שיבוץ ילד לגן

אסתיניק

New member
שיבוץ ילד לגן

שלום, בני נולד בא' טבת, התאריך העברי בו מחליפים שנתון. הוא שובץ השנה לטרום-טרום. מכיוון שהוא נולד ביום בו עוברים שנתון- ברור שהוא הכי גדול. יש ילדים שקטנים ממנו בכמעט שנה (עוד לא בני 3)- נראה לי קריטי בגיל הזה, מבחינת שפה והתפתחות. אני לא בטוחה אם הוא מתאים לטרום- לא סגורה לכאן או לכאן. נראה לי שהדבר שהכי הטריד אותי הוא האם תהיה לו סבלנות לשבת במפגש- כשהוא עם עצמו או עוד מישהו יש לו המון סבלנות וריכוז, אבל אני חושבת (שוב, לא נוכחתי ביותר מדי מפגשים כאלה) שיותר קשה לו להישאר מרוכז כשמדובר בקבוצה גדולה. ההתלבטות שלי היא האם לנסות להעביר אותו לטרום חובה עכשיו והנקודות להתחשבות הן כדלקמן: 1. האם "בעית" הקשב היא תלוית גיל ועדיף לחכות עוד שנה לפני שייכנס לטרום, או אולי זו בעיה אישית והיא לא תחלוף גם עוד שנה, ואז אין סיבה לא להעלות אותו. אני בכוונה משתמשת במונחים כאלה כדי להקצין, כי זו שאלה שעולה בי. 2. בגן טרום שאליו אני רוצה להעביר יש שני חברים טובים שלו מהגן הקודם- הם פשוט נולדו חודשיים לפניו ולכן בשנתון מעליו- יהיה לו יותר קל, אולי. עכשיו הוא עם ילדה אחת מהגן הקודם- מכיר אבל לא חברים כ"כ טובים. 3. היום הוא אמר לבעלי שהוא הכי גדול ואין לו עם מי לשחק כי כולם קטנים. לדעתי זו הרגשה שיש לתת לה משקל רב, תקנו אותי אם אני טועה. תודה.
 
הי אסתיניק

כמה שאלות לי אלייך כדי שנוכל להבין טוב יותר את התמונה: 1. לגבי בעיית הקשב: האם אובחנה בעייה כזו? האם הגננת בגן הקודם העירה לך על משהו בנושא? או האם זו תחושה סובייקטיבית שלך? מכיוון שאת כותבת שאין לו בעיה להתרכז כשהוא לבד או עם אדם אחד שמדריך אותו לא נשמע לי בעייתי העניין של הסחות הדעת כשיש קבוצה גדולה . אני מציעה לשאול את הגננת מה היא חושבת בעניין המפגשים אבל עדיף לשאול את הגנננת של השנה שעברה כי השנה הנוכחית רק התחילה ועדיין יש להרבה ילדים חבלי קליטה כך שלא בטוח שהמפגשים בגן כבר זורמים. 2. האם יכול להיות שהוא שמע אותך מתלבטת בעניין החברים ולכן אמר את מה שאמר על הגן? 3. כמה ילדים בגן יש בטווח של 1-4 חודשים מהגיל שלו? האם יש מה חברים כאלו או ש כולם קטנים מאד? 4.מה נטיית הלב שלך? אנימאדמאמינה באינטואיציה של אימהות . אנייכולה לספר לך כאמא שאחדמבני גם הוא נולד גבולי בגיל והיו שנים בהן יה הגדול ביותר ושנים בהן היה הטן. ראיתי יתרון בכל אחד מהמצבים הללו ושמחתי שהיתה לי אפשרות לרוטציה מידי פעם. בבית הספר בחרתי לתת לו להיות מהגדולים ואני מאד מאד שמחה על כך . קחי בחשבון שהילד הגדול בגן בגיל של בנך הוא פעמים רבות הילד המוביל, הוא יכול להיות יד ימינה של הגננת וזה דבר שנותן מון ביטחון לילד.
 
למעלה