשוק הגלידות. היינו צריכים להסביר מה היתה הכוונה של אותה חברה מפרסמת. התשובה היא לפי התפיסה של גור - כאשר מרכזים כמה בעלי מקצוע במקום אחד, אזי מעלים את המודעות למקצוע. ואכן, אנחנו יכולים לראות מבנים שלמים שמי שמאכלס אותם הינם עורכי דין - כל הבניין עורכי דין. כך שעניין זה קיים. תחרות בלתי הוגנת - תמיד תהיה. תמיד יהיו כאלו שיפעלו בדרכים לא דרכים, או ש"ידרכו על האחרים" כדי להשיג עבודה. זה כלל לא קשור במיקום גאוגרפי. אם הבנתי נכון את גור, אזי הוא מדבר על שיתופי פעולה בין מגשרים, גם בין אלו שאינם נמצאים באותו אזור, שבמקרה כזה, אין כל כך תחרות. networking - בכל קבוצה אין שני אנשים שהם מאותו מקצוע. כלומר, אנחנו נהיה המגשרים היחידים באותה קבוצה. אם מגשר אחר ירצה להצטרף, לא יוכל להצטרף לאותה קבוצה.
 
נטל ההסבר

OK - חובת ההסבר עלי. האם יודעים מה הוא אחד ההבדלים בין שיווק למכירה? - האופק! מכירה מכוונת לכאן ועכשיו, שיווק - לטווח הרחוק, לאסטרטגיה. תחרות היא לא דבר רע. כמובן שהיא חייבת להיות הוגנת. יתכן שבראיה קצרת מועד יראה כאילו פעולת מגשר אחד באה על חשבון האחר, אך בראיה לטווח רחוק ניתן לחזק אחד את השני. אני מאמין שבשיתוף פעולה הוגן ונכון כל הצדדים יכולים להרוויח. לכן, הלוואי והיה מקום פיזי או משרד משותף שאדם המחפש מגשר יוכל לבוא בו ולמצוא מגשר לטעמו. בעולם המודרני לא חייבים מיקום פיזי כזה (לפחות לא בניין), אבל מקום בו אנשים יוכלו להגיע ולבחור להם מגשר - למה לא? מנסיון אני יכול להעיד שהגיע אלי גישור שמסיבות שונות חשבתי לנכון להפנות אותו למגשר עמית, וכך עשיתי. אני לא רואה בכך הפסד שלי אלא רווח של המקצוע, שבסופו של דבר יחזור אלי. נאיבי? - לא בטוח. אופטימי? - כנראה שכן.
 

שילה1

New member
תדה על ההסבר.כמוך-בעד שיתופי פעולה,

תמיד ובכל מצב. כמובן-,אשלח גם אני מקרה שנראה מתאים למגשר זה או אחר,על פי איזור ,ובעיקר-על פי נושא הגישור ותחום ההתמחות של המגשר.כך גם עשיתי לאחרונה.
 
יתרון יחסי

כשאנו מדברים על שיווק, אנחנו מדברים למעשה על "תפיסות" או אפילו "מלחמת תפיסות". אנו רוצים שהצרכן יתפוס אותנו בצורה מסויימת, שבעקבות תפיסה זו ישכור את שרותנו. ולכן, אנחנו צריכים ליצור יתרון יחסי. אנו צריכים להבין במה אנחנו שונים מאחרים, מדוע כדאי לצרכן לקחת את השירות שלנו ולא את זה של האחר, כי (למרות שת"פ שהפורה שעולה בין חברי הפורום) הרי שיש אלפי מגשרים, אז מדוע אותנו? כל אחד מאיתנו צריך לבדוק במה הוא יותר טוב. למשל, מגשר שהוא גם קבלן, יכול לגשר במקרים של ליקויי בניה - יתרון, שללא ספק, יש לו על פני מגשרים רבים אחרים, ואפילו על פני עו"ד. ידוע לי מקרה שבית משפט מחוזי העביר תיק מאוד גדול לבנקאי לשעבר, בגלל שהוא נחשב מומחה בתחומו, והתיק עליו גישר עסק בתחומים בנקאיים. לכן, לא מספיק להיות "רק" מגשר. יש להבין את היתרון של כל אחד מאיתנו ואותו להדגיש.
 

חגי סרי

New member
יפה דברת

כשם שאין עו"ד שהוא "סתם" עורך אלא מתמחה כך צריך להיות גם המגשר. אחרת הולכים לאיבוד. תחשבו מבחינת הלקוח כשהוא רואה כרטיס ביקור של מגשר שהוא מגשר בשלשה או ארבעה תחומים שאין קשר ביניהם. המיקוד המקצועי דהיינו ההתמחות היא גורם שלכאורה מעכב כי הרי כולם רוצים תיקים ומה שיותר ומה יותר כדאי מאשר להתפרס על כמה תחומים? אלא שזו מראית עין בלבד ומשתלמת אם בכלל , רק לטווח הקצר. לטווח הרחוק היא בוודאי משתלמת ואולי גם בטווח הקרוב כי אתה בונה לעצמך שם של מומחה. כאן בדיוק נכנסת גם בעית בתי המשפט שבה יש מגשרי משפחה ומגשרים כלליים. אז זהו שזה לא כך בכלל! מגשר עסקי זה תחום ספציפי ומגשר קהילתי זה תחום ספציפי וכן הלאה. מי שרוצה לשווק עצמו דהיינו מגשרים עצמאיים חייבים מיקוד !!!! אני בהחלט מקבל את הרעיון של גור , אבל תארו לעמצמכם שאני נניח מגשר בתחום ספציפי ופונה אלי מישהו באותו תחום שלי מדוע שאשלח אותו למישהו אחר? אבל אם אני ב"רשת" כמו שהוצע כאן ופונים אלי בתחום שאיננו תחום התמחותי או שלא בדיוק בתחום התמחותי (וזה בהחלט קורה) אז אני שולח אותו מיד לחברי ב"רשת" שמתאימים זה הכי הגיוני לעשות.
 
שיקולים להעברה

לי, לדוגמא, יצא להעביר מקרה שמבחינה אתית העדפתי להעביר אותו לאחר. אבל יכולים להיות מקרים נוספים, כמו מרחק גאוגרפי, תחום העסוק, זמינות המגשר, ציפיות הצדדים מההליך וכ"ו.
 

s i l v e r a

New member
ככל שתעלה המודעות הציבורית ליתרונות הגישור -

כך תהייה עבודה למגשרים המקצועיים. הפרסום הטוב ביותר הוא "מפה -לאוזן"..... עבודה מקצועית של מגשרים, הזדמנות שווה לקבלת תיקים לגישור ובעיקר -הגברת המודעות הציבורית.
 
נכון, אך איך מעלים את המודעות? זאת השאלה.

הזדמנות שווה לקבל גישורים - זוהי המטרה, ובכך אנו מצפים מהעמותה לטפל.
 

s i l v e r a

New member
אם יש למישהו רעיונות - שיציע

הבעייה היא, לדעתי האישית, בהעדר מספיק של אנשים/מגשרים המוכנים לתת מזמנם לקידום הגישור בישראל. וגם העובדה שאין חברים רבים המשלמים דמי חבר לעמותה, המונה -על פי הרישומים , מעל 2400 חברים. כאשר עורכים אירועים או כנסים - מגיע מספר מצומצם מאד של חברים - וזה , בלשון המעטה-"מבאס", כי משמעותה שאין תמיכה לאירוע ובעקיפין -לעמותה.. לכן, קשה לקבוע כי אנו מייצגים - אם כי, על פי התקנון זה נכון. אבל, כאשר אין תמיכת חברים - למי אני עמל? ומי יקשיב לנו? אין סודות -וכל מי שמצוי בענייני גישור -גם מודע למה שקורא . והכי חשוב - אין כסף....אין כסף למודעות או פרסומים או ליחסי ציבור - אפילו לא לפקידה או משרד. כל הפעילים, נכון להיום, נותנים מזמנם ומרצם ללא שכר, הישיבות נערכות בבתים פרטיים והאירועים שעשינו לא כיסו את ההוצאות -כאשר ציפינו להכנסות, כדי לפעול טוב יותר ונכון יותר.. . כאשר הודענו לתקשורת על פעילותינו - דבר לא פורסם. סימן -שאנו לא חשובים ציבורית. ועל כן - קשה להשיג תרומות או חסויות או תקציבים או שווה ערך לקידום הגישור בישראל. הגופים האמורים לעודד גישור -גם הם אינם תורמים לקידומו בתודעת הציבור -קרי: משרד המשפטים והנהלת בתי המשפט. אני אובד עצות כי לדעתי, אנו בצרה גדולה.. אם מצב זה יימשך - איני סבור שתהייה לנו זכות קיום. אישית -אם לא יהיה שינוי -אסיק את המסקנות.
 

שילה1

New member
אין קל מלהרים ידיים!

העמותה מתרכזת במרכז.מדוע לא חשבו לפתוח סניף בצפון,למשל? מה על פנייה למקומונים? מניחה שיחסי הציבור של העמותה לוקים בחסר.האם קיימת ועדה לנושא? הבאת הנושא למודעות ציבורית-רק בדרך של יחסי ציבור נכונים,או שיווק נכון,ולכך-לא תמיד זקוקים לכסף. והשאר-במסר אישי.
 

שילה1

New member
רעיונות-יש כמובן.

קודם כל-לשכנע את בתי המשפט להעביר תיקים לכל המגשרים הנמצאים ברשימה,ברוטינה מסויימת.שנית-הרצאות לשופטים ,לעורכי דין,לטוענים רבניים על חשיבות הנושא. ושלשית-פרסום פליירים בלוחות המודעת של בתי המשפט.
 

s i l v e r a

New member
אין הרמת ידיים -אלא התמודדות תמידית

עוד לא הרמנו ידיים - אנו ממשיכים להשתדל. אין אדם מקצועי ליחסי ציבור ואם יימצא כזה -הוא יתקבל בברכה. במספר המועט של חברים ששילמו דמי חבר, לא מוצדק לפתוח סניפים לא בצפון ולא בדרום. אולם, לאחרונה, אנו בודקים אפשרות של קיום הכנס הבא בעיר חיפה.
 

שילה1

New member
כבר משמח אותי:גם הדבקות,וגם מקום הכנס.

כשיהיה אקטואלי-צור נא אתי קשר,אתן רעינות של מקום
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה