שיהיה לכם יום טוב

אי-מייל

New member
שיהיה לכם יום טוב../images/Emo103.gif

קטע שפורסם במעריב. וסליחה על העריכה. מניות "שיהיה לך יום יפה" בעלייה יום אחד התברר שחברת ענק בינלאומית קנתה את הזכויות לימים יפים בכל העולם. כל ימי האביב נרכשו בסכום ענק, סכום שכמוהו לא הושקע מעולם. מדובר בכמעט חודשיים בשנה באזורים כמו ישראל, ושבעה חודשים ויותר בשנה באזורים משובחים יותר. הימים הקרים והאפורים והימים הלוהטים והלחים בודדו בקפידה מלוח השנה, ונרכשו רק הימים הנאים באמת. שם החברה נודע "D.N.H-כ", או בעברית: "שיהיה לך יום יפה בע"מ". מיד עם סיום מבצע רכישת כל הימים היפים החל מבצע מכירתם. כל מי שרצה יום יפה יכול היה לרכוש אותו "D.N.H-ב", והרכישות כבר בשנה הראשונה הגיעו למצב שבו הימים היפים לא סיפקו את הביקוש. מניות החברה הרקיעו לשחקים שגימדו את כל הידוע לבורסה. מתברר שאנשים ממש רוצים ימים יפים. פשוט איש עוד לא הכניס את זה למעגל השיווקי המסודר. בהרצאה שנשא נשיא החברה בכנס עולמי הוא פרש את מדיניות החברה: "עד כה הימים היפים היו משאב שאיש לא נתן עליו את דעתו באופן מאורגן. כשהצגנו את תוכניתנו למכירת ימים יפים אמרו לנו: ´אבל הימים היפים הם בחינם´. זה אופייני לחשיבה מאובנת. אנחנו הבנו מיד שדווקא זה היתרון שלנו בשוק. כי כלל הזהב הוא: מה שאנשים לא קונים - הם לא מעריכים. עד כה התבזבזו הימים היפים לחינם. אנשים שקמו בבוקר ליום יפה לא חשו בו בכלל. יכול היה להיות אביב מלא בחוץ, שמש רכה, אור ופריחה, ואיש לא נהנה מזה. מדוע? כי איש לא שילם על זה". ההצלחה של חברת "שיהיה לך יום יפה בע"מ" דרבנה מתחרים לרכוש את הימים האפורים ולפתוח חברות בשם "שיהיה לך יום עגום בע"מ", בהנחה שיש אנשים - סופרים, מדינאים, פסיכולוגים ואחרים - שזקוקים דווקא ליום איום. גם חברות אלה זכו למעט מחזור עסקי, אם כי אין להשוות. "שאיפתנו היא שכל משפחה תרכוש לפחות עשרה ימים יפים בשנה", צוטטו מחקרי סוציולוגים בכנס על תיקונים במשפחות הרוסות, כנס שמומן על ידי חברת יום יפה, כמו כנסים מדעיים רבים בנושאים מגוונים קרובים. "יום יפה אחד שווה מבחינת האושר הנפשי להתאהבות מוצלחת או אפילו להצלחה במציאת חניה". התהליך הצרכני פשוט: חברת יום יפה מודיעה מראש לכל רוכשי הימים היפים על מועד הגעתם של הימים היפים שלהם. ההודעה מגיעה ארבעה ימים מראש, עם שליח, אם צריך. כך יודעים המנויים בזמן על כל יום יפה שהם רכשו, מתכוננים אליו, וכך הם נהנים ממנו מהרגע הראשון שבו הם מתעוררים בבוקר. כידוע, לפני הקמת החברה רוב האנשים איבדו לריק את רוב הימים היפים בחייהם, וגם כשהגיע יום יפה, הם לא הבחינו בו. המחיר הגבוה שגובה החברה בעבור כל יום יפה מוצדק נוכח ההנאה שהיום היפה גורם לבני האדם. הנאה שלא היתה זמינה לפני פיתוח הימים היפים. המחיר הגבוה נובע גם מכך שהחברה ליום יפה בע"מ השקיעה בפיתוח הימים היפים, ראשית - ברישום המדויק והמסודר שלהם על שם הלקוחות, אבל גם בעזרת שתילת פרחים נמרצת באזורים שבהם רוב התושבים התחברו לשירות, וכן עידוד תקציבי לתחזיות מזג האוויר, במטרה שיצליחו לאתר יותר ימים יפים מראש, ואולי אף ליצור ימים יפים, לכשיגלו את התהליכים היוצרים את הימים היפים הנדירים. מועדוני "יום יפה זהב" ו"יום יפה פלטינה", אשר מציעים ללקוחות ימים יפים במיוחד, לא מצדיקים את ההפרש במחיר, אם כי הם מקנים למנוייהם הרגשת יוקרה בימים היפים שלהם. בישראל ניסו גם להקים חברה בשם "שיהיה לך יום שקט בע"מ". אבל כרגע אין ימים כאלה.
 
למעלה