שיגרה נוראה

Ilanlior

New member
שיגרה נוראה

שעת צהריים, ברכב עם אבא שלי ועידו, מקבל טלפון בהול מחיים שמודיע לי בחמש מילים: "היה פיגוע בירושלים מתחת לסניף". מיד, אני מרים את אותם הטלפונים מתוך ההרגל שלאחר כל פיגוע, לבדוק שכולם חיים ונושמים, ולברר איפה בדיוק היה הפיגוע. הרי גם בפיגועים קודמים נאמר שהם היו בדיוק ליד הסניף שממוקם במרכז ירושלים. ואכן, הפעם הפיגוע הגיע לפתח הסניף, ולמזלנו אף פעיל לא היה בסניף באותה עת או נפגע. מתקשה לעכל את הבשורה המרה שמועברת לי על-ידי חיים - שחלונות הסניף נופצו ונוטפים דם, שהרחוב נסגר לתנועה ומלא בזוועות מן הפיגוע המחריד. שהבטחון המועט שעוד היה לי, הבועה הקטנה של הסניף בירושלים, גם היא נופצה. ובסך הכל בשביל כל ירושלמי הפיגוע הזה היה עוד יום שבשיגרה. שיגרה נוראה. אני אמנם המשכתי את חיי כרגיל עד כמה שהתאפשר לי, גם היום, ביום כה קשה. אולם, במציאות הישראלית של היום, והירושלמית בפרט, אין כבר חיים רגילים. אין נורמלי ולא נורמלי, אין נכון ולא נכון, אין צודק ולא צודק. הכל הפוך, מעורפל. כל זה לא אמור בכלל לקרות. אני מניח שאקום גם מחר בבוקר, ואחזור לשיגרת החיים כבכל יום, כי אין דרך אחרת. אם הייתי עוצר את החיים אחרי כל פיגוע בירושלים, הם לא היו ממשיכים לעולם. מאז תחילת שנת 2001 היו רק בירושלים 66 פיגועים! איזו מין שיגרה נוראה. בערב כשחזרתי הביתה, מנסה להמשיך בשיגרה תוך כדי תמונות הזוועה בטלוויזיה, מנסה לצפות במשהו אולי מעט משמח - הפועל ת"א-מילאן. משמח זה לא היה, וגם אם התוצאה היתה שונה אני בספק עד כמה היתה לכך משמעות אמיתית. בנוסף, גם ייעצתי למקבלי ההחלטות בנוער בירושלים לבטל את הצומת מחר (שישי). לא ייעצתי לבטל כי אני לא רוצה ולא חושב שזה נכון להיות מחר בצומת. ייעצתי לבטלו משתי סיבות: 1. למשטרה יש מספיק תעסוקה בימינו. עם כל כך הרבה התרעות על פיגועים בירושלים, הדבר האחרון שהם צריכים על הראש זה לשמור עלינו. 2. לצאת יום אחרי פיגוע לצומת נשמע נכון בתיאוריה ואני מגדולי התומכים ברעיון. אבל כשמעבירים תיאוריה למציאות היא נסדקת קלות: א. רוב הפעילים יהיו מחר בסגר, כתר או איך שלא תקראו לזה. וזהו לא סגר של צה"ל. זהו סגר של טרור. אף הורה שפוי או לחלופין פעיל שפוי לא יצא מחר לרחוב הירושלמי. ב. אף ירושלמי לא ירצה לשמוע אותנו או לראות אותנו מחר. ג. למשטרה לא יהיו את האמצעים להגן עלינו מפני האלימות שתופעל כנגדנו. ואני מבטיח שאם נהיה בצומת מחר יופעל כנגדנו לחץ פיזיבכלל לא מתון. וזה המסר שלי לכל קוראי הודעה זו. מחר אמנם נוער מרצ ירושלים לא יהיה בצומת, אבל אני מקווה שעד שבת בערב כבר ירגעו מעט הרוחות ונוכל לקיים את הפגנת קואליציאת השלום מול בית ראש הממשלה. אותה הפגנה שברוטינה הקבועה קוראת לממשלה לנקוט במדיניות אחרת. לצאת מהשטחים, לפנות את ההתנחלויות, לחזור למו"מ, להפסיק את תגובות הנקם המיותרות לפיגועים - למעט תגובות צבאיות הכרחיות, להקים מדינה פלשתינית. ואנחנו גם נקרא שם להפסקת זוועות הטרור הפלשתיני. וכן, אני אהיה שם. ואני מאמין שמרבית פעילי נוער מרצ ירושלים יהיו שם. ואני מקווה שכל פעילי נוער מרצ יהיו במוצ"ש הקרוב במשמרות השלום. כי אי אפשר להמשיך כך. אני לא רוצה להמשיך בשיגרה שכזו. אני לא רוצה להמשיך לחיות במציאות שבה אני לא יודע מי מחבריי יפגע מחר בפיגוע הבא. אני לא רוצה להמשיך לחיות במציאות שבה אני מפחד לצאת מהבית. אני מפחד להמשיך ולחיות במציאות שבה מיום ליום נהרגים יותר ויותר בני אדם חפים מפשע. איזו מין שיגרה נוראה. אני כן רוצה שנתעורר ונגיד די! די לטירוף! די להרג! די למעגל הדמים! אני לא רוצה להמשיך בשיגרה הזו. מקווה לנוכחות בשטח של כלל פעילי הנוער. אילן, בעוד ערב של שיגרה ירושלמית.
 

chaim levinson

New member
אילן

תגיד, אתה לא מתרגל כבר לפיגועים? לוינסון, שדורש ממס רכוש שיחזירו לו את הכסף על שיחות הטלפון פוסט-פיגוע.
 

Ilanlior

New member
כשאתרגל

לעולם לא אתרגל. לעולם לא אתן לעצמי להתרגל. להתרגל למצב שבו נהרגים אנשים יום-יום ומרכז העיר ירושלים נראה כמו שהוא נראה היום - ריק לחלוטין - פשוט אסור. אם נתרגל לזוועות, איבדנו הרבה מעצמנו, מהאנושיות שבנו, מהרצון שלנו לשנות את פני המדינה. אני לא אתרגל לשיגרה הזו. אילן.
 

Ilanlior

New member
תזכורת - משמרות שלום

תזכורת לכל פעילי הנוער. הערב ב19:00- שלוש משמרות שלום ומחאה כנגד מדיניות הממשלה:ירושלים, ת"א ,חיפה. הגיעו בהמוניכם כי בימים כאלו חשוב לצאת לרחוב ולעצור את מעגל הדמים! אילן.
 
בתקווה שהפעם שלום עכשיו ל-א

ילשינו למשטרה על אנשים שמניפים שלטים בזכות סרבנות מצפון ... כן להפגנות בלי שלום עכשיו (מחסלת חשבונות לא פתורים מלפני הבחירות)
 
נו באמת....

האם היית שם שאת יודעת מה התרחש? אף אחד לא הלשין למשטרה מכיוון שמישהו החזיק שלט בזכות סרבנות מצפון, מה גם שזה חוקי לחלוטין להצהיר שאתה סרבן מצפון... אם את מתכוונת לחברות פאנקיסטים שהגיעו עם שלט שעליו כתוב "צה"ל הוא ארגון טרור" ונעמדו מול ההפגנה והסתירו את כולם, וכאשר ביקשו מהם ללכת הם סירבו... אז הבנתי שהם נלקחו לחקירת משטרה והכל, אין לי מושג מי הודיע עליהם למשטרה ואני לא בא להצדיק אותו, בכל מקרה מי שעבר על החוק במקרה הזה (ואני יוצא מתוך נקודת הנחה שמה שהתרחש באותו ערב שלא ראיתי קרה כפי שתואר באינדימדיה) זה המשטרה, שנתנה מעצר בית לאותם אנשים רק מכיוון שהחזיקו שלט שאני חושב שהוא מאוד לא נכון, אבל זה חוקי לחלוטין לטעון כך... אל תאמיני לכל דבר שאת קוראת... תבררי לפני כן.
 
אלון..

לא הייתי שם אבל אני כן יודעת מה התרחש כי אנשים שאני מכירה היו שם.. אין לי מושג מה כתוב על השלטים אבל אני מכירה כמה מהאנשים והם בטח לא יבואו ויפריעו להפגנה של השמאל. תבין ואני לא רוצה להשמע בוטה שלום עכשיו זה ארגון כ"כ שטחי שרוצה להיות תמיד בכותרות אז ככה שאם מישהו מגיע ונותן פאן אחר להפגנה אז הם מלשינים משטרה ואחרי הכל זה למען אחדות השמאל לא? אז אלון בקיצור אני כן יודעת מה קרה שם ואני מכירה את הפרצוף המכוער של שלום עכשיו וחוץ מזה למה לי להגיע לאותן הפגנות אחרי הכל אני פצפיסטית ושלום עכשיו עוד עלולים להלשין עליי למשטרה? שלך גלי
 
גלי יקרה,

אם יש משהו שמביא לי את הסעיף במיוחד, זו יומרה של אנשים לדעת הכל על הכל. "קואליצית השלום", זו שבזכותה מתאפשרות ההפגנות והפעילויות האחרונות, המזוהות כ"התעוררות השמאל", בוודאי לא מורכבת רק מקומץ פעילים של נוער מרצ. שלום עכשיו, עד כה, שיתפה פעולה בצורה פרודקטיבית להפליא עם נוער מרצ ועם שאר תנועות השמאל. נכון להעריך, לדעתי, שלא הייתה קואליציית שלום אילולא תרומתה הרבה של התנועה ה"שטחית" הזאת, "שלום עכשיו" לה. אולי על מנת לבער את העמדות החסרות כל שחר שלך, כנסי לאתר שלהם, על מנת ללמוד כמה דברים על ה"פרצוף המכוער" או שמא נאמר ה"שטחי" של תנועת שלום עכשיו. www.peacenow.org.il כנסי ואולי אף חזרי אלינו עם תובנות חדשות לגבי שטחיותה של התנועה. ייתכן כי אני נשמעת כהיח"צנית החדשה של שלום עכשיו, אך אין לי כל עניין לעשות כן. מעולם לא הייתי פעילה בשלום עכשיו וגם אין לי כל כוונה לעשות זאת, אני פעילה בנוער מרצ - זה עדיין לא אומר שאני צריכה לתת יד להכפשת "שלום עכשיו", על לא עול בכפם. לסיום, גלי יקרה, אם את אכן חשה בסכנה הגדולה הכרוכה בהשתתפותך בהפגנות אלו - על מנת שלא "ילשינו עלייך למשטרה" או יבצעו בך שלל דברים רעים אחרים - למען בטחונך האישי, שארי בבית. שלך, עדי. פעילת נוער מרצ שלא מבינה מאיפה לעזאזל כל העוינות הזו. נ.ב - אמנם לא הייתה לי כונה להביע עמדה בעניין, אבל אני בהחלט לא חושבת שלשלטים המציגים את צה"ל כארגון טרור יש מקום בהפגנות של קואליצת השלום, ואני דווקא כן הצלחתי לזהות את העבירה על החוק- "הסתה" קוראים את זה.
 
עדי יקרה,

אין לי כל יומרה לדעת הכל (כי אני לא יודעת כלום) הייתי מספר פעמים באתר של שלום עכשיו יש לי בבית מלא פלירים וסטיקרים שלהם (לא חידשת לי דבר) אין לי שום עוינות לתנועת שלום עכשיו אבל אני מכירה כמה מהאנשים שהלכו להפין יחד עם שלום עכשיו שסך הכל רצו להפגין ושלום עכשיו שכ"כ תורמת לאחדות השמאל הישראלי החליטה להלשין עלהם למשטרה נו באמת... זו גם עברה על החוק לכל אחד יש את לקיים הפגנות ולקחת חלק בהן (נזכרת בערגה בשיעורי אזרחות). לסיום עדי יקרה, הפגנות שבהן הפיצול של השמאל נחשף עדיף שלא יתיקמו כלל הרי הם רק גורמים לניצחון הימין לא ככה? גלי פעילת נוער מרצ שלא מבינה מה כל היחצנות הזו
 
אני מבינה שהנאום הקטן על יח"צנות

לא נקלט, הא ? נו, שיהיה. אני לא מאמינה באחדות השמאל בכל מחיר, כפי שאני לא מאמינה ב"אחדות העם" בכל מחיר. יש חילוקי דעות כל-כך מהותיים, שאני לא חושבת שצריך להתעלם מהם למען העקרונות המקודשים של אחדות השמאל. אנשם שמניפים שלטים מטומטמים שמציגים את צה"ל כארגון טרור, באמת אין להם כל מקום בהפגנות שמאל. זה לא שמאל, זו הסתה, זה טרור. זה לא מועיל לנו בשום צורה,זה רק מכפיש את שמנו. "להלשין עליהם למשטרה", אם זה קרה או לא (מכיוון שלא הייתי שם, אין לי כל יומרה לקבוע) זה מעשה מובן בהחלט. זה לא נובע משום קנאות פולטית, אלא מרציונליות - זאת שמותחת את הגבול בין חופש הביטוי לבין הסתה קיצונית, זאת שאכן דואגת להציג את העמדות של השמאל במידה ואפשר יהיה להתייחס אליהן ברצינות, ולא בזלזול מוקצה מחמת מיאוס. אני בהחלט חושבת שהפגנות שמאל צריכות להמשיך להתקיים, עם זאת, אני חושבת שרצוי שה"פאניקיסטים", יצטרפו להפגנות ימין פלסטיני ברמאללה, שם הם ישתלבו טוב יותר, ולא ילשינו עליהם למשטרה, במקום לצאת נגד כל מה שאנחנו מתיימרים ליצג. עדי. שתוהה, איך גלי, המחזיקה סטיקרים ופליירים של "שלום עכשיו", עדיין מכנה אותו "ארגון שטחי" עם "פרצוף מכוער".
 
עדי...

תביני שהתקשורת מחפשת מקרים כאלו שאנשים פתוחים בבוקר את העיתון הם לא יקראו כמה אנשים היוב הפגנה על מה הייתה ההפגנה הם יקראו ששלום עכשיו העיפו אנשים מההפגנה.. וזה משחק לידי הימין. גם אני לא מאמינה באחדות בכל מחיר אבל במצב של מחנה השלום היום צריך לשדר אחדות גם אם בפנים יש חילוקי דעות מהותיים כמוב שאלת הסרבנות. גם ארגונים שמתנגדים לגלובליזציה מתאחדים יחדו כל פעם שיש כינוס של איגודי הבנקים וכו´ תנועות שמתנגדות לאלימות ותנועות אנרכיסטיות שתומכות באלימות והם מפגינים יחד!!! אז את רוצה להגיד לי ששלום עכשיו לא יכולים להעביר ערב אחד יחד עם כמה סרבני מצפון הרי מדובר על שלום עכשיו וקואליצית השלום לא? ואותם אנשים כן נמנים עם קואליצית השלום.. . אותם פנקיסטים נמנים עם החברים שלי וזה לא תורם כלום אם תגדירי אותם כימין פלסטינאי כי מעולם לא ניהלת איתם שיחה ולא ניסית להבין את האידו´ שלהם . לגבי הסטיקרים והפליריים זה מה שקורה שאין פעולות שטח מאז הבחירות וכל הסטיקרים והפלירים נשארים אצלי( כן גם של שלום עכשיו ויש לי גם סטיקר של נוער עבודה נהה נה בננה) גלי שלא מבינה למה לא ניתן לשמור על אחדות השמאל
 
לא, טעות בידיך

שאנשים יפתחו עיתון בבוקר למחרת, ללא התערבותם של שלום עכשיו, הם יקראו כי השמאל, מעבר לסיסמאות ה"די לכיבוש", עבר לכנות את צה"ל ארגון טרור. זה מסוכן יותר. על אף חילוקי הדעות, אין לי בעיה עם פצפיסטים ועם סרבנים - יש לי בעיה עם הקמצוץ פאנקיסטים שדיברת עליו, זה שההתנגדות שלי להשתתפותם בהפגנה לא קשורה להיותם סרבני מצפון, אלא להיותם קומץ מסיתים שעשוים להטיל רבב על השמאל כולו. בגלל זה, אני לא צריכה לנהל איתם שיחות עמוקות אל תוך הלילה, על מנת להבין מה הם ומה הם מייצגים - השלט אמר לי לפחות, מה אני לא רוצה שהם ייצגו בהפגנות שמאל, זה לא מה שהשמאל חושב ומתיימר להציג.
 
טעות בידיך!

אני מכירה את אותם פאנקיסטים והם לא באו לעשותב לאגן או להסיט נגד אף גורם אלא כדי להשתתף בהפגנה כי כל אדם נורמלי רואה שלום עכשיו וקואליצית השלום וחוץ מזה מי שם אותך לקבוע מה זו הסתה?ואת יודעת בוודאותש כלה שלטים הם הרימו היו שצה"ל הוא אירגון טרור וגם אם כן לא יוכלו לבוא אלהם אנשי שלום עכשיו ולבקש מהם בנחמדות להוריד את אותם שלטים ? מאשר להעיף אותם משם ? גלי שעדיין לא מבינה למה כ"כ קשה לשמור על אחדות השמאל
 
למעלה