שותפות במטוס

שותפות במטוס

הנושא מעניין אותי אך אני לא בקיא בו מספיק. אשמח לקבל עצות, עלויות, יתרונות וחסרונות בתודה מראש
 
שותפות במטוס

מנסיון של כשש שנים כשותף בססנה 172 אני יכול לומר לך ש: א. אם אתה טס למעלה מ 35 שעות בשנה ב. חשובה לך הנוחיות שבזמינות ולא רוצה להיות תלוי ברצונות הטובים (או פחות) של בתי הספר והחברות המשכירות מטוסים ג. חשוב לך לטוס במטוס שאתה מכיר ד. חשוב לך לטוס במטוס מאובזר כרצונך ה. אתה אדם נוח עם הבריות ויכול לחיות בשלום עם שותפים (ולפעמים לבלוע קצת צפרדעים) ו. יש לך קצת כסף בצד לבצ"מ ז. והכי חשוב - אתה שרוט במידה מתאימה אז לך על זה כי זה ממש כדאי חנן ד.א. אני עוקב באופן שוטף אחרי "הביצועים" של עלות שעת הטיסה שלי. נכון להיום העלות היא כ 450 ש"ח. לשותף אחר במטוס עלות שעת הטיסה היא למעלה מ 1800 ש"ח.....
 
נא פרט:

מה הצפרדעים? - תיאום זמנים או בעיות אחרות?? כמה שותפים? למה לך זה עולה 450 ולשני 1800? זו בעלות באחוזים לא שווים? ואיך כלכלי לשותף שעולה לו 1800?
 
חנן. תודה לך על הפירוט.

אך יש מספר דברים שלא הבנתי: א. מה העלות הממוצעת אחזקה טיפול וביטוח? ב. למה כוונתך בבצ"מ? ג. מה ההשקעה הממוצעת הנדרשת ע"מ להיכנס לשותפות והאם יש "ירידת ערך" במידה ורוצים לצאת מהשותפות בהמשך הדרך? ד. האם עלות שעת הטיסה (450 ש"ח) כוללת את כל הפרמטרים של אחזקה, ביטוח וכו´. ולמה ההפרש כשה גדול בינך לבין שותף אחר? תושה
 

hanani12

New member
למארק וניצן

בצ"מ - בלתי צפוי מראש העלות הממוצעת תלויה בשעות הטיסה כמוב. העלות שלי היא לכ-50 ש"ט בשנה. ההשקעה ל 172 רגיל היא על בסיס של 60000 דולר והיא תלויה כמובן במספר השותפים. לטעמי 5 שותפים זה די אופטימלי ההפרשים הגדולים נובעים כמובן מהפרשים בשעות הטיסה. ההוצאות הקבועות כגון ביטוח, רישוי וחניה מתחלקות באופן שווה בין השותפים כך שמי שטס מס שעות נמוך מאד משלם הון לשעת טיסה. צפרדעים - כל מיני גחמות של אנשים שאתה לא בדיוק חבר שלהם אלא רק שותף. סרובים לשלם. קטנוניות. כל מיני דברים שקורים בין אנשים זרים זה לזה
 
מזכיר לי את שנות השבעים

כשהייתי סרן צעיר בצבא קבע "שותף" עם עוד 3 על טנדר פג´ו. כל כמה שלא היית מתכנן את חופשת השבת , תמיד כשהיה התור שלך הרכב היה בסדנה או שהמח"ט לקח אותו להעביר רהיטים בבית ו "כן.. הוא השאיר את האסקורט שלו בשבילך אבל אתה לא יודע לנהוג על אוטומטי...." ההבדל היחידי הוא שלא שילמנו על שעות מנוע (ואולי כן.. בלי להרגיש) לעיניננו - בשביל 50 שע"ט בשנה שווה לך להחזיק חמישית מטוס? כשהיום העלות הממוצעת בהרצליה היא 640 ש"ח לשע"ט - אתה מדבר על הפרש שנתי של 9,500 ש"ח. - זה בכלל שווה את ה"שותפות"??? אנא הסבר ופרט.
 

hanani12

New member
שווה גם שווה

9500 ש"ח זה לפטופ מעולה.......ועוד כמה דברים ולעיניינינו - בודאי שזה לא רק עניין של כסף. בשבילי, למשל, זה בעיקר עניין של נוחיות וזמינות. אני טס די הרבה לחו"ל ולא הייתי אוהב את הטובות לכאורה שעושים לך כשנאותים לתת לך מטוס למספר ימים או שבוע ויותר. אם ביחד עם זה בא גם חסכון כספי אז זה בכלל טוב קונה???? ד.א. גם אני חוויתי את חווית השותפות על רכב צבאי כנראה בתקופה קצת מוקדמת יותר....טראומה בלי ספק
 
דעתי שונה מעט.

כבר נדון העניין הזה כאן בעבר, ובהרחבה. כבר צוטט המשפט האמריקאי (הסקסיסטי משהו, סליחה מראש) בדבר שלושת ה F-ים: If it flies, floats or fucks it´s beteer to rent it than to buy it וברצינות, כל מה שיכולים להשכיר לך יותר טוב מקניה. מתי כדאי לקנות? כאשר אין לשכור את שברצונך להטיס ואז ההשוואה הכלכלית לא תקפה. למעשה, בכל מקרה בו אין כלכלה בחישוב כדאי לקנות מטוס. זה כיף מטוס משלך. אני למשל קניתי חלק בנאוואחו רק בגלל שאין מטוסים כאלה להשכרה. וזה לא יוצא לי מי יודע מה זול לטוס עליו לצערי. בשמחות אבי
 

eyalmnm

New member
מסכים חלקית

אני רכשתי חלק במוני וכל שעת טיסה יוצאת לי בחצי מחיר השכרתו. התנאי לכך הוא שכלול הכולל את סך ההוצאות חלקי מספר שעות הטיסה בשנה. אני מאוד ממליץ לעשות זאת במיוחד לאלה הרוצים להתקדם בתחום. חוץ מזה זה תמיד כיף להגיד שאתה תגיע במטוס הפרטי שלך גם אם הוא C-152. לאנשים איתם אני עובד זה עושה את זה. ובכן בשמחות.
 

ramiby

New member
שאלה -

אם מתעלמים לרגע מההשקעה במטוס עצמו (כי הרי זה נכס שניתן לממש ולקבל אותו ביום מן הימים בחזרה בניכוי ירידת ערך), מה עלות שעת טיסה הכוללת הוצאות שוטפות בלבד? (ביטוחים, תחזוקה, בצ"מ בממוצע לשנה וכו´). תודה
 

ramiby

New member
חנן, אודה לך אם תרחיב

הועלו מספר שאלות בנושא השותפות שלא זכו להתייחסות כלשהי, אשמח אם תוכל (או מישהו אחר) לפרט מעט יותר (ראה התכתבויות בהמשך) תודה
 

גד יצחק

New member
שותפות במטוס

בשותפות במטוס קיים גורם נוסף שהינו אחריות הדדית במקרה לנזק לצד ג´ מעבר לגבולות הכיסוי הביטוחי.במקרה של השכרה התובע הוא מול המשכיר והטייס .במקרה של שותפות אתה כשותף עלול למצוא עצמך ניתבע גם על טיסה של אחד השותפים שלך האם אתה בטוח שהסיכון שווה. אני לא עו"ד ולא איש ביטוח אך הייתי שמח לקבל התיחסות מאיש מקצוע בנושא. שנה טובה גמח"ט
 
למעלה