הטענה על עבודה בעומס קבוע רלבנטית - אולי - להרצה
מעבר לזה, היו טענות לגבי הצטברות פיח במנועים שלא מגיעים לסל"ד גבוה בגלל טמ' נמוכות יחסית בתא הבעירה - אני לא בטוח שזה נכון גם למנוע מודרני, שבו הבקרה על פעולת המנוע הרבה יותר מדויקת. ובכל מקרה - פיח אפשר לנקות.
אבל אין ספק שעבודה בסל"ד גבוה יותר שוחקת יותר את המנוע (אם כי מסכים שזה כנראה לא משמעותי), אין ספק שהחלפות הילוכים (שנדרשות יותר בתוואי הררי) שוחקות את תיבת ההילוכים (חושב שזה כבר קצת פחות זניח), ואין ספק שירידות ופניות רבות שוחקות יותר את הבלמים (בטוח לא זניח) ורכיבי המתלה (לא בטוח כמה משמעותי, אולי זניח ואולי לא).
אז אם אני, אישית, צריך לקנות רכב שנסע בעיקר מב"ש למצפה רמון, או רכב שנסע בעיקר מטבריה לקצרין - אני בוחר את הרכב הדרומי.