שואלת לדעתכן עבור חברה -

ענתש

New member
שואלת לדעתכן עבור חברה -

הבן הגדול שלה בן 3.9 ולפני חודש נולד לו אח קטן. הוא קיבל אותו לא כל כך בשלווה ונחת. הוא כועס (על אמא שלו בעיקר) ומאד בודק גבולות ומנסה בכל דרך להזיק לאח הקטן כך שצריך להשגיח עליו בשבע עיניים. אבל השאלה נוגעת לתיק. הילד מצא בגן תיק, כזה תיק גב לא גדול במיוחד. את התיק הוא לקח מהגן הביתה, מיד אחרי שאחיו נולד ומאז הוא הולך איתו לכל מקום. הוא ממלא את התיק בכל מיני חפצים מהבית החל מזבל (אריזות ריקות של כל מיני דברים) וכל בצעצועים קטנים (כאלו של קינדר או סתם חלקי משחקים שיש לו). כשאני אומרת "כל מקום" אני מתכוונת - כל מקום. זה כולל ללכת לישון, להכנס לאמבטיה (שם יש ריב ובכי וצעקות כי הוא רוצה להתקלח עם התיק וזה לא תיק מהסוג שקל להרטיב ולייבש), להסתובב בתוך הגן ועוד. לכאורה זה חפץ מעבר - לא ? אבל לפעמים הוא מסתפק בתחליפים. למשל - הוא בא אליי הביתה לשחק עם נגה. בכניסה לבית ראינו שמהתיק שלו יוצא חול (כי הוא שיחק איתו בחצר הגן) אז הוא הסכים לשים את התיק בכניסה לבית ולהשאירו אותו שם רק אחרי שנתנו לו תיק אחר להסתובב איתו בתוך הבית אותו הוא מילא בכל מיני קישקושים ומשחקים של נגה. כשהלך הביתה החליף בחזרה לתיק שלו. מה זה נראה לכן ? לעזוב את זה ? לעשות עם זה משהו ? מכירות כזו תופעה ? זה קשור לאח החדש ? אשמח לתובנות ואעביר אותן הלאה.
 

meravbr

New member
אינטואיטיבת זה נראה לי כמו חפץ

שהוא נצמד אליו ושהוא רק שלו ושהוא לא צריך לחלוק אותו עם אף אחד, אולי השלכה לכך שעכשיו הוא "חולק" את אמא עם האח החדש. אולי זאת אחת ההגדרות של חפץ מעבר, לא יודעת. נשמע לי כמו תגובה בריאה (גם הכעס), הייתי מחכה עד שהוא יתייאש עם הזמן...
 

מירי 4

New member
קודם כל, לא משנה למה ומה שמו

להניח לילד בעניין. יש כאן משהו שלו, שיש לו בו שליטה ופרטיות, ואין סיבה לקחת לו את זה, בפרט שכבר לקחו לו לא מעט בחודש האחרון, והוא רגיש לזה. לילדים שלי היו תקופות בהן אהבו להכניס ולהוציא דברים מהתיק, וולכת עם התיק שעות ארוכות ללא הפסקה. אני ראיתי בזה עיסוק חביב ולא יותר.
 

מיהפ

New member
אני אספר את סיפורנו למרות שאולי זה

לא המקרה שלכם. ילדתי לפני 4.5 חודשים את בני השני וטום בן 4.5 שנים. כשבועיים אחרי הלידה טום החל לכחכך בגרונו כל הזמן. כמובן ששייכנו את זה ללידת האח ותחילה שוחחנו איתו, אח"כ התעלמנו וכשזה התחיל גם תוך כדי שינה לקחתי אותו לבדיקה אצל רופא שסבר כי זאת אכן תופעת לוואי של הלידה. במקביל לאותה תקופה, טום התחיל לצפות בערוץ הילדים (דרגון בול, צבי נינג'ה וכו') ואני ובעלי חשבנו שזה יותר מידי אלימות ולפני כחודש העלמנו את הערוץ מהטלויזיה שלנו (בעלי תיכנת תחנה אחרת שם). היום אני יכולה להגיד שהכיחכוכים נעלמו כמעט לגמרי ונוטה לשייך אותם לצפיה בתוכניות אלימות למרות שמאוד יתכן שהם היו נעלמים גם בלי הפסקת הצפיה בערוץ. מה שאני מנסה להגיד זה שנראה לי חשוב להיות ערים לשינויים נוספים שיתכן והילד עבר בו זמנית ולכאורה נראים קטנים ולא משמעותיים לאומת תוספת אח שאנחנו מייחסים לה חשיבות גדולה (מן הסתם).
 
תיק לכל מקום

קודם כל מזל טוב.... הבן שלי גם אוגר. בכל פעם משהו חדש, בכל פעם בדרך אחרת, עכשיו לדוג' והוא בן שלוש הוא עסוק כבר 4 חודשים בקופסא צבעונית עם כלי עבודה.... לכל מקום זה אומר גם לאוטו, לשכנים, למכולת ולכל מקום שאני מרשה. אני בעד לעודד את זה!!!!! לא רק לעזוב, אלא ממש לעודד - מתחיל כאן חוש אחריות, תהליך התקשרות (לא כ"כ קל להיקשר למשהו בוכה וישן שרק עושה דברים רעים (לוקח תשומת לב). חוץ מזה.... זה פשוט מקסים בעיני. שוב מזל טוב
 
למעלה