שידורי האולימפיאדה הזו עולים על כל העצבים

arikosagi

New member
ביפן משדרים ב 8K בטורקיה 4K ובישראל SD או 720 מקס'

שוב חובבי הספורט שמחכים שנים לאירועי ספורט מתוסכלים מאיכויות השידור וכמותם !
קודם כל מה שלא קשור לישראל כמעט אין מידע או שידורים ובטח לא הבנה של שדרנים ופרשנים. רק ב 2 ערוצים יש כאילו HD (בלבד 720 ולא 1080 אפילו).
לא ראיתי שידורים של אופניים במסלול או אפילו אפשרות לשידורים חוזרים בבוקר גם ב VOD כמו שעושים במדינות אחרות.
אוי ישראל ישראל הספורט היחידי שקיים כאן זה לספור מיילים ולטוס לאירועים ולאכול טוב (עסקנים) לספור מדליות ולחשוב שמדליית ארד זה טוב מזהב !
לידיעת מתלהבי המדליות אנחנו מקום 56 ומניח שאחרונים ב OECD !
 

trilliane

Well-known member
מנהל
גם אני אוהבת אותה


 

trilliane

Well-known member
מנהל
זה עוד בסדר, חלק מהמקצוע; אבל אחוות הגברים הדביקה ביניהם

שברה אותי. הם "עפו" אחד על השני בלי סוף, רציתי להגיד להם כבר get a room!
כ"כ שמחתי כשמירי החליפה את עמיחי, כ"כ הצטערתי שהוא חזר למחרת...
 

RubberSoul92

New member
אתמול (13/08/2016) היו:

Cycling track נשים, אתלטיקה קלה, טרמפולינה גברים, Rowing, סַיִף נשים (מרתק) Diving נשים (3 מטר) וכו', אולם אינם שודרו בערוצי הספורט הישראליים.
 
שידורי האולימפיאדה הזו עולים על כל העצבים

חיכיתי 4 שנים לאולימפיאדה, אבל השידורים הם ביזיון. יותר מדי זמן מסך למעט מדי ענפים על אף שיש 3 ערוצים במקביל (שלא פעם משדרים אותו הדבר או תקועים על תוכניות אולפן וברברת או גרוע מזה, לא משדרים בכלל את האולימפיאדה אלא כדורגל ישראלי). מחר ירוץ בערוצים לפי לוח השידורים של יס כמה פעמים (למקרה שהעברתם ערוץ מרוב מיאוס) סרט על "דרכה למדליה של ירדן ג'רבי" במקום לשדר את גמר הטרמפולינה או כל תחרות אחרת.
אין שידורי אינטרנט, יש פרשנים גרועים בחלקם שמדווחים בגמר התחרות בהתלהבות על זכייתו בזהב של מי שנמצא במקום ה-6 ואז מאשימים את הצלם שלא צילם את המסלול במלואו (טמבלים, יש היום מקליטים ושלט, חשבתם שלא נעביר אחורה ונראה שהכל שודר ואתם פשוט לא עושים את העבודה שלכם?), אין אווירה של לגלות ענפי ספורט חדשים בכל פעם שפותחים את הטלוויזיה, להתרגש מראגבי שביעיות בפעם הראשונה שהוא מתארח באולימפיאדה, אין, פשוט אין.
ומה שמדהים הוא שהפעם אנחנו משלמים על הכלום הזה כסף.

מעולם לא הייתי ממורידי התוכן או צופי הסטרימינג, אבל זהו, מיציתי. איך צופים בשידורים, מה צריך להתקין/לעשות בשביל לקבל את המינימום שקיבלנו תמיד בחינם, ולמה ערוץ הספורט לא מנסה לשפר את הפיאסקו הזה לפני שאריק זאבי ילהג גם את טקס הסיום.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
חלק מהתלונות מוצדקות, חלק סתם מוגזמות

ברוב השנים שבהן האולימפיאדה שודרה בערוץ הראשון המשחקים שודרו בערוץ יחיד ולא פעם נקטעו לטובת תחרות עם ישראלים או סתם מהדורת חדשות (ולכן לא היו באמת 24/7), שלא לדבר על ימים שלמים מאולם הג'ודו שבמהלכם לא שידרו שום דבר מלבד ג'ודו וג'ודו וג'ודו. הפעם כשהג'ודו בערוץ 5+ הוא לא מפריע לי...
&nbsp
בשלושה ערוצים ייעודיים יש איזון לא רע בעיניי מהבחינה הזאת, והשימוש בערוצים השונים ובפס מידע ("סקרול") שרץ בתחתית המסך עוזר לעקוב. כמו כן אין לי בעיה עם תכניות אולפן שדוגמות ענפים (בעיקר בערוץ 26 ובשעות הלילה של ריו שבהן אין תחרויות בשידור חי) מכאן ומשם ונותנות סיכומים ופרשנות למי שאין לו בהכרח סבלנות לשבת ולצפות בתחרויות שלמות. את התחרויות העיקריות (שחייה, התעמלות, ג'ודו, בהמשך גם אתלטיקה ועוד משחקי כדור) הם דווקא משדרים במלואן.
&nbsp
להשמיץ את השדרנים הגרועים "של ערוץ הספורט" כשמדובר בצמד הוותיק גרטל וצ'יש ששידרו את האולימפיאדה בערוץ הראשון לפני 4 שנים (ועוד הרבה אולימפיאדות ותחרויות קודמות) זה מגוחך. גם מירי נבו שידרה אז לא מעט בשת"פ עם הערוץ הראשון. מהבחינה הזאת לא השתנה שום דבר מהותי, למען האמת.
&nbsp
אין לי מושג מה מלהיב בראגבי שביעיות, אבל דווקא נתקלתי בסיקור של הענף, שידרו איזה משחק מתישהו. אבל מטבע הדברים מתמקדים בענפים העיקריים שמעניינים את קהל הצופים בישראל, מה הבעיה בכך?
&nbsp
לא מסכימה איתך שמה שמקבלים היום הוא פחות מה"מינימום" ש"פעם קיבלנו בחינם". פעם קיבלנו הרבה פחות, רוב השנים קיבלנו הרבה הרבה פחות. אמנם גם לי היה נוח יותר לצפות בערוץ הראשון בפעם הקודמת בזכות הסטרימינג באתר, אבל מבחינת הטלוויזיה, זה לא פחות טוב בעיניי וזה ממש ממש לא "פיאסקו".
 
ובאולימפיאדת ברלין שידרו רק בשחור-לבן!

באמת, מה שהיה "ברוב השנים בערוץ הראשון" לא רלוונטי. אולימפיאדה משודרת פעם ב-4 שנים, והאפשרויות הטכנולוגיות לפני 8-30 שנה היו אחרות לגמרי. אפשר מקסימום לחזור לאולימפיאדה האחרונה בלונדון, או לזו החורפית בסוצ'י, וגם כאן ב-4 שנים יש התפתחות טכנולוגית מסחררת בתחום הטלוויזיה, אנחנו אמורים לקבל יותר, לא פחות.

כמו שאת אמרת, כדורסל וכדורגל משדרים כל הזמן. אז למה כשערוץ הספורט מכלה עליהם זמן בריו שוב ושוב זה לא מרגיז? גרטל וצ'יץ' עשו עבודה איומה אתמול בלילה, לא יודעת אם צפית. פעמיים הכריזו על זוכה לא נכון. ולא דיברתי על מירי נבו כי אם על אריק זאבי. ממה ששמעתי מחברים, רובם עברו לצפות במיוט.

את בעיקר מתעלמת מדבר אחד חשוב: ערוץ 1 אפשר צפיה חינם ברשת בשלל ענפים, כולל כאלו ששודרו בו זמנית. כך ניתנה לצופה אפשרות מלאה וחינמית לבחור. כך עושים גם עוד כמה וכמה ערוצים מרכזיים בעולם, ולא נותר רק להצטער ששידורי האינטרנט שלהם אינם פתוחים לישראל. מבחינת רבים מהצופים, המחשב מחובר ממילא לטלוויזיה ולכן שידור טלוויזיה כולל גם את הערוץ האינטרנטי - אין הבדל בין השניים כי הם על אותו מסך, וזהו אמור להיות חלק בלתי נפרד מהשירות. ההשוואה רק של הטלוויזיה אינה נכונה בעיניי, כי בסופו של דבר אנחנו מקבלים פחות. ערוץ הספורט אינו ערוץ 1, הוא ערוץ מסחרי, שכדי לקבל את שידוריו משלמים, ולכן זכותנו לדרוש ממנו לפחות את סך הבסיס שקיבלנו מערוץ ציבורי.
 
ותכלס, אשמח לפתרון קונקרטי למי שיש

אין לי חשק לדון בערוץ הספורט. מי שנהנה מזה שיבושם לו, זה לא ממש מעניין להתווכח על זה - אני רק רוצה למצוא פתרון אלטרנטיבי סביר לצפייה לפני שהמשחקים ייגמרו.
 
הפסקה האחרונה היא העיקר לטעמי

בחירה מה לשדר בערוצים היא עניין של בעיני המתבונן (כל עוד לא בוחרים בברברת באולפן, שזה קצת קשה בערוץ שכוכביו מאוהבים בקולם).

אבל זה שאחרי שב-2012 הגענו אל העתיד כשערוץ 1 פתח ערוצים אינטרנטיים מתחרויות שונות, ב-2016 חזרנו עשר שנים לאחור, זה מצער מאוד. במקום לתת לצופים בחירה נרחבת בין תחרויות, צמצמו את האפשרויות שלהם.
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אתה זה שכתב, ואני מצטטת "המינימום שקיבלנו תמיד בחינם"

אז ב"תמיד" התכוונת בעצם רק לאולימפיאדת לונדון?
טוב לדעת...
&nbsp
האפשרות לצפות באופן חופשי במרשתת לא קיימת בהרבה מאוד רשתות שידור מובילות בעולם. יש כמה שבהן היא כן, אכן, אבל לא כולן בוחרות לעשות זאת, במיוחד כשלא מדובר בשידור ציבורי (BBC הוא שידור ציבורי).
&nbsp
גם אותי מצער שהערוץ הראשון איבד את הזכויות, אבל כפי שנראה כרגע מצב השידור הציבורי בישראל, אולי זה עדיף. ובתור מישהי שדווקא כן אוהבת שידור עם פרשנות (גם אם היא מעיקה, היא עדיין עדיפה בעיניי על כלום) לא אהבתי רבות מהבחירות שהם עשו בעבר. אני דווקא מרוצה מאוד מההעדפה הגורפת שיש הפעם לטובת ההתעמלות, זה לא היה כך בעבר. כמו כן גם העובדה שאפשר לשדר משחקים בלי לעבור למשדרי חדשות וכיו"ב מצוינת.
&nbsp
צפיתי בכל השידורים של גרטל וצ'יש. הנטייה של גרטל לטעות בהכרזת הזוכה הייתה גם בכל האולימפיאדות הקודמות, וכאמור, ערוץ הספורט ייבא אותם מהערוץ הראשון, אז להתלונן עליהם כשהם בערוץ הספורט ולשבח את מה שהיה "תמיד" כשגרטל הוא זה שהיה תמיד, זה מגוחך. אפשר לאהוב אותם ואפשר שלא, אבל בנקודה הזאת לא חל כל שינוי, לא לרעה (וגם לא לטובה...). אם לא בא לך להקשיב לפרשנות תעביר ל-MUTE.
&nbsp
בשורה התחתונה, יש יתרונות ויש חסרונות, כל אחד ומה שמתאים לו. למעט הנקודה של השידור הפתוח באינטרנט, רוב התלונות שלך לא מוצדקות, חלקן פשוט שגויות ולא רלוונטיות.
 

גםצופה

Member
מנהל
בעיני עצם זה

שלא כל צופי הטלויזיה יכולים לראות את משדרי האולימפיאדה זאת חוצפה...
לדעתי משרד התקשורת היה צריך לדאוג שערוצי ספורט 5 יהיו נגישים לכולם - כולל מי שלא מחובר ליס או לכבלים...
 

גליגלי6

New member
מסכימה עם כל מילה. אנחנו חיים במדינה חשוכה שבה הג'ודו והכסף

הם הדבר החשוב. מדינה שלא מאפשרת להם לראות את האירוע הספורטיבי החשוב הזה פעם ב4 שנים.
פשוט בושה וחרפה. זה יכול לקרות לכל אחד מאיתנו. אפילו בברזיל הענייה מאפשרים לאזרח לצפות. הראו קטע קצר של אנשים שחיים מטר ממתקן אולימפי מעבר לגדר. אנשים מחטטים בפחי אשפה אך בכל זאת צופים
&nbsp
למדינה לא אכפת מאזרחיה בפרט שנתניהו שר התקשורת ורגב הספורט
&nbsp
זה כואב ומזעזע
&nbsp
 

trilliane

Well-known member
מנהל
"מדינה שלא מאפשרת"? זכויות השידור אינן של המדינה

כמו במדינות רבות אחרות יש קנייה של זכויות והפעם ערוץ הספורט קנה. ייתכן שלרשות השידור לא היה די תקציב לממן את רכישת הזכויות במצבה הנוכחי... ואני רק רוצה להזכיר שבסופו של דבר השידור הציבורי ממומן ממסים, כלומר זה לא חינם, משלמים עליו (כל מי שיש לו מקלט ומשלם אגרה, בין אם הוא צופה באולימפיאדה ובין אם לאו). ואם הערוץ הראשון נקלע לחובות, אלה גם החובות של המדינה, כלומר של כולנו. אני לא נגד שידור המשחקים בערוץ הראשון (גם לי זה היה נוח יותר לפני 4 שנים) אבל בשורה התחתונה זה לא באמת "חינם".
 

גםצופה

Member
מנהל
הלוואי שגם הורים לתלמידים בבתי ספר

יפנימו שאי אפשר שהכל יהיה חינם...
&nbsp
כל פעם שדורשים מההורים תלשום לבית הספר - כי באמת להחזיק תלמידים במערכת החינוך - אי אפשר בלי תשלומי הורים (יש תקציב - אבל הוא מאד מוגבל...)
&nbsp
אז ברור שצריך לשלם 'אגרה' - אבל לשדר את האולימפיאדה בערוצים שהם בתשלום לחלק מהאוכלוסיה בעיני זה לא פייר...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
אין קשר; חינוך הוא שירות וחובה בסיסית של המדינה

ותשלומי ההורים הם בעיקר על התוספות כמו טיולים, מסיבות וכו'.
&nbsp
כאן מדובר מלכתחילה בזכויות שידור לתחרויות ספורט, זה לא שירות בסיסי מטעם המדינה. לגבי הוגנות, מה הוגן בכך שהמדינה (= כלל אזרחי המדינה) יממנו שידורי ספורט יקרים לכולם במקום שרק האנשים שמעוניינים בהם ישלמו על כך? למה שגם מי שלא מתעניין באולימפיאדה יצטרך בעצם לממן אותה?
&nbsp
אפשר כמובן לטעון זאת גם על דברים אחרים, אבל זה תקף גם כאן... בסופו של דבר צריך להחליט מה מממנים ומה לא, ואני לא בטוחה ששידורי אולימפיאדה הם "חובה" לכולם או משהו שהמדינה חייבת להתערב בו (וכך זה ברוב המדינות, למיטב ידיעתי).
 

גםצופה

Member
מנהל
אני לא מצפה שישדרו את כל משדרי הספורט...

בערוצים הטלויזיה הכלל ארציים - אבל בעיני האולימפיאדה זה בכל זאת משהו שכן היה אמור להיות משודר באחד מהערוצים.
אני מניחה שבכל העולם זה משודר בערוץ טלויזיה ארצי ולא בכבלים או הלווין....

הורים מתלוננים על כל תשלום עבור הילדים בבית הספר... הסכומים גם לא כ"כ גבוהים (בעבר גם שילמו על הבגרויות והיום כבר לא משלמים על זה) אבל עדיין מתלוננים...
 

trilliane

Well-known member
מנהל
את מניחה לא נכון... במדינות רבות זה משודר בערוצים בתשלום

 
למעלה