שוב מחשבות בעניין צמחונות....

nishnash

New member
../images/Emo140.gif תודה

מישהי יודעת איך טופו מתנהג בהקפאה? כמה מחזיק תבשיל עם טופו שהוקפא? האם טעים אחרי הפשרה?
 

monni

New member
פעם הקפאתי טופו, שלם לא בתוך תבשיל

וזה נראה מזעזע אח"כ. זרקתי, לא ניסיתי להשתמש בכלל. נסי להקפיא חתיכה קטנה ותראי מה יוצא לפני שאת הורסת תבשיל בגלל הקפאה....
 

פלגיה

New member
אצלינו חילוקי הדיעות הם הפוכים

האיש שלי גודל כצמחוני, ומעולם לא אכל בשר (גם לא דג - הדג גם הוא לא עשוי ממרציפן) אני גודלתי במשפחה שאוכלת בשר, ועם כל הסלידה שלי מ"תעשיית הבשר" אני עדין חוטאת מדי פעם באכילתו. הילדים אכלו בשר אצל ההורים שלי, וגם בגן (טבעול לא עדיף בשום צורה שהיא) כיום הם כולם אוכלי בשר, וכועסים עלינו על כך שאין בשר בבית
 
הרפואה הסינית אינה בעד צמחונות

עם זאת את צודקת בנוגע לטיב המזון- מלא כימיקליים ואנטיביוטיקה. לכן, העוף, הביצים ומוצרי החלב הנכנסים אלינו הביתה הם אורגניים. הבנות הצמחוניות שעוברות אצלי בקליניקה חסרות ידע מספק בתזונה. רובן לצערי אנמיות. (טוב, נו, בגלל זה הן באות כנראה). מפתיע אותי שאישה מגלה אכפתיות רבה כלפי עולם החי אך מזלזלת בהריון בחשיבות המזון עבור העובר שלה, בשר מבשרה. אפשר לחוס על החי, ואני לא נגד, אבל יש לקחת אחריות על הגוף שלך, ולאכול מזון איכותי. לא רק בורקס. אם אתם מחליטים על כיוון צמחוני, ודאו ששאתם אוכלים היטב, התייעצו מדיי פעם עם אנשי מקצוע, קחו סדנת בישול, ותהיו עם יד על הדופק. חברה של אחותי החליטה על דעת עצמה כילדה להיות צמחונית. הוריה לא עשו מספיק לכוונה בנושא ושערה נשר כמעט לחלוטין. נדיר, אבל יש לשים לב. ודבר אחרון, חילוקי דעות בנושא מזון קיימים גם אצלנו. עם השנים מתקרבים זה לזה. אני מתמתנת, הוא נהנה ממזון בריא. לאט ובטוח.
 

yberry

New member
הייתי בדרך לאותם חילוקי דעות

כאשר הגעתי להריון לאחר עשר שנים של צמחונות אדוקה. בעלי ואני כבר התפשרנו בינינו על זה שאנחנו נציע לילדים שלנו מכל מה שיש על השלחן (גם את הבשר של אבא), אבל אם הם יגיעו לגיל שבו הם יביעו רצון להיות צמחונים (כמו שאני הכרזתי בפני ההורים בגיל שלוש), אנחנו נכבד את זה. אז מה אם בחודש רביעי קמתי לילה אחד עם ערגה להמבורגר נוטף נוזלים של אגאדיר, ובזה נגמר כל העניין. אני עדיין, אגב, מתכוונת לעמוד במה שסוכם עם בעלי, וגם להיות מאד גלויה עם הילדים לגבי מקור האוכל שיש להם על הצלחת.
 

ImaAvaza

New member
אפשר להכין יחד תוכנית תזונה

ללמוד את הנושא יחד לעומק, לראות איפה הבעיות הצפויות ולדאוג לפתור אותם. הרי אין בעיה אמיתית אם יש מודעות מלאה ותזונה בהתאם (עדשים, חומוס, טחינה למשל אצלנו הם מאכלים מאד אהובים) מה עם ביצים? בכל מקרה אין משהו שיש בבשר ולא ניתן למצוא במקום אחר, רק צריך לדאוג לכמויות מתאימות וצירופים מתאימים (לספיגה מקסימלית של ברזל למשל)
 

myfirst1

New member
שלום! שמחה על הפורום הזה. ויש לי

כמה דברים להגיד: 1. לפי הנטרופט שלי שפעם הייתי אצלו, לילדים עד גיל שנתיים לא מומלץ לתת אפונה, טחינה, תירס וכמויות גדולות של גבינה. זה קשה להם לעיכול. אני אישית יודעת שטחינה וחומוס קצת מכבידים לי על הבטן, ולעומת זאת אני שומעת על הרבה אמהות שנותנות לילדים שלהם טחינה וחומוס. לגבי דברים מקמח מלא, הוא ממליץ לתת אבל בכמויות קטנות. 2. לגבי חטיפים באמצע היום וכאלה, יש בירושלים ברח' אגריפס חנות שמוכרת עוגיות מקמח מלא אבקת חרובים וכאלה. אני קונה שם כמויות וכל פעם שאנחנו בחוץ ויש הזדמנות לארוחה אני נותנת לו אחד כזה כי הוא רואה שכולם אוכלים אז שיאכל לפחות בריא... חוץ מזה אני שמחה להכיר את הפורום הזה, מקווה להשאר פה הרבה!!
שבת שלום לכולם ולהת' בינתיים
 
וואו איזה פורום מגניב

אני רואה שיש פה המון צמחונים, פורום כלבבי
טוב סתם קפצתי לראות על מה מדובר, מעכשיו אני קוראת סמויה שתדעו. (
) יום טוב..
 
למעלה