שורש כורכום- יש רעיון?

oggi2

New member
שורש כורכום- יש רעיון?

השבוע בשוק צד את עיני שורש שהזדהה כשורש כורכום, למרות ששלחתי אליו יד בדחף עז, חזרתי בי, מה אפשר לעשות איתו ומה תרומתו?
 

yaron1

New member
כורכום

כורכום הנו תבלין בעל טעם מאוד דומיננטי וצבע צהוב חזק. התבלין מופיע כשורש מיובש (מזכיר בצורתו שורש זנגביל קטן). משתמשים בו כאבקה לאחר שטוחנים את השורש או קונים טחון. בשל טעמו הדומיננטי מומלץ להשתמש בו בכמויות קטנות בתבשילי אורז, פתיתים, תפוחי אדמה, כרובית, אוכל הודי (ההודים לעיתים מטגנים את האבקה הטחונה ואז טעם התבלין משתנה) ועוד כהנה וכהנה. כמות קטנה יחסית גם צובעת בצהוב את התבשיל. אגב הוא נקרא גם זעפרן לעניים.
 

oggi2

New member
בקיצור, כמו כורכום באבקה רק חזק יות

יותר, תודה
 

yaron1

New member
בערך...

אין למיטב ידיעתי שימוש לשורש כורכום כשהוא שלם, למעט מה שתמיד נכון לגבי תבלינים שאומר לקנות אותם שלמים ולטחון רק את הכמות שצריך לפני הבישול מאחר וכך נשמרת הארומה שלהם.
 

shimonm

New member
אפשר לעבד את השורש במעבד מזון......

ולהכין קדירה של בשר עם אורז בתנור,
 
למעלה