שבת שלום

שבת שלום../images/Emo16.gif../images/Emo16.gif

לשמירת וזכירת יום השבת ישנם מספר סיבות מאד חשובות ומהותיות. אחת הסיבות היא לזכור שאלוהים ברא את העולם בשישה ימים, ושבת מכל מלאכתו ביום השביעי - זהו יום השבת. וזיכרון למעשה בראשית - לבריאתו של אלוהים בשישה ימים אנו זוכרים ושומרים את יום השבת. כמו כן, יום השבת נאמר בתורה, שהוא אות לעם ישראל - ובזכירת יום השבת עם ישראל מזכיר את הבריתות שאלוהים כרת עימו. כמו כן ואולי זאת הנקודה החשובה ביותר - נאמר שהתורה היא צל הדברים העתידיים. כלומר התורה מעידה על משהו עתידי שיגיע, שהוא הדבר האמיתי, והוא המשיח. המשיח הוא הדבר האמיתי, והתורה בצילה של הדבר האמיתי, כצילו של המשיח - מעידה על המשיח. המשיח הוא השבת האמיתית. בו אנו מוצאים מנוחה ישוע המשיח אמר בספר מתי בפרק י"א: 27-29 : בּוֹאוּ אֵלַי כָּל הָעֲמֵלִים וְהָעֲמוּסִים וַאֲנִי אַמְצִיא לָכֶם מְנוּחָה. קְחוּ עֲלֵיכֶם אֶת עֻלִּי וְלִמְדוּ מִמֶּנִּי, כִּי עָנָו אֲנִי וּנְמוּךְ רוּחַ;תִּמְצְאוּ מַרְגּוֹעַ לְנַפְשׁוֹתֵיכֶם, כִּי עֻלִּי נָעִים וְקַל מַשָּׂאִי. בישוע המשיח אנחנו יכולים לנוח מכל משאותינו, אנחנו יכולים לנוח מכל מעשינו, מכל מחשבה שבמעשינו אנו יכולים להצדיק את עצמנו. ישוע הושיע אותנו והצדיק אותנו בדמו היקר, ואין עוד שום מעשה שאנו יכולים לעשות שיצדיק אותנו לפניו. אנחנו כבר צדיקים - המאמנים בשמו - לפני אלוהים, נפתחה לנו הדלת, להיכנס אל קודש הקודשים תמיד, בכל רגע ובכל מקום, ולהתחבר עם אלוהי השמים. אנחנו לא צריכים ולא יכולים למעשה לעשות דבר, שיגרום לנו להיות יותר צדיקים בעיניו. אין מעשה שיכול להושיע אותנו. רק האמונה בישוע המשיח ובמה שהוא השיג עבורנו על הצלב, מצדיקה אותנו לפני אלוהים, וכך אנו יכולים לשבות מכל מלאכתנו ולשבת לרגליו של ישוע המשיח במלכות האלוהים. כאן ועכשיו. ואין כל מעשה שעלינו לעשות שיצדיק אותנו לפני אלוהים, לא הנחת תפילין, לא נתינת מעשרות ותרומות וגם לא שמירת שבת. ועם זאת - כיוון שיום השבת הוא יום זיכרון למעשה בראשית, ומכיוון שאנחנו עובדים ולומדים במהלך כל ימות השבוע, אנחנו זקוקים כולנו ליום אחד בשבוע, בו אנו שובתים מכל מלאכתנו, ומתרפקים על אלוהים. שבת שלום.
 
שבת שלום ותרשה לי כמה הערות והארות:

בס"ד לא הנחת תפילין: ט וְהָיָה לְךָ לְאוֹת עַל-יָדְךָ, וּלְזִכָּרוֹן בֵּין עֵינֶיךָ, לְמַעַן תִּהְיֶה תּוֹרַת יְהוָה, בְּפִיךָ.(שמות,י"ג). לא נתינת מעשרות ותרומות:מרבה צדקות-מרבה שלום(פרקי אבות). וגם לא שמירת שבת:יא שָׁמוֹר אֶת-יוֹם הַשַּׁבָּת, לְקַדְּשׁוֹ, כַּאֲשֶׁר צִוְּךָ, יְהוָה אֱלֹהֶיךָ.(דברים,פרק ה'). ולסיום על כל אלה אני מביא את דברי ישוע המשיח מספר מתי,פרק 5,פסוק 17: 17 "אַל תַּחְשְׁבוּ שֶׁבָּאתִי לְבַטֵּל אֶת הַתּוֹרָה אוֹ אֶת הַנְּבִיאִים; לֹא בָּאתִי לְבַטֵּל כִּי אִם לְקַיֵּם. אז שתהיה לנו באמת שבת שלום עם מינימום שבמינימום של מחלוקות-אמן!
 
נקודה למחשבה

איך אפשר הדבר שזה שנתן את התורה יכול להפר את התורה? ברור שישוע לא הפר את התורה, חלילה. אך כיוון שאין אנו יכולים להיצדק ע"י התורה לפני אלוהים, הוא מסר את חייו, בכדי שנוכל להיצדק באמונה בו ובכפרתו המושלמת, ובאמונתנו אנו נותנים תוקף לתורה - כיוון שרוח הקודש בא לשכון בתוכנו - והתורה השלמה של אלוהים נכתבת על ליבותינו.
 

שומאן

New member
שבוע טוב!

אז לפי דבריך - המצווה לשמור שבת עדיין תקפה או שהיא וכל שאר המצוות לא נחוצות לנו כי כבר האמנו?
 
ההצדקה של התורה

התורה ניתנה לנו בכדי שנכיר מיהו אלוהים, מהי קדושה, מי אנחנו לפניו, מהו חטא ומהו מחיר החטא. אלוהים הוא קדוש וטהור - הקדושה שלו והעצמה שלו הם כל-כך חזקים, עד כי בני ישראל לא יכלו אפילו להתקרב אל הר סיני, או להביט בפניו של משה לאחר שקרנו מאורו של אלוהים. התורה מצווה לנהוג באהבה אחד כלפי השני, וכלפי אלוהים, ובזה למעשה היא מסתכמת - במצוות האהבה, שכן המצוות לא תרצח לא תגנוב לא תנאף כלולות במצווה ואהבת לרעך כמוך. התורה גם מצווה על הקרבת קרבנות שונים שיש להקריב בכדי לרצות את ה', ובעיקר בכדי לכפר על החטאים השונים. בנוסף אנחנו רואים בדברים כ"ח, שכל מי שלא מקיים את כל התורה הכתובה במלואה, חלות עליו קללות. והאמת היא שאין אדם שיכול לקיים את המצוות של התורה במלואן, ואם לא קיימת ולו אך ורק מצווה אחת מכל מצוות התורה, עברת על כל התורה- השתדלות אינה מספיקה. יש לקיים את הכל או כלום. אלוהים אינו מסתפק בפחות מהמושלם. התורה היא מאין אומנת, ששמרה על העם היהודי עד בואו של המשיח, המשיח המובטח בתורה עצמה. כשישוע המשיח בא, הוא לקח על עצמו במותו על הצלב, את כל הקללות של התורה, ואת כל החטאים של כל האנושות כולה. הוא פתח לבני האדם דרך חדשה אל קודש הקודשים. והאמונה בו משחררת את המאמין מהחטא, מהמחלה ומעוני, ונותנת לו ישועה, הצדקה, רפואה, סליחת חטאים, שלום שמחה ואהבה בלתי מותנית ונדלית ועוד.. זהו חסד שאלוהים נותן לנו מתנת ההצדקה שבאמונת ישוע המשיח. כל המאמין בו מוצדק לחלוטין, והוא מקובל ורצוי באופן מושלם לפני אלוהים. ואין שום מעשה אחר שהאדם יוכל לעשות בכדי לקבל את ההצדקה של אלוהים כיוון שאלוהים עשה הכל בישוע המשיח. ישוע המשיח קיים את התורה במלואה, וכמו שהוא אמר אף תג או יוד לא יעלם מהתורה בטרם יחלפו השמים והארץ. דרך התורה אנו רואים את מעשה הגבורה של ישוע המשיח, אנו יכולים לקרוא על כל הקללות שהוא לקח על עצמו, ועל כל העונשים שהיינו אמורים לקבל על כל חטא וחטא שהוא קיבל אותם במקומנו. כשאנו קוראים בתורה, את עשרת הדיברות, למשל, אנו קוראים את הדברים הכתובים על ליבותנו. מצוות התורה הקדושה עומדות בעינן, אך אין אדם שיוכל אי פעם להיצדק על-ידן, השבת טובה ובריאה לגוף ולנפש, וכך גם כל מצווה אחרת שבתורה, אך על המאמין בישוע המשיח לא חלה חובה לקיים את המצוות בכדי להיצדק על-ידן שהרי ברגע שנחשוב שאנו יכולים להיצדק במעשינו, אנו שמים את הישועה של ישוע המשיח לריק - וישוע לא השיג עבורנו מאומה. אך אם אנו מאמינים בהצדקתו המושלמת, ובזכות כך, מתחברים עם הבורא ודורשים את פניו תמיד, ומאפשרים לו למלוך על חיינו, אזי חיינו הם תורה לכשעצמה. שָׁאֲלוּ אוֹתוֹ: "מֶה עָלֵינוּ לַעֲשׂוֹת כְּדֵי שֶׁנִּפְעַל אֶת פָּעֳלֵי אֱלֹהִים?" הֵשִׁיב יֵשׁוּעַ וְאָמַר לָהֶם: "זֶהוּ פֹּעַל הָאֱלֹהִים -- שֶׁתַּאֲמִינוּ בָּזֶה אֲשֶׁר הוּא שָׁלַח." (יוחנן ו': 28-29) זהו פועל האלוהים - וזה כל מה שעליך לעשות - להאמין בזה אשר אלוהים שלח, בישוע המשיח בן האלוהים. לא תאמין ותקיים את כל המצוות? אפילו מצווה אחת לא תצדיק אותך, כי חטאת באי אמונתך במלך שנתן את התורה - בישוע המשיח. האמנת בישוע, ולא קיימת את כל המצוות שבתורה? לא יכול להיות! כיוון שקיום כל מצוות התורה, כלולות באמונה בישוע המשיח.
 
למעלה