darkshadow1
New member
ולמה בדיוק החלטת שהשיקולים שונים?אריק, אתה יכול להסכים עם הטענה
שבמדינת ישראל, לשיקולי משרד האוצר יינתן משקל רב יותר ככלל מלשיקולי חברה מיקצועית כזאת או אחרת? האם במקרה דנן אתה חושב שההחלטה להעביר קו עילי באבן גבירול הינה מקצועית - תכנונית או כלכלית?
השיקול שמנחה את משרד האוצר הוא שיחס התקציב/נוסעים יהיה כמה שיותר נמוך- כלומר שישתמשו ברכבת כמה שיותר נוסעים תמורת כמה שפחות כסף שיושקע בבנייה ובתפעול שלה. תוואי מוצלח מבחינה תכנונית=יותר נוסעים. תוואי לא מוצלח=פחות נוסעים. כמובן שתוואי מוצלח עלול להיות יקר בצורה לא פרופורציונאלית לתוספת במספר הנוסעים, ולכן התפקיד של האוצר (בסיוע נת"ע שאמורה לספק את הנתונים) הוא לאזן בין שני הדברים.